Japonai ne tik žino, bet ir gali pateikti svarių įrodymų, kad nuoseklumas bei ištikimybė tradicijoms yra neatsiejami sėkmės faktoriai. „Corolla“ – geriausias to pavyzdys. Tai yra populiariausias pasaulyje automobilis, kuris išleistas jau 40 mln. kopijų tiražu. Nuo 1966 m. gaminama „Corolla“ niekada nebuvo nei išskirtinė, nei išraiškinga, tačiau metai iš metų apie ją sakoma, kad tai japoniškos kokybės ir patikimumo įrodymas.

„Toyota“ atstovai šį rudenį Lietuvos rinkai pristatė jau 11 kartos modelį. Ar naujos kartos „Toyota Corolla“ gali kuo nors nustebinti?

Lygiuojasi į brangesnius

Pasirodo, gali. Pagaliau „Corolla“ nebeatrodo kaip praėjusio amžiaus palikimas. Automobilis išoriškai gerokai pasikeitė ir išvaizda tapo gyvesnė. Modernumo įspūdį kuria pasikeitęs priekis – pailgi žibintai, išlenktos variklio grotelės, panaudotas chromas tiesiog akina, tai automobiliui suteikia tarsi brangesnį statusą. Gale akį traukia taip pat solidus vaizdas. Dabar „Corolla“ atrodo kaip tikrai puošni ponia, jei lyginsime ją su 2006 m. pasirodžiusia blankia pirmtake. Automobilis taip pasikeitė, kad žmonės jo neatpažįsta ir galvoja, jog tai – „Avensis“. Vis dėlto pastarojo naujos kartos atstovo dar tik laukiama.

Tai pirmoji „Corolla“, kuri turi tik sedano versiją. Nuo 2006 metų hečbeko ir universalo versijos perėmė „Auris“ pavadinimą, o prieš keletą metų vienatūrio „Corolla Verso“ pavadinime irgi neliko žodžio „Corolla“. Tokia politika gali nulemti tai, kad įvairių Europos šalių rinkose, kuriose sedanai nėra populiarūs, žmonės apie „Corolla“ prisimins tik iš naudotų mašinų.

Kitavertus, panašu, kad „Toyota“ su nauja „Corolla“ tikisi pasiūlyti automobilį visiems gyvenimo atvejams. Pirmiausia norima patenkinti bent porą vaikų turinčios šeimos įgeidžius, ypač jeigu tos šeimos galva yra ištikimas klasikai (t.y. sedanui) ir nenori važinėti vienatūriu ar padidinto pravažumo SUV automobiliu.

Kodėl taip galima manyti? Mat japonai „Corollą“ pailgino net 8 cm, iki 4,62 m, tad toks ilgis priartėjo prie vidutinės klasės mašinų. Automobilio plotis išaugo 1,5 cm, o važiuoklės bazė padidėjo net 10 cm, iki 2,70 m. Pastarasis rodiklis yra toks pat, kaip ir „Avensis“, tad keleiviai turėtų jaustis panašiai patogiai.

Automobilio salonas taip pat pertvarkytas: kaip ir kituose naujuose „Toyota“ modeliuose įdiegta nauja centrinė konsolė su antros kartos „Toyota Touch 2“ pramogine-informacine sistema. Keleiviai bus patenkinti dėl padidintos erdvės, o bagažinės talpa gana solidi – 452 l.

Gamintojai giriasi, kad praplėtė vairuotojo sėdynės stumdymo ribas, vis dėlto vairo kolonėlės reguliavimas galėtų būti ir platesnis.

Ribota variklių pasiūla

Nors „Corollos“ išvaizda pasikeitė, to paties negalima pasakyti apie važiavimo savybes – jos liko labai artimos ankstesniam modeliui, tik pastebimai pagerėjo pakabos darbas. Tai reiškia, kad vairavimo entuziastai pasiges azarto ir dvasios, o mėgstantys ramų važiavimą neturės ko prikišti.

Naujoji „Toyota Corolla“ siūloma su trijų variklių gama. Toks pasirinkimas gana skurdokas, ypač atsižvelgiant į tai, kad vienintelis „dyzelis“ – tai 1.4 D-4D, 90 AG motoras. „Toyota“ rinkodaros skyrius gali pasiteisinti, kad tie, kas nori galingesnio variklio gali rinktis „Avensis“, tačiau pirkėjai vargu ar liks sužavėti.

Lietuvos keliuose išbandėme būtent dyzelinį variklį, kuris komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Nors toks derinys nežada kažkuo nustebinti, važinėjant mieste tai yra gana guvus automobilis, nestokojantis dinamiškumo – maksimalus 205 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1800 aps./min. Visai kitokia situacija magistralėje – sugalvojus lenkti, tą reikia daryti itin atsargiai, nes važiuojant 110 km/val. sparčiai pagreitėti nepavyksta (oficialiai ši „Corolla“ versija iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 12,5 sek.).

„Toyota“ pabrėžia, kad salone pagerino triukšmo izoliaciją. Važinėjant mieste su tuo galima sutikti, vis dėlto pasiekus 120 km/val. greitį iš išorės ausis pasiekia nemaloniai daug garsų. Neblogą įspūdį paliko dyzelinės „Corollos“ galimybės važiuoti ekonomiškai - realiomis sąlygomis sąnaudų vidurkis šiek tiek perkopė 5 l/100 km.

Be „dyzelio“ dar galima rinktis vieną iš dviejų benzininių variklių: 1.33 l, 99 AG arba 1.6 l, 132 AG.

Gali sudominti ir skeptikus

Japonai neslepia, kad ir šįkart nesiekė sukelti perversmo, o rėmėsi kertiniais „Corolla“ bruožais – kokybe, patvarumu ir patikimumu, o tai esą svarbiausi dalykai, kurių klientai tikisi visame pasaulyje. Šių pastangų rezultatas – naujas modelis, kuriame neabejotinai galima rasti 47 metų istorijos DNR.

Nors „Corolla“ ir pasikeitė išoriškai, šio modelio filosofija liko tokia pat. Ar tai blogai? Atsižvelgiant į tai, kad „Corolla“ turi populiariausio pasaulyje automobilio statusą, viskas yra taip, kaip ir turi būti – šis modelis yra tiesiog užprogramuotas sėkmei.

Vienas didžiausių privalumų – naujos kartos „Corolla“ kaina prasideda nuo 52 950 Lt. Automobilis neabejotinai atrodo solidžiau nei brolis „Auris“.

Su tokiais modeliais kaip „Škoda Octavia“, „Volkswagen Jetta“ ir „Ford Focus“ sedanu konkuruojanti ir pirmtaką gerokai pranokstanti „Corolla“ be jokios abejonės patiks tiems, kas iki šiol vairavo šį modelį. Galima spėti, kad automobilio privalumus įvertins ir tie, kas nori didesnio automobilio, bet nėra linkę išlaidauti pirkdami vidutinės klasės automobilį. Gali būti, kad nauja modernesnė „Corollos“ išvaizda sudomins ir tuos, kurie iki šiol niekada nesvarstė apie šį automobilį.

„Toyota Corolla“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1364 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 205 Nm/1800-2800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4620 mm
Plotis: 1775 mm
Aukštis: 1465 mm
Važiuoklės bazė: 2700 mm
Svoris: 1280 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,5 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
CO2 emisija: 106 g/km
Bagažinės tūris: 452 l
Kaina: 62 920 Lt (bazinė versija – nuo 52 950 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)