Keistos gi tos prieš važiavimo kryptį atsidarančios durelės. Neįprastos, bet tikrai negali sakyti, kad nepatogios – greičiau atvirkščiai. Pravėręs neįprastas duris, galinių sėdynių link žengi plačiu žingsniu oriai iškėlęs galvą. Na, ir kas, kad tai – tik kompaktinės klasės nebrangus vienatūris, kurio kaina prasideda nuo 48 354 litų. Antros eiles keleiviams durelės beveik stačiu, 84° laipsnių kampu (įprastos durelės atsidaro ne didesniu nei 70° kampu) atsiveria lyg „Rolls-Royce“ keleivių laukiančiame prabangiame limuzine.

2010 metais pristatyto antros kartos „Opel Meriva“ buvo parduoti 330 000 vienetų – daugiau nei trečdalis milijono automobilių per nepilnus keturis metus yra tikrai neprastas rezultatas. Žinoma, teisybės dėlei reikia pastebėti, kad nuo 2003 m. iki 2010 m. gaminto pirmos kartos „Meriva“ buvo parduota daugiau nei 1 mln. vienetų. Be to, Vokietijoje pagal pardavimus savo segmente automobilis yra lyderis ir lenkia tokius modelius, kaip „Ford B-Max“, „VW Golf Plus“ ar „Škoda Roomster“.

Galbūt dėl šios priežasties gamintojas nepuolė drastiškai keisti nei modelio išorės, nei „vidurių“. Automobilį pirkėjai vertino dėl aukštos vairuotojo ir keleivių sėdėjimo padėties, erdvaus, komfortiško ir ergonomiško salono ir, kuo maloniai džiugina šiuolaikiniai „Opel“ automobiliai, dailios išvaizdos.

O bene svarbiausias pripažinimas – 2014 metais Vokietijos techninių apžiūrų centras TUV „Opel Meriva“ paskelbė patikimiausiu 2-4 metų kategorijos automobiliu. Čia „vokietis“ aplenkė ne tik ilgai pirmavusius ir patikimumu garsėjančius japoniškus „Mazda“, „Toyota“ ir „Honda“ modelius, tačiau ir tokias prestižines vokiškas markes, kaip „Porsche“, BMW ir „Audi“.

Nedideli išvaizdos pakeitimai

Iš išorės atnaujintą modelį lengviausia atpažinti pagal priekinius naujus žibintus su LED dienos šviesų juostomis, kitokį buferį ir radiatoriaus groteles su chromo apdaila, taip pat galinius žibintus su LED technologija. Žvelgiant iš šono, atnaujintą automobilį galima atsikirti pagal chromuotą juostą, einančią pagal šoninių langų apatinę dalį. Atnaujinto modelio gamoje atsirado dvi naujos spalvos, didesnis salono apdailos pasirinkimas, pora naujo dizaino 17 ir 18 colių ratlankių.

Salone atnaujinimų dar mažiau. Pats didžiausias – papildomai užsakoma tarp priekinių sėdynių esanti „FlexRail“ dėtuvių sistema, kuri nebesiremia gale sėdinčiam viduriniam keleiviui į jautrią vietą, tad nuo šiol jis turi kur pasidėti kojas. O vietos ant galinių sėdynių tikrai daug – pasak gamintojo, jei šonuose būtų sumontuotos slankiosios durelės, salonas nebebūtų toks erdvus. Be, to galines sėdynes galima pastumti į priekį ir atgal, priekinio keleivio sėdynė stumdoma didžiausiu – net 24 centimetrų diapazonu savo klasėje. Nulenkus galines sėdynes telpa 1500 litrų, salone yra net 32 nišos susidėti įvairiausiems daiktams.

Įsėdęs į automobilį atkreipiau dėmesį, kad gerokai ryškiau šviečia 7 colių informacinis spalvotas ekranas. Pasirodo, nuo šiol jis turi gerokai didesnę raišką, tad visa rodoma grafika atvaizduojama kur kas ryškiau. Taip pat atsirado ir galinio vaizdo kamera – anksčiau reikėjo tenkintis statymo jutikliais. Tačiau čia inovacijos ir baigiasi – pats ekranas lietimui nejautrus, tad visas valdymas kaip ir anksčiau patikėtas tai pačiai mygtukų mišrainei, esančioje centrinėje konsolėje ir ant vairo (tuo tarpu negaliu nepriminti, kad atnaujintame „Insignia“ salone mygtukų liko gerokai mažiau).

Nedingo ir primityvus rausvas informacinis ekranėlis tarp tachometro ir spidometro – nepamatysite jame nei navigacijos parodymų, nei perspėjimo apie draudžiamus ženklus. O štai informacinė-pramoginė „IntelliLink“ sistema patobulėjo – dabar jos pagalba galima valdyti prijungtą išmanųjį telefoną (su „Android“ arba „iOS“ operacinėmis sistemomis), groti jame esančią muziką, taip pat balsu duoti komandas navigacijos sistemai, perjungti grotuvą, išgirsti atėjusias trumpąsias žinutes.

Tylus turbodyzelinis motoras

Naujasis 1.6 CDTi turbodyzelinis motoras yra tai, kas tikrai nudžiugino. Jis pakeitė 1,7 l dyzelinę „tarškalynę“. Beje, už 1,7 l motorą jis dar ir 6 AG galingesnis bei pasiekia tikrai padorias 136 AG ir 320 Nm sukimo momentą. Kaip ir žada gamintojas, motoras išties tylus, traukos miesto ir užmiesčio keliuose užtenka per akis, tik štai pasiekti vidutines 4,4 l /100 km degalų sąnaudas niekaip nepavyko (kaip visada, gamintojai laboratorijos sąlygomis išgauna kur kas labiau optimistines degalų sąnaudas, nei jos yra realiame gyvenime). Tačiau ir sudeginti 5,6 l /100 km nėra blogas rezultatas, o automobilis su tokiu varikliu kainuoja nuo 59 678 Lt. Be to, greitai turi pasirodyti ir to paties motoro 110 AG versija – gamintojas žada vos 3,8 l/ 100 km ir 99 CO2 emisiją.

Dar viena naujiena – nuo šiol ir su turbobenzininiais 1.4 l 120 AG (nuo 50 912 Lt) ir 140 AG (nuo 56 417 Lt) motorais siūloma automatinė 6 laipsnių pavarų dėžė (anksčiau „automatas“ buvo komplektuojamas tik su brangesniais dyzeliniais modeliais). Bandytas „Opel Meriva“ su 1,4 l/140 AG benzininiu motoru ir automatine pavarų dėže pasižymėjo tyliu (pasak gamintojo, tai tyliausias variklis savo klasėje) ir smagiu benzininio variklio darbu, tačiau liūdino gana vangiai „automato“ perjungiamomis pavaromis. Tuo tarpu vidutinės degalų sąnaudos, daugiausiai važinėjant užmiestyje, siekė 6,7 l/ 100 km.

Išvada

Taigi, modelio išvaizda atnaujinta išties nedaug, didesni pasikeitimai slypi po variklio gaubtu. Atnaujintam mažajam vienatūriui koją kiša tik vienas dalykas – sparčiai populiarėjantys mažieji miesto SUV automobiliai („Opel Mokka“, „Renault Captur“, „Peugeot 2008“, „Nissan Juke“ ir kt.).

Akivaizdu, kad vis daugiau pirkėjų linksta madingų „visureigių“, o ne šeimyninės išvaizdos vienatūrių link. Tačiau jei jūs nesivaikote madų, dažnai naudojatės antra sėdynių eile (tarkime, esate jauni tėvai, o tokia unikali durelių sistema leidžia itin lengvai pasiekti vaikišką kėdutę), šis praktiškas ir dailus mažasis vienatūris – tikrai vertas dėmesio automobilis.

Įvertinimas 7/10

„Opel Meriva“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1364 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 103 kW/140 AG/4900-6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm/1850-4900 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4300 mm
Plotis: 1994 mm
Aukštis: 1590 mm
Važiuoklės bazė: 2644 mm
Svoris: 1486 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,1 sek.
Maksimalus greitis: 193 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,2 l/100 km
CO2 emisija: 169 g/km
Bagažinės tūris: 400/1500 l
Kaina: nuo 60 843 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (76)