Penktadienį, pirmąją lenktynių dieną, varžybos vyko tamsiu paros metu ir pažėrė aibę netikėtumų. Po keturių greičio ruožų lenktynes bendroje įskaitoje tęsė tik 36 iš 42 startavusių ekipažų. Antrąją varžybų dieną dalyviams reikėjo įveikti dar dešimt greičio ruožų.

Šeštadienį dėl automobilio gedimo iš kovos buvo priverstas pasitraukti ilgai ralyje pirmavęs Vytautas Švedas. Utenos apylinkės jam vis dar užkeiktos - antrus metus iš eilės prieš pat finišą V. Švedas prarado lyderio poziciją. Šiemet lenktynininkas iškrito dėl lūžusio automobilio šarnyro.

Utenos ralio antrosios dienos varžybų eiga

Antroji „Halls Winter Rally“ diena prasidėjo nesėkme vienam iš lenktynių favoritų. Iki penktojo greičio ruožo šeštas važiavęs Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas nepasiekė greičio ruožo finišo. Įjungę avarinius žibintus, jie paliko greičio ruožą ir baigė lenktynes. Iki sustodami, jie nuo lyderio atsilikinėjo 1 minute ir 37 sekundėmis.

Vienvaldžiu ralio lyderiu, nepaisant to, kad greičio ruože finišavo tik trečias ir nuo etapo nugalėtojo atsiliko 10,2 sekundės, vis dar buvo V. Švedas ir Žilvinas Sakalauskas. Artimiausius persekiotojus – Roką Kvaraciejų ir Gediminą Saudargą jie lenkė 27,8 sekundės.

Šeštame greičio ruožė nugalėjo Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas. Antri liko Marius Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas (+8,6 s). Treti - V. Švedas ir Ž. Sakalauskas (+1,2 s).

Iš varžybų pasitraukė jau septintas ekipažas. Trasoje ratą pramušė Karolio Šiugždinio ir Agnės Vičkačkaitės-Lauciūvienės ekipažas. Lūžo jų „Honda Civic Type R“ ratas, o atsarginio ekipažas neturėjo ir baigė varžybas bendroje įskaitoje.

Septintame greičio ruože dar labiau ištirpo V. Švedo pranašumas. Jis etapo nugalėtojui R. Čapkauskui pralaimėjo 14 sekundžių ir greičio ruožą baigė tik šeštas. Greičio ruože nugalėjo R. Čapkausko ir T. Šipkausko ekipažas, antri liko, tik 0,6 sekundės atsilikę, R. Kvaraciejus ir G. Saudargas, treti - M. Samuitis ir R. Šaučikovas (+4,2 s).

Visi ekipažai po septinto greičio ruožo ir patraukė į Uteną, kur serviso zonoje per pusvalandį galėjo pašalinti techninius nesklandumus.

Prieš 8-ą greičio ruožą nutrintas padangas į naujas pakeitęs V. Švedas labai greičio nepadidino. Iki tol įspūdingą tempą demonstravęs sportininkas, panašu, išbarstė ne tik brangias sekundes, bet ir koncentraciją.

Visgi, raliui judant į pabaigą, V. Švedas toliau krovėsi pranašumą prieš persekiotojus. Aštuntajame greičio ruože jis sekunde atsiliko nuo M. Samuičio ir R. Šaučikovo ekipažo ir liko trečias, į priekį užleidęs ir R. Čapkauską su T. Šipkausku.

Devintame greičio ruože nugalėjo V. Švedas, tačiau tik minimalia persvara – 0,6 sekundės. Antroje pozicijoje važiavęs R. Kvaraciejus nežibėjo ir barstė sekundes. Nuo V. Švedo jis tuomet jau atsiliko beveik 27 sekundėmis.

Antrą kartą Utenoje nepasisekė kaimynams latviams. Kristaps Feldmanis ir Andris Velme dar vakar pasitraukė iš varžybų bendroje įskaitoje, tačiau tęsė lenktynes pagal rally 2 taisykles. Šeštadienį jie aštuntajame greičio ruože įlėkė į griovį.

Pagalbos signalas gautas ir iš kitų lenktynininkų. 9-ojo greičio ruožo viduryje sustojo Justas Tamašauskas ir Stasys Tarailė. Iš 33 vietos starto rikiuotėje į 8 bendroje įskaitoje pakilę sportininkai pasiuntė pagalbos signalą.

Po dešimties etapų iš lenktynių pasitraukė dar keturi sportininkai. Vienas iš jų kurioziškai, o kitas itin apmaudžiai. Į serviso zoną skubėjęs Gedimino Ramono ir Kęstučio Būziaus ekipažas visai šalia serviso zonos pateko į eismo įvykį. Sportininkai bandė lenkti automobilių koloną ir susidūrė su iš jos į kairę sukančiu BMW automobiliu. J. Survilaitės ir V. Survilienės automobilis užgeso prieš pat 11-o greičio ruožo startą.

Tuoj po to šeštas rikiuotėje buvęs D. Matijošaitis dėl variklio techninių problemų pasitraukė iš vienuolikto greičio ruožo.

Panašu, kad Utenos apylinkės V. Švedui vis dar užkeiktos. Antrus metus iš eilės ilgai pirmavęs lenktynininkas prieš pat finišą prarado savo poziciją. Šiemet jam ralis baigėsi dėl lūžusio automobilio šarnyro.

Pasitraukus varžybų lyderiui iš trasos, likę du realiausi pretendentai į titulą po lygiai pasidalijo likusius greičio ruožus - R. Kvaraciejus buvo greičiausias 11-ame ir 13-ame, o R. Čapkauskas nugalėjo 10-ame ir 14-ame.

Visgi, R. Čapkauskui nepakako greičio, o R. Kvaraciejus nedarė klaidų ir nugalėtojas išsaugojo po V. Švedo pasitraukimo turėtą 4 sekundžių persvarą.

Apmaudu turėtų būti ne tik technikos pavestam V. Švedui, bet ir R. Čapkauskui. Jis šiose lenktynėse gavo dešimties sekundžių baudą už ankstyvą startą.

Žiemos ralio rezultatai:

1. Rokas Kvaraciejus, Gediminas Saudargas (Lietuva)
2. Ramūnas Čapkauskas, Tomas Šipkauskas (Lietuva) +4,3 sek.
3. Martynas Samuitis, Ramūnas Šaučikovas (Lietuva) +1 min. 16,9 sek.
4. Jaroslav Orsak, David Smeidler (Čekija) +1 min. 49,0 sek.
5. Antonin Tlustak, Jan Skaloud (Čekija) +4 min. 35,0 sek.

Taip pat dalyvavote ralyje? Kviečiame siųsti nuotraukas iš DELFI greičio ruožo ir dalyvauti konkurse!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (86)