12 mėnesių pasiruošimas

„Hyundai“ nėra naujokė Pasaulio ralio čempionate, tačiau nuo paskutinio jos pasirodymo praėjo daugiau nei 10 metų, kai 2003 m. komanda užėmė 6 vietą ir surinko 12 taškų. Iki pasitraukimo pietų korėjiečiai 4 metus bendradarbiavo su Didžiosios Britanijos komanda „Motorsport Developments“ (MSD).

Kalbama, kad ši draugystė baigėsi dėl dviejų pagrindinių priežasčių: korėjiečiai yra įpratę dirbti hierarchinėje sistemoje, kurioje viskas kontroliuojama iki smulkiausių detalių. Deja, jie nepajėgė sukontroliuoti „MSD“. Antra priežastis - komandos biudžetas. „MSD“ norėjo, kad „Hyundai“ iškart daug investuotų, tačiau korėjiečiai viską įsivaizdavo priešingai - pirmiau laukė geresnių rezultatų, o tik tada norėjo skirti papildomas investicijas.

2013 m. vasarį „Hyundai“ antrą kartą pradėjo kurti savo komandą, kuri šiemet startavo Pasaulio ralio čempionate. Komandos vadovu tapo didesnę nei 25 metų patirtį turintis ir dirbęs tokiose komandose, kaip „Toyota“ ir „Peugot WRC“, Michelis Nandanas.

M. Nandanas darbą pradėjo nuo nulio, o bendražygiais pasirinko buvusius kolegas, su kuriais jau yra dirbęs. Šis patikrintas derinys WRC žiūrovų teismui pateikė nediduką keturiais ratais varomą „Hyundai i20“.

Komandos viltis – Th. Neuville

Prie kompaktiško „Hyundai i20” vairo šiemet sės net keturi vairuotojai, tarp kurių, žinoma, daugiausiai potencialo turi Thierry Neuville su šturmanu Nicolu Gilsoulu. 25 metų pilotas iš Belgijos turi nemažai gerbėjų, ne tik dėl savo ekscentriškos išvaizdos, tačiau ir dėl didžiulio talento ir ekstremalaus vairavimo stiliaus.

Pirmą kartą WRC T. Neuville debiutavo dar 2009 m.. Po kelių sėkmingų metų, praleistų WRC Junior varžybose ir Tarptautinėje ralio taurėje (IRC), 2013 m. belgas buvo pakviestas į pagrindinę „M-Sport“ komandą. Kol kas praėjęs sezonas buvo sėkmingiausias jo karjeroje. T. Neuville čempionatą baigė užėmęs 2 poziciją galutinėje įskaitoje.

Šiemet kovą dėl kylančios žvaigždės laimėjo „Hyundai“. Atstovaudamas Pietų Korėjos milžinei T. Neuville, po ne ypač sėkmingos sezono pradžios ir pasibaigusio Argentinos ralio, žengia 7-oje pozicijoje su 31 tašku ir tik vienu atsilieka nuo šeštoje pozicijoje esančio Krisso Meeke. Belgo pagalbininkai – Chrisas Atkinsomas ir Juho Hanninenas, atitinkamai turi 6 ir 4 taškus, Dani Sordo – 0 taškų.

Tačiau pati „Hyundai“ komanda pareiškė, kad jai Lietuvos ir Lenkijos ralis yra ypač svarbus, todėl šiame etape turėtų startuoti visi trys ekipažai, o T. Neuville su kitais pilotais jau dabar treniruojasi prie Lenkijos ir Lietuvos sienos ir 7-ame - ypač greitame ir techniškame WRC etape - sieks aukščiausių rezultatų.

Kol kas „Hyundai“ komanda turi tik 55 taškus, nors sezono pradžioje buvo svarstoma, ar korėjiečiai galės prilygti „Volkswagen“ (187 tšk). Visgi šis rezultatas, po 10 metų trukusios pertraukos, nėra blogas. Komanda yra 4-oje pozicijoje, o jos žvaigždė iš Belgijos vis tvirčiau jaučiasi prie „Hyundai i20“ vairo.

Korėjiečiai sugrįžo į WRC tam, kad parodytų, jog automobilių gamintojų rinkoje yra geresni už „Audi“, „BMW“ ar „Volkswagen“ ir nors šiemet komanda dar nekovoja dėl vietų ant nugalėtojų pakylos, tačiau, išsprendus techninius niuansus ir pastiprinus antrojo piloto poziciją, „Hyundai“ ir T. Neuville gali tapti vienais realiausių pretendentų kovoje dėl čempionų titulo.

Lietuvoje geriausi pasaulio ralio meistrai skries birželio 27 dieną Druskininkų apylinkėse. Bilietus į renginį galima įsigyti www.bilietai.lt arba BILIETAI LT kasose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)