Vokiečiai pavydėtinai puikiai žaidžia visureigiškai atrodančių automobilių korta. Be „Cross Touran", „Cross Golf" ir „Cross Polo" modelių, „Volkswagen" salonuose tviska ir kiek netikėtos sėkmės sulaukęs A klasės aparatas „Cross Up!". Koncerno vadovai džiūgauja, kad tuo metu, kai rinkoje tvyro štilis, jiems pavyksta auginti pardavimą. Mažasis „Up!" Senajame žemyne tapo perkamiausiu VW modeliu - tai viena svarbiausių finansinį pliusą generuoti padedančių priemonių. Bet apie viską iš pradžių.

„Volkswagen" kurį laiką buvo beveik iškritęs iš mažųjų automobilių lygos. Pripažinimo nesulaukęs „Lupo" nuo konvejerių nukeltas 2005-aisiais, o vietoj jo siūlytas braziliškas analogas „Fox" akivaizdžiai buvo pernelyg braziliškas, kad apie šį daiktą būtų galima kalbėti be ironijos. 2011-ųjų pabaigoje pristatytas „Up!" į rinką įsiveržė kaip viesulas ir iš karto pelnė prestižinį „Pasaulio metų automobilio 2012" titulą.

Tokie reveransai mažajam vokiečiui visiškai pagrįsti, įvertinus tai, kurioje svorio kategorijoje jis kovoja ir kiek suaugusios mašinos ypatybių turi. „Up!" konstruktoriai išskirtinai puikiai padirbėjo ir kiekvieną miniatiūrinio kėbulo milimetrą pavertė naudinga erdve. Važiuoklės bazė net 10 cm ilgesnė nei pirmtako „Lupo", o 251 litro bagažinės erdvė nulenkus galines sėdynes padidėja iki 951 litro - tiek pat vietos rakandams siūlo 43 cm ilgesnis „Polo".

„Cross Up!" versija nuo paprastų skiriasi minimaliai - viso labo 15 mm didesne prošvaisa ir geresnio važumo ambicijas liudijančiais dugno skydais, ratų arkų apsaugomis ir durelių slenksčių antdėklais. Kietai atrodo šiek tiek masyvesni nei įprasta priekinis ir galinis buferiai, nudažyti nerūdijančiojo plieno spalva. Taip pat padailintos stogo bagažinės sijos ir išorinių veidrodėlių korpusai.

Apskritai „Cross Up!" nusipelno pagyrų už skoningą stilistiką. Nors automobiliuko reklaminę kampaniją lydėjo šūkis „Toks mažas, o jau „Volkswagen", realiai jame nėra nė kvapo VW unifikacijos, kaip atskirti „Passat" nuo „Polo" gali tik dirstelėjęs į techninį pasą. Salonas čia visiškai kitoks, nepanašus nė į vieno konkurento. Centrinė konsolė nudažyta kėbulo spalva ir tokia kieta, kokia tik gali būti skarda.

Keista, tačiau dėl tokio sprendimo nekyla noras purkštauti - minimalistinis interjeras žaismingas ir praktiškas, o paklojus papildomai 1000 litų gali būti ir pavydėtinai modernus. Turiu galvoje VW drauge su „Navigon" bendrove sukurtą išmaniąją „Maps + more" sistemą, kuri valdoma nešiojamojo navigacijos prietaiso principu, tik yra gerokai universalesnė. Ant grakščios kojelės tvirtinamas prietaisas atlieka beveik visas pagrindinio kompiuterio funkcijas.

Dėl „Cross Up!" galimybių bekelėje neverta turėti jokių iliuzijų, tačiau pakaba dirba tikrai neprastai. Per gulinčius policininkus automobiliukas strykteli, tarsi sugebėtų vienu metu atsispirti visais ratais. Maža masė leidžia išvengti problemų, kurios kamuoja masyvias mašinas, ir gana smagiai riedėti varomam kuklaus trijų cilindrų variklio.

TG FAKTAS

Papildomos įrangos sąraše siūloma „City Emergency Braking" esant reikalui automatiškai sustabdo iki 30 km/val. greičiu riedančią mašiną.

KONKURENTAS „Renault Twingo"

Drauge su „Daimler" inžinieriais sukonstruotas prancūzas žaidžia tais pačiais koziriais.

NUOSPRENDIS - 7

Stilingas, kokybiškas, erdvus, manevringas ir neprastai važiuojantis, tačiau demonstratyviai triukšmingas ir brangokas.

„Volkswagen Cross Up!“ duomenys

Variklis: 999 cm3, 3 cil., PVR, 75 AG, 95 Nm
Ekonomiškumas: 4,2 l/100 km, 100 g/km CO2
Dinamika: 0–100 km/val. per 13,2 s, 171 km/val.
Svoris: 854 kg
Kaina: 43 374 Lt