Visi arba beveik visi automobilių gamintojai pristatydami naujus kūrinius stengiasi pasikinkyti laiko patikrintą viešųjų ryšių arkliuką. Turbūt ir darželinukai žino, kad „Volvo" surenka saugiausias mašinas, „Porsche" - sportiškiausias, „Toyota" - hibridiškiausias, „Subaru" - važiausias ir t. t. „Seat" kadaise nutarė eksploatuoti emocionalumo dimensiją. Sprendimas šiek tiek keistas, nes pastaraisiais metais ispanų gaminti automobiliai buvo maždaug tokie pat emocingi, kaip šaldytos krevetės. Parodose pristatomi koncepciniai modeliai buvo kiek įžūlesni, bet iki prasidedant serijinei gamybai toji drąsa išgaruodavo be pėdsakų.

Sulig trečios kartos „Sean Leon" debiutu padėtis pasikeitė. Ne radikaliai, tačiau - skirtingai nei ankstesnysis modelis - dabar penkiaduris hečbekas nebepanašus muilinę su ratukais, kurią įstrižai kėbulo besidriekiantis geležinis kantas stebuklingu būdu turėjo paversti „emocinga". Aštriabriaunis kėbulas, laužytų formų šviesdiodžių žibintai, golfo riedmušos galvutę primenantys išoriniai veidrodėliai meistriškai sukomponuoti ir iš tiesų sėkmingai kuria agresyvoko bei modernaus automobilio įspūdį. Ypač teisingai atrodo žibintai. Prietemoje balti jų apvadai švyti taip žiauriai-griežtai-kietai-vyriškai, kad į mašiną nejučia pradedi kreiptis „jūs". Tiesiog chrestomatinis personifikacijos pavyzdys. Beje, ši šviesdiodžių technologija trumpųjų bei ilgųjų šviesų žibintuose panaudota pirmą kartą „Seat" istorijoje. Tokias modernias šviesų patrankas lig šiol galėjo užsisakyti tik prabangiausi premium klasės dabitos. Iš tiesų, naujojo „Leon" eksterjeras nedaug nutolęs nuo koncepcinio IBE modelio ir yra velniškai vykęs. Greta jo artimiausias gentainis 7-os kartos „Golf", sukonstruotas naudojant tą pačią VW koncerno platformą, atrodo kaip kasdien po du kartus lupti gaunantis našlaitis.

Dėl šios priežasties pravėrus hečbeko dureles laukia šioks toks nusivylimas. Vidaus erdvės suprojektuotos pagal klasikinius dizaino ir ergonomikos kanonus, tačiau neturi nieko, kas priverstų iš nuostabos kilstelėti antakius. Kita vertus, tai derėtų laikyti didžiuliu šuoliu pirmyn, nes senasis „Leon" galėjo pasigirti nebent kaulo kietumo apdailos medžiagomis ir abejotina surinkimo kokybe. Dabar čia nėra prie ko prikibti - „Seat" kompaktas į pasaulį iškeliauja iš tos pat gamyklos kaip ir kai kurie „Audi" modeliai. Interjeras sudėliotas panašiai kaip „Golf", todėl bambėti galima nebent piktinantis, esą ir čia viskas daugybę kartų matyta, konservatyvu, nuobodu. Gal ir taip, tačiau viskas logiška, patogu ir kokybiška, t. y. emocijų, bent jau ispaniška šio žodžio prasme, naujasis „Leon" salonas generuoja nedaug.

Ar tai blogai? Žinoma, ne. Net ir patys ekstravagantiškiausi superautomobiliai ilgainiui tampa kasdienybe, o čia kalbama apie kompaktinės klasės transporto priemonę, kurios pagrindinė misija - saugiai ir nebrangiai nuvežti keleivius iš taško A į tašką B. Racionalumas turėtų būti visų vertinimo kriterijų karalius. Ačiū Viešpačiui, nepaisydami privalomos oficialios viešųjų ryšių retorikos, „Seat" strategai laikosi kaip tik tokios politikos. Trečios kartos „Leon", priklausomai nuo komforto įrangos gausos, yra 5-10 proc. pigesnis už technologinį brolį „Golf". Tai puiki žinia nuolaidų medžiotojams, nes dabar „Seat" tokią pat gerą mašiną, kokia pernai susišlavė visus įmanomus titulus (Lietuvos, Europos ir pasaulio metų automobilis), siūlo už šiek tiek mažiau pinigų. Skiriasi tik neesminiai dalykai, susiję su bazinės komplektacijos modeliuose numatyta įranga ir garantijos sąlygomis. Neatsitiktinai Lietuvoje susidomėjimas „Seat" auga kaip ant mielių ir šiais metais ispaniškų ratuočių planuojama parduoti maždaug dvigubai daugiau nei 2012-aisiais.

Dabar apie svarbiausią dalyką - kaip naujasis „Leon" elgiasi kelyje. Bandymams skirtas modelis su 1,6 litro darbinio tūrio TDI varikliu generuoja 105 AG ir 250 Nm sukimo momentą. Žinoma, jis neskirtas lakstūnams (100 km/val. greitį pasiekia per 10,7 sekundės), tačiau apetitas degalams galėtų būti paguoda. Judėti vidutiniškai 100 km deginant apie 4 litrus dyzelino nebus sunku kiekvienam, akceleratorių spaudžiančiam su galva.

Valdymo kokybei įtakos turi pasikeitę „Leon" kėbulo gabaritai. Penkiaduris hečbekas 52 mm trumpesnis (bet važiuoklės bazė 58 mm ilgesnė), 48 mm platesnis ir 4 mm aukštesnis nei ankstesnis modelis. Svarbiausia - naujokėlis 90 kg lengvesnis už pirmtaką. Visa tai suteikia automobiliui papildomo gyvybingumo ir reakcijų į vairuotojo užgaidas aštrumo. Iki to, ką įprasta vadinti „sportišku važiavimu", šiai versijai toloka. Tačiau galinė pusiau priklausoma pakaba su skersiniu balkiu leido keliauti taip pat komfortiškai, kaip ir „Golf".

Šiuo metu siūlomos trys „Leon" versijos („Reference", „Style" ir FR) su, rodos, 10 skirtingų galios variklių. Kukliausias jų 1,2 litro darbinio tūrio benzininis, išspaudžiantis 86 AG, o pajėgiausias - 2 litrų TDI, pasiekiantis 183 AG. Transmisijos gali būti 5-6 laipsnių mechaninės arba 6-7 laipsnių automatinės, įskaitant geruosius DSG agregatus. Mažiausias įrašas kainyne - 52 764 litai, o brangiausia pristatoma kombinacija - 83 007 litai.

„Seat Leon 1.6 TDI“

Variklis: 1.6 TDI, 4 cil., PVR, 105 AG, 250 Nm

Ekonomiškumas: 4,1 l/100 km, 102 g/km CO2

Greitis: 0-100 km/val. per 10,7 s, 191 km/val.

Svoris: 1205 kg

Kaina: 62 569 Lt

TG FAKTAS „Leon" puikiai išlaikė „Euro NCAP" egzaminą ir gavo maksimalų penkių žvaigždučių saugumo įvertinimą.

NUOSPRENDIS - 7 Simpatiškos išvaizdos ispanas yra vienas racionaliausių pasiūlymų kompaktinėje klasėje.

KONKURENTAS „VW Golf" Technologinis brolis truputį brangesnis, tačiau populiaresnis antrinėje rinkoje.BMW 520d" Vokiškas variklis kiek galingesnis, bet sukimo momentas mažesnis net 20 Nm.