Gegužės 31–osios vėlų vakarą renginio nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje, vykusioje puikiame Burbiškio dvare, ryškiausi pergalės saliutai vėl aidėjo absoliutiems XIX tarptautinio „Press ralio 2014“ nugalėtojams Renaldui Gabartui ir Vincui Gerdžiūnui, greičiausiai iš visų 49 ekipažų įveikusiems visus ralio knygoje buvusius greičio ruožus ir specialiąsias rungtis, kuriose jie užtruko 43 min. 51,8 sek.

Prizai netilpo į automobilį

Nugalėtojų ekipažas ne tik pranoko visus varžovus, bet ir susišlavė didžiumą prizų iš itin turtingo šiemet prizinio fondo, siekusio per 30 tūkstančių litų.

R. Gabartui ir V. Gerdžiūnui už geriausius pirmąją lenktynių dieną pasiektus rezultatus atiteko ne tik vieno pagrindinių ralio rėmėjų – „Continental“ – taurė, bet ir šio patikimo padangų gamintojo naujausios produkcijos komplektas.

Renaldą ir Vincą itin šiltai pasveikino Radviliškio meras Darius Brazys, kurio pastangomis ralis tapo puikia miesto švente, iš kurios kovos dvasia persikėlė ir į kitas trasas, bet ir įteikė puikią taurę, kurią jie iškovojo greičiausiai įveikę ilga šio miesto Radvilų gatvę besidriekusią paralelinio slalomo rungtį.

Lenktynių absoliučių nugalėtojų trofėjų kolekciją papildė ir įstabi „Gjensidige“ taurė, kurią jiems įteikė šios draudimo kompanijos atstovas Vidas Gudonis, bei daugybė kitų renginio rėmėjų dovanų.

Buvę varžovai, matydami, jog nugalėtojų iškovoti prizai nebetelpa į pergalę jiems atnešusį „Volkswagen Golf GTI“ automobilį, paslaugiai pravėrė talpias savo keturračių bagažines...

Dar vieną renginio rėmėjo – „Toyota“ - taurę iškovojo šiauliečiai, „Saulės radijo“ atstovai Antanas Akučka ir Donatas Cukuras, pateikę bene didžiausią antrosios lenktynių dienos staigmeną. Jie tądien buvo greičiausi iš visų ralio dalyvių ir tai jiems leido triumfuoti ne tik pranokus daugelį tituluotų varžovų 1,6 l klasėje, bet ir džiaugtis aukšta aštuntąja bendrosios įskaitos vieta.

Porai dienų lenktynininkais tapę žurnalistai ne tik spaudė akceleratoriaus pedalą, bet ir išbandė jėgas neįskaitinėse lenktynių drezinomis, šaudymo ir, žinoma, krepšinio rungtyse.

Lygiava ir vėl išliko

Absoliučių nugalėtojų laurai R. Gabartui ir V. Gerdžiūnui atiteko neatsitiktinai. Tai vienas geriausiai susistygavusių žurnalistų ralių tandemų, savo laivą į pergalės uostą plukdantis jau ne pirmus metus.

Jų meistriškumą bene labiausiai iliustruoja tas faktas, jog Renaldas – vienas tituluočiausių press ralių lenktynininkų, iškovojęs net aštuonis nugalėtojo titulus. Tačiau – ne tituluočiausias.

Šeštadienį pergalę automobilių iki 2 litrų klasėje su „Toyota GT86“ iškovojęs LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas Dainius Leonavičius, kuriam ir šįkart talkino ištikimas jo ginklanešys Adomas Šablevičius, - irgi aštuoniskart pressralių laimėtojas.

Tad jau keletą metų šių besitęsianti dvivaldystė dėl vienintelio šių lenktynių karaliaus sosto išliko bent jau iki kito ralio.

Niekas nenorėjo pralaimėti

Ralio nugalėtojus ir prizininkus atspindi nugalėtojų garbės pakyla, tačiau ji neperteikia kovos, kurioje niekas nenorėjo pasiduoti, peripetijų.

„Tai buvo jau aštuntasis žurnalistų ralis Lietuvoje, kuriame teko varžytis, tačiau niekad dar nepavyko įgyvendinti visų ambicijų, kurias kaskart puoselėju čia atvykdamas, - renginio uždarymo vakare kalbėjo antrosios vietos galingiausių automobilių klasėje laimėtojas latvis Martinas Dzenitis. Priežastis tik viena – pajėgūs susirenkantys varžovai, o traukos vėl ir vėl čia atvykti priežastis – labai gera renginio organizacija“.

Iš tiesų buvo keli raliai, kurių tik paskutiniuose metruose dėl vienokių ar kitokių nesėkmių Martinas ėmė ir prarado jau beveik kišenėje turėtą titulą. Ir šiame, ką tik pasibaigusiame ralyje paskutinės rungtys gerokai sujaukė šio lenktynininko, kuriam šturmanavo Latvijos automobilių ralio čempionato dalyvis Andris Malniekas, kortas. Šis duetas su „Mitsubishi Lancer Evo VI“ ypač gerai jautėsi žvyro trasose.

Laimėti pergalės Lietuvoje niekaip nesiseka ir ukrainiečiui Sergijui Kravetsui. Jis su šturmanu Oleksanderiu Bozhkovu ir šįsyk buvo arti prizininkų pakylos, bet visas jų svajas vėjais nupūtė paskutinį lašą alyvos Šiauliuose išleidęs jų „Mitsubishi Lancer Evo X“.

Jau lenktynių pradžioje ginklus sudėjo pirmą kartą Lietuvoje vykstančiuose press raliuose dalyvavusių Suomijos žurnalistų Aimo Niemio ir Arttu Kaurane ekipažas, kai Pajuostėje sugedo jų egzotiškas, tiesa, labiau žiedinėms lenktynėms pritaikytas „Caterham Superlight R300“ bolidas. Užtat jų kolegos Tommi Lempinenas ir Juha Peltonenas galėjo džiaugtis pasiekę finišą užimdami tegu ir kuklias 39 bendrojoje įskaitoje ir penktąją klasėje vietas.

Ne tik apie išganingą finišą galvojo ir antrus metus paeiliui šiame ralyje svečio teisėmis dalyvaujantis „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos filialo darbuotojų Martyno Padgurskio ir Tomo Šilgalio ekipažas, tačiau pirmosios varžybos dienos pabaigoje subyrėjo jų vairuojamo „Renault Clio Sport“ pavarų dėžė. Martyno tėvui, žinomam kroso meistrui Dainiui Padgurskiui, kuris tą vakarą šventė savo vestuvių su žmona Daiva 25-metį, neliko nieko kito, kaip atsiprašius svečių skubėti į Panevėžį.

Paryčiui gedimas buvo sutaisytas, ir 2007 metų Europos automobilių ralio-kroso trečiosios vietos laimėtojas ir FIA „Metų atradimo“ prizo laureatas puolė vytis prarastų sekundžių ir tai darė sėkmingai, kol Radviliškyje dingo jo automobilio stabdžiai...

Iki pasimatymo jubiliejiniame

Išdalinus visus apdovanojimus ir gausybę prizų šio projekto koordinatorius, ralį rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius padėkojo renginio rėmėjams, visiems dalyviams iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Ukrainos ir Suomijos ir pakvietė jau dabar pradėti rengtis kitam žurnalistų raliui, kuris bus neeilinis, jubiliejinis, jau dvidešimtasis nuo 1996-ųjų prasidėjusioje jų istorijoje.

Beje, V. Valiukevičiui už nuopelnus Lietuvos sportui šeštadienį įteiktas Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės sidabro medalis.


XIX TARPTAUTINIO „PRESS RALIO 2014“ NUGALĖTOJŲ GARBĖS PAKYLA

Automobilių klasė iki 1,6 ltr.

1v. Antanas Akučka - Donatas Cukuras „Honda Civic
2v. Arūnas Volungevičius – Darius Saulevičius „Toyota Yaris T-Sport“
3v. Andrius Kilda – Aurimas Raziūnas „Honda CRX“

Automobilių klasė iki 2 ltr.

1v. Dainius Leonavičius – Adomas Šablevičius „Toyota GT86“
2v. Linas Butkus – Arvydas Šinkūnas „Toyota GT86“
3v. Aidas Bubinas - Olga Židovlenkova „Opel

Automobilių klasė per 2 ltr.

1v. Renaldas Gabartas – Vincas Gerdžiūnas „Volkswagen Golf GTI“
2v. Martins Dzenitis – Andris Malnieks „Mitsubishi Lancer Evo VI“
3v. Ramūnas Fetingis – Agnė Vičkačkaitė „Kia ceed GT“

Eko klasė

1v. Robert Bielecki – Dainius Sviderskis „Fiat 500“
2v. Vitoldas Milius – Arnas Paliukėnas „Honda Insight
3v. Žilvinas Pekarskas – Giedrius Žiūra „Honda Insight“

VIP klasė

1v. Kęstutis Taškūnas – Andrejus Savčenko „Volksvagen Golf GTI“
2v. Arūnas Lekavičius – Ąžuolas Žadeika „Renault Megane
3v. Kristijonas Kaikaris – Evaldas Tylas „Subaru Impreza WRX

Moterų įskaita

1v. Laima Patinskienė – Lina Leonavičiūtė „Ford Fiesta
2v. Laura Fetingienė – Ernesta Globytė „Opel Adam“
3v. Ilona Steponėnė – Indrė Senkutė „Honda CRX del Sol“

Komandinė įskaita

1v. Dream Toyota Team 32 taškai
2v. Nissan-Autoplius 26 taškai
3v. Opel Racing Team 18 taškų