- Kaip sekėsi ruoštis antram čempionato etapui?

- Ateinantį savaitgalį laukia antras Lenkijos ralio etapas. Į Krokuvą atvykau daugiau nei pusantros savaitės ankščiau, tam kad galėčiau deramai pasiruošti varžyboms. Deja, automobilio testų metu patyriau nemažą avariją. Prieš tai viskas klostėsi puikiai. Nors treniruotei parinktas greičio ruožas pasirodė tikrai siauras ir sudėtingas, po kelių važiavimų jau jaučiausi komfortiškai, ir pradėjome keisti automobilio nustatymus, ieškodami didesnio greičio.

Taip, didesnį greitį atradau, bet menka klaidelė posūkio pradžioje man buvo lemtinga, automobilis pradėjo slysti, akimirksniu atsidūriau šalikelėje, kurioje laukė betoninis „tiltelis“. Automobilis pakilo į orą, o kas vyko toliau, matyt, įsivaizduojate.

Dominykas Butvilas pateko į avariją
Foto: Organizatorių nuotr.

- Ar dar yra vilčių, kad startuosi šiame ralyje?

- Kaip jau supratote, šio automobilio ateinančiam savaitgaliui paruošti nepavyks, bet komandos garaže yra dar vieno analogiško „Subaru“ kėbulas su lankais, kuris iki šiol čempionate nebuvo naudotas. Vyrai ilgai rankų sudėję nesėdėjo. Vos grįžus į garažą, užvirė darbas. Reikėjo nuspręsti, ką galima panaudoti iš senojo automobilio ir kokių detalių reikia naujų.

Neįtikėtina, ką penki geri specialistai per dieną gali padaryti. Taip, per vieną dieną. Jau antradienio vakarą buvo pakeistas motoras, o trečiadienį pakeista greičių dėžė, priekinė ir galinė pakabos, amortizatoriai, nauja išmetimo sistema, stabdžiai... Trečiadienio vakare naujas „Subaru“ jau buvo užvestas. Komandos mechanikų užsidegimas tiesiog nerealus. Aš ir pats visą dieną sukausi garaže, padėdamas bent įvairiais smulkiais darbeliais, ir žinoma, stengdamasis nesimaišyti.

Naujas automobilis yra labai panašus i prieš tai buvusį – pagrindinis skirtumas – svoris. Jis paruoštas standartinių automobilių grupei „N“ taigi neturi plastikinių langų, ir kai kurių kitų svorį taupančių detalių. Motoras ir kiti pagrindiniai agregatai išlieka tokie patys, taip pat kaip ir nepakitusi variklio galia.

- Tad kliūčių startuoti šiame ralyje nebeliko?

- Automobilis – ne vienintelis iššūkis man ir komandai. Po avarijos paaiškėjo, kad mano šturmano iš Lenkijos Kamilio Hellerio nugaros skausmai turi pagrindą. Gydytojai identifikavo skilusį stuburo slankstelį, taigi artimiausią startą jis būtinai turi praleisti. Net nenorėjau pagalvoti, kad po viso to darbo, kurį įdėjo komanda taisydama automobilį, tektų atsisakyti dalyvavimo „Swidnicki“ ralyje...

Vienintelė mūsų viltis, jog į pagalbą ateis Renatas Vaitkevičius, ilgametis mano šturmanas ir draugas. Su juo raliuose mes esam tiek daug patyrę, kad tai vienintelis žmogus, kuriuo galėčiau pasikliauti tokioje situacijoje. Esu be galo jam dėkingas, kad palikęs visus darbus Lietuvoje, jis jau pakeliui į Lenkiją!

Taigi, laukia labai įdomus savaitgalis. Lietuviškas ekipažas startuoja Lenkijos čempionato ralyje, nauju dar nebandytu automobiliu. Trasos taip pat naujos ir nematytos, taigi iššūkiai laukia dideli. Svarbiausia – finišuoti varžybas, kuriose konkurencija irgi nusimato išties rimta. Nepaisant dėmesio į avariją ir į visus iššūkius šią savaitę esu nusiteikęs kovingai, ir tikiuosi visų jūsų palaikymo!