Pristatydami naujutėlę variklių gamą švedai netveria savame kailyje. Nes tai yra pirmoji ilgai laukto „Volvo" pavasario kregždė. Per Prancūzijoje surengtą pasaulinį pristatymą švedai džiūgavo galėdami pasakyti, kad šie motorai sukurti ir pagaminti Švedijoje. Svarbiausia - jie neturi nieko bendro su buvusiu savininku koncernu „Ford". Kitų metų pradžioje keturių cilindrų „Drive-E" bus sumontuotas į XC90, o vėliau - ir į S80 įpėdinį.

Naujieji 4 cilindrų varikliai pakeis dabartinius 6 cilindrų turbininius benzinu varomus ir 5 cilindrų dyzelinu varomus agregatus. Vyriausiasis „Drive-E" programos inžinierius Magnusas Lindbladas tvirtina, kad cilindrų skaičius nebėra tiesioginė galios išraiška. Mažesnis motoras yra lengvesnis ir efektyvesnis, o jo galia tiesiogiai priklauso nuo tiekiamo oro kiekio. Šiai užduočiai atlikti švedai į pagalbą pasitelkė turbinas ir net mechaninį kompresorių. Naujasis benzininis T6 variklis turi ir mechaninį, ir turbininį kompresorius. Iki šiol tokią technologiją naudoja tik „Volkswagen" inžinieriai. Per pristatymą buvo galimybė išbandyti T6 agregatą, sukantį priekinius XC60 ratus. Nes kol kas visi „Drive-E" varikliai bus derinami tik su priekinių ratų pavara. Taip pat su nauja 8 laipsnių „Aisin" transmisija. Nors ir keliolika kilogramų sunkesnė už pirmtaką, ji leidžia gerokai efektyviau išnaudoti variklio potencialą ir sumažinti degalų sąnaudas. Kita alternatyva yra 6 laipsnių mechaninė transmisija. 302 AG ir 400 Nm prilygsta jau nebe V6, bet V8 varikliui. Ir aprūpina pertekline galia visais atvejais. Mechaninis kompresorius leidžia maksimalų sukimo momentą pasiekti jėgainei dirbant vos 2100 sūkių per minutę ir išlaikyti jį iki pat 4500 sūkių.

Šis motoras už pirmtaką lengvesnis net 45 kilogramais - tai puiki žinia vertinantiems valdymo ypatybes.

Tačiau mūsų rinkai gerokai svarbesnis dyzelinu varomas „Drive-E". Naujasis D4 variklis 20 proc. identiškas benzininiam agregatui ir 50 proc. panašus į jį. Naujoji versija pasiekia 181 AG ir 400 Nm, o tai leidžia lygiuotis į populiarųjį „BMW 520d".

Taip pat buvo galima išbandyti „Volvo V60" su D4 varikliu ir 8 laipsnių automatine „Aisin" pavarų dėže. Švedai gali didžiuotis: palyginti su „BMW 520d", šis automobilis ir sparčiau greitėja, ir yra ekonomiškesnis. V70 stebina puikia garso izoliacija, bet salone girdėti aukštus sūkius pasiekusio 4 cilindrų dyzelio tarškesys. Nepakenktų ir greitesnė reakcija į akceleratoriaus komandas. Tačiau tai - bene vienintelė galimybė prisikabinti prie naujojo kūrinio. „Volvo" žada, kad ateityje „Drive-E" gama bus plečiama: laukiama naujų tiek benzininio, tiek dyzelinio variklių versijų. Viena jų bus dar didesnės galios dyzelinis agregatas D5.

TG FAKTAS „Drive-E" padidins dabartinių modelių konkurencingumą, bet jis dedikuojamas naujajai „Volvo" kartai.

NUOSPRENDIS - 7 Dėl naujųjų variklių „Volvo" tapo rimtesniu vokiškojo elito varžovu. Laukiame kitų naujienų!

KONKURENTAS „BMW 520d" Vokiškas variklis kiek galingesnis, bet sukimo momentas mažesnis net 20 Nm.