Automobilyje – trys patobulinimai

Antradienį „General Financing – Autopaslauga“ komanda atsisveikino su Pietų Amerikos dykumų kopas antrą kartą šturmuosiančiu „Oscar 03“ automobiliu. Kitos dienos rytą jis ir aptarnaujančio personalo technika pajudės į Klaipėdą, iš kur keliaus į Prancūziją ir toliau bus plukdomas per Atlanto vandenyną į Argentiną.

Praėjusį sausį šiuo automobiliu daugybę nuotykių pakeliui į finišą patyrę ralio debiutantai B. Vanagas ir Saulius Jurgelėnas užėmė 65-ą vietą.

Nors komanda iš pradžių dairėsi galingesnės ir brangesnės technikos, norai atsimušė į finansinę realybę. Panašų lenktynių biudžetą kaip pernai – apie 1,5 mln. litų – surinkęs ekipažas galiausiai liko ištikimas latviškam „Oscar“.

Tiesa, anot B. Vanago, ruošiantis 2014 metų raliui buvo pakeista apie 80 proc. automobilio agregatų: pagerintas jo valdymas, pažemintas variklio dangtis taip padidinant priekinio lango apžvalgos plotą, elektroninė sistema papildomai apsaugota nuo visur prasiskverbiančių dulkių. „Oscar“ varys naujas, bet analogiškas pernykščiam 360 arklio galių motoras.

„Mums pusė Dakaro jau įveikta, nes automobilis – jau paruoštas“, – pažymėjo B. Vanagas.

Velnias – dar baisesnis nei atrodė

Komandos nariai į Argentiną išskris gruodžio 31 dieną, o iki to laiko B. Vanagas tikisi bent kiek atsikvėpti po bemiegių naktų ruošiant automobilį ir įgauti gerą fizinę formą.

Pilotas jau yra savo kailiu patyręs, kad Dakaro ralio trasa neatleidžia klaidų, išprovokuotų nuovargio, pragariško karščio ar neatsargaus lenktynių azarto.

„Norėčiau pažadėti mechanikams daugiau miego, nes praėjusiame ralyje daugiausiai aš buvau atsakingas dėl jų viršvalandžių, – šyptelėjo B. Vanagas. – Pernai jautėmės nejaukiai, nes nežinojome, kur važiuojame. Dabar jau žinome, ir širdyje dar neramiau.

Mūsų patirtis dar mažytė: tai bus tik antras mūsų Dakaras, o, pavyzdžiui, Stephane'as Peterhanselis (11 kartų Dakaro ralio čempionas – DELFI) važiuoja jau 20 metų. Kita vertus, praėjusį kartą sukaupėme tiek patirties, kiek užtektų gal trims Dakaro raliams – taip smarkiai prišaudėme patys sau į kojas.“

Bendraus rusų kalba

Prieš metus B. Vanagas ir S. Jurgelėnas legendinio ralio trasoje patyrė bent keturis rimtus incidentus, o lietuvių „stogas“ ar nesvarumo būsena galiniais ratais kybant ant skardžio buvo atsidūrę viso pasaulio dėmesio centre.

Bet naujam šturmanui Andrejui Rudnickiui B. Vanago avarijų kronika šiurpo neįvarė.

„Mane sunku išgąsdinti. Jau esu važiavęs su tokiais patrakusiais vairuotojais“, – nusijuokė 49-erių baltarusis, ne kartą skaitęs kelio knygą Rusijos ralio čempionui Aleksandrui Želudovui.

Dakaro raliuose jis matė ir šilto, ir šalto. A. Rudnickis aštuonerius metus buvo Rusijos lenktynininko Leonido Novickio vadybininkas. Praėjusiame dykumų maratone pastarasis su gamyklinės komandos „Mini“ automobiliu užėmė trečią vietą ir nusprendė padaryti metų pertrauką.

„Leonidas norėjo atiduoti duoklę šeimai, o man artimieji leido važiuoti į Pietų Ameriką. Turėjau ir daugiau pasiūlymų, bet pirmasis prisijungti prie savo ekipažo pakvietė Benediktas“, – pasakojo A. Rudnickis.

Pasikeitus šturmanui, nuo šiol „Oscar“ automobilyje aidės rusų kalba. Tiesa, rusiškų išsireiškimų netrūko ir debiutiniame ekipažo ralyje. Bet su S. Jurgelėnu, anot B. Vanago, išsiskirta ne dėl nesutarimų.

„Tokiose lenktynėse įtampa visada jaučiama. Neabejoju, kad su Andrejumi irgi turėsime stresinių situacijų. Bet Saulius nusprendė nebevažiuoti dėl to, jog negali skirti Dakarui tiek dėmesio, kiek šis ralis reikalauja“, – paaiškino lenktynininkas.

Pats sunkiausias ralis?

Prie starto pakylos Rosarijo mieste (Argentina) „General Financing – Autopaslauga“ komanda stos turėdama du tikslus. Pirmasis – vėl laimingai pasiekti finišą Čilėje. Kartu lietuviškasis ekipažas tikisi pagerinti savo pernykštę poziciją bendrojoje įskaitoje.

Tiesa, B. Vanagas neabejoja, kad tai padaryti bus labai sunku. Ir ne tik dėl 1,5 tūkstančio kilometrų ilgesnių 2014 metų Dakaro ralio greičio ruožų.

„Potencialiai tai bus pats sunkiausias ralis dėl didžiulės konkurencijos. Jei žiūrėsime į dalyvių techniką, veikiausiai tai bus ir brangiausias Dakaras. Gamyklinės komandos atveš net 42 automobilius. Vien „Mini“ komanda jų turės vienuolika. Taigi, konkuruoti bus labai sunku. Jau pakankamai pasimokiau, jog kalbėti apie tikslus reikia atsargiai. Bandysime užimti aukštesnę vietą, bet daug kas priklausys nuo fortūnos. Jei gamyklinėms komandoms sėkmė lemia 20 proc. rezultato, tokiems kaip mes sėkmės faktorius sudaro gal 60 proc.“, – DELFI sakė B. Vanagas.

Kitų metų maratono automobilių įskaitoje varžysis dar viena Lietuvos komanda. „Toyota“ automobiliu startuos piloto kėdėje debiutuosiantis Antanas Juknevičius ir šturmanas Vytautas Obolevičius. Beje, A. Juknevičius Dakaro raliuose kaip šturmanas dalyvavo jau keturis kartus, o 2009 metais su Aurelijumi Petraičiu užėmė 25 vietą. Šio pasiekimo lietuviams kol kas nėra pavykę pagerinti.

35-ą kartą vyksiančio Dakaro ralio maršrutas nusidrieks per Argentiną, Peru pakeitusią Boliviją ir Čilę. Sausio 5-18 dienomis lenktynininkams teks įveikti 13 greičio ruožų, o bendras distancijos ilgis - 8,5 tūkst. km. Automobilių įskaitoje turėtų startuoti 240 ekipažų.

Dakaro ralių tradicija gimė Afrikoje, bet dėl politinių neramumų maratonas vėliau persikėlė anapus Atlanto. Pietų Amerikos žemyne ralis vyks jau šeštą kartą iš eilės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)