Prieš porą metų pasirodęs širdžių ėdikas iš „Land Rover" dirbtuvių sulaukė atnaujinimo, kuris sudomino ne tik vardiniais dizainerių apdarais šnarančias įžymybes. „Range Rover Evoque" tapo pirmuoju pasaulyje serijiniu būdu gaminamu lengvuoju automobiliu, turinčiu 9 pavarų transmisiją. Tradicinį 6 laipsnių automatą pakeitęs mechanizmas drastiškai pakoregavo miesto visureigio degalų sąnaudų bei CO2 emisijos rodiklius. Dabar 150 AG turbininį dyzelį turintis „Evoque" gali 100 km kelią įveikti vidutiniškai sugerdamas 11 proc. mažiau dyzelino, o į aplinką išmesdamas iki 9,5 proc. mažiau teršalų.

Vokietijos ZF gamintojo inžinierių sukonstruota 9 pavarų dėžė ZF 9HP bus komplektuojama bazinėse versijose su benzininiu ir dviem dyzeliniais motorais. Pristatydami šio agregato ypatumus „Land Rover" atstovybės žmonės akcentavo, kad jis transmisijos krumpliaračių rokiruotes atlieka tokiu greičiu, kokį paprastam mirtingajam sunku suvokti ir juo labiau pajusti. Be to, inovatyvi technologija derinama su adaptyviąja pavarų perjungimo programa, kuri automatiškai prisitaiko prie vairuotojo važiavimo stiliaus.

Technikos ekspertai taip pat akcentuoja, kad mažesnio perdavimo santykio automatinė pavarų dėžė pagerina akceleraciją ir užtikrina tolygesnį judėjimą: ZF 9HP leidžia „peršokti" viena ar dviem pavaromis žemiau ir spurtuoti tada, kai lenkiant kitas mašinas labiausiai trūksta traukos. Naujoji konstrukcija turės įtakos „Evoque" važiavimo bekele ypatybėms, nes dabar pirmoji pavara daug žemesnė nei ankstesnės.

„Range Rover Evoque" gerbėjams siūloma rinktis „Active Driveline" sistemą, leidžiančią į pagalbą priekiniams varantiesiems ratams (jie dirba važiuojant didesniu nei 35 km/val. greičiu) atsiųsti ir galinius. Visureigis kvadriniu virsta automatiškai, priklausomai nuo sąlygų ir poreikio, per viso labo 300 milisekundžių.

Nors išoriškai 2014-ųjų „Evoque" atrodo visiškai nepakitęs, atnaujintuose visureigiuose kur kas daugiau pagalbinių vairuotojo sistemų. Verta paminėti „Park Exit" ir „Perpendicular Park". Pirmoji - automatiškai išvairuojanti automobilį iš paralelinės stovėjimo vietos, o antroji centruoja mašiną laisvoje aikštelės vietoje. Automobilis taip pat sugeba perspėti apie artėjančias transporto priemones, kliūtis, kurios gali apkartinti kasdienybę važiuojant atbuline eiga, laikytis eismo juostų, atpažįsta kelio ženklus, nustato brastos gylį ir t. t. Žodžiu, tai tikras lobis anekdotų blondinėms.

Bent dviem „Evoque" elektroninėmis gudrybėmis linkiu niekam ir niekada nepasinaudoti: „InControlTM Remote" automatiškai aktyvina skubios pagalbos skambutį, kuriuo specialiosioms tarnyboms pranešamos į įvykį patekusio automobilio koordinatės. „InControlTM Secure" leidžia sekti pavogtą mašiną. Vagystės atveju aktyvinama tylioji signalizacija ir saugos centras gauna pranešimą. Tuomet reikiama informacija apie automobilį perduodama vietos saugos tarnyboms.

TG FAKTAS Pasikeitus važiavimo sąlygoms, galiniai miesto visureigio ratai į darbą kimba per 300 milisekundžių.

NUOSPRENDIS 9

Vienas gražiausių rinkoje siūlomų ratuočių sėkmingai įrodo esąs vertas moderniausio krosoverio titulo.

KONKURENTAS „Mercedes-Benz GLK"

Vokiečių SUV orientuotas į konservatyviąją automobilininkų bendruomenės dalį.

„Range Rover Evoque“

Variklis: 2179 cm3, 4 cil., 150 AG, 400 Nm
Ekonomija: 4,9 l/100 km, 129 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 9,6 s, 182 km/val.
Svoris: 1595 kg
Kaina: nuo 122 200 Lt