„Bėgant laikui keičiasi pagrindiniai kriterijai, kuriais remiantis renkamės automobilį. Jei anksčiau dažniausiai užduodami klausimai buvo „kiek tas daiktas turi arklių?“ ir „kokių pribumbasų yra?“, tai dabar viršų ima racionalumas, - teigia žurnalo „TopGear” vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas, vienas iš nedaugelio vertinimo komisijos narių, dirbantis joje be pertraukų nuo pat pirmojo tokio konkurso, surengto 1997 m. - Visų pirma detaliai nagrinėjamas automobilio kainos-kokybės santykis, eksploatacijos išlaidos, saugumas ir, žinoma, funkcionalumas. Kitaip tariant – kiek kokių krovinių ar keleivių įmanoma vežti?“

Tarp 35 konkursui pristatytų automobilių nestinga modelių, kurių bagažinės „prarys“ visą į kelionę išsiruošusios šeimos mantą net nekramčiusios, o talpiausių automobilių dešimtuke įsitaisę modeliai leis pamiršti bet kokius kompromisus.

Geriausias to pavyzdys – talpiausiųjų dešimtuko viršūnėje atsidūrę du visureigiai „KIA Sorento“ ir „Jeep Grand Cherokee“, siūlantys per 1000 litrų erdvės bagažui – daugiau nei gali pasiūlyti dažnas kompaktinis hečbekas su nulenktomis galinėmis sėdynėmis. Nežymiai atsilieka ir trečioje bei ketvirtoje vietoje pagal talpumą atsidūrę „Range Rover Sport“ ir „BMW X5“.

Verta pastebėti, jog net aštuoni talpiausi dešimtuke esantys automobiliai yra visureigiai, arba bent jau padidinto pravažumo. Dideli automobiliai, natūralu, gali didžiuotis ir didele erdve. Tačiau didelis nominalus litražas ne visais atvejais yra svarbiausias argumentas. Net ir „Žalgirio“ arenos dydžio krovinių skyrių turintis ratuotis gali būti nepriimtinas dėl itin aukšto bagažinės slenksčio. Tai apsunkina naudojimąsi bagažine, nes įkelti ar išimti pirkinius galima tik turint Žydrūno Savicko raumenyną ar nebijant išsiteplioti drabužių. Yra ir daugiau „bet“. Tarkim, auginantiems mažesnių veislių šunis į didesniuosius visureigius juos tenka įkelti, kad šokdami keturkojai nesusižalotų ar neapibraižytų plastikinių detalių.

Šiuo požiūriu „Metų automobilio 2013“ karūną tebesaugantis „VW Golf“, šiais metais pristatytas su universalo kėbulu, sunkiai pralenkiamas. „Variant“ versijos bagažinės talpa didesnė nei „Golfo“ vyresniojo brolio - „VW Passat“ – 605 litrai.

„Golfui“ nenusileidžia ir lietuvių pamėgtas „Škoda Octavia“, talpinantis 590 litrų bagažo. Ir jis – su elegantišku hečbeko kėbulu. Tai buvo vienas iš privalumų, prieš devynerius metus sužavėjęs konkurso vertinimo komisijos narius, kai svarbiausiąjį titulą laimėjo šios „Škoda Octavia“ pirmtakė.

Top bagažinių 10-tukas

Pastaba: dešimtukas sudarytas pagal konkurse dalyvaujančių konkrečių modelių gamintojų pateikiamą bagažinės talpą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)