Šeštadienį renginio dalyvius pakaunėje pasitiko darganotas oras.

„Orą šiandien pavyko gauti būtent tokį, kokio reikia – oro temperatūra apie 0, ryte iškrito pirmosios snaigės, šalta, asfaltas tikrai yra slidus“, - DELFI sakė Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Beje, šeštadienį Nemuno žiedo trasoje be kitų automobilių buvo ir beveik 400 tūkst. Lt vertės „Range Rover Sport“.

„Mūsų rankose yra keli milijonai litų. Tai yra 35 nauji automobiliai, kurie yra labai brangūs. Yra ir tokių, kurių vienas kainuoja 400 tūkst. Lt“, - sako V. Valiukevičius.

Šeštadienį Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje, kuri yra bene vienintelė vieta mūsų šalyje, kur galima tą padaryti saugiai, komisijos narius instruktavo bei patarimų negailėjo „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis su sūnumis, ne tik šalyje žinomais lenktynininkais Jonu ir Ignu.

„Nors šeštadienio rytas Vilniuje buvo pirmasis šį rudenį, kai nuo automobilio teko valyti sniegą, tačiau lūkesčiai, kad panašios sąlygos bus ir Kaune, neišsipildė. Nepaisant to, Kačerginėje pliaupęs lietus nuteikė maksimaliam susikaupimui. Tad važiavimai šlapia trasa buvo gera galimybė ne tik prisiminti, bet ir pasitikrinti vairavimo įgūdžius slidžiame kelyje“, - pratybų įspūdžiais dalijosi vertinimo komisijos narys, konkurso informacinio partnerio, DELFI naujienų portalo rubrikos „Auto“ redaktorius Tadas Markevičius.

Jei kam Kačerginėje ir pritrūko slidesnės trasos ar net ledo, vairavimo įgūdžius tokiomis sąlygomis galėjo pasitikrinti sėdę prie vadinamo „skid car“ automobilio vairo. Jis vietoje galinių ratų turi sumontuotus ratukus, tad tokio automobilio vairavimo esmė – ne tik perprasti, kaip mašina gali elgtis slidžiame kelyje, bet ir išmokti ją kontroliuoti esant pavojingoms situacijoms.

Ar šios treniruotės naudingos ir patyrusiam, vertinimo komisijoje dirbančiam nuo pat pirmojo tokio konkurso? Atsakydamas į šį klausimą lietuviškojo žurnalo „TopGear“ vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas pasitelkė kolegos brito Džeimso Mėjaus mintis, kuris pats būdamas nepataisomu benzingalviu viename tekste apie gatvėse sutinkamus adrenalino mėgėjus sakė, jog „viršyti leistiną greitį yra tas pats, kas pagadinti orą - reikia žinoti kada tai nepadoru“.

„Kiekvienas mūsų  kasdien susiduriame su automobilininkais, kurie šių tiesų akivaizdžiai nesuvokia. Gera žinia yra ta, kad šios problemos pakankamai nesunkiai išsprendžiamos mokantis vairuoti. Ne žaidžiant kompiuteriu, ne žiūrint „greiti ir įsiutę“, o pasikartojant vairavimo ABC. Net jei manote, kad esate trečias brolis Schumacherių šeimoje, bent retkarčiais būtina pasitikrinti, ar praktiškai sugebi padaryti tai ką teoriškai „labai gerai žinai“, - tvirtino R. Gabartas. - Mūsų klube susiformavusi tradicija prieš kiekvieną „Metų automobilio“ maratoną susirinkti į nedidelę vairavimo įgūdžių tobulinimo stovyklą iš tiesų yra sunkiai pervertinama. Padedant profesionaliausios Lietuvoje autolenktynininkų komandos – „Juta Racing“ – instruktoriams pusdienis „Nemuno žiede“ leidžia kur kas geriau susidraugauti su automobiliais ir išvengti nemalonumų keliuose“.

Kolegą palaikė ir vienintelė vertinimo komisijoje dailiosios lyties atstovė Ilona Staškutė.

„Nauda neabejotina – net ir patyrusiems vairuotojams patirties nebūna per daug. Be to, keičiantis sezonams reikia iš naujo prisitaikyti prie važiavimo su žieminėmis padangomis, slidesnio paviršiaus ir prieblandos keliuose. To geriausia mokytis uždaroje trasoje, o ne pradėti galvoti, ką daryti tik įvykus ekstremaliai situacijai“, - sakė naujienų portalo lrytas.lt „Auto“ rubrikos redaktorė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)