Tai antra iš eilės P.Solbergo pergalė čempionate ir antra pergalė Meksikos ralyje. Taip, praėjusiais metais Petteris Solbergas, vairuodamas naują Imprezą (kaip tik Meksikos ralyje debiutavo "Subaru Impreza WRC 2004"), pagal GR laikų rezultatus buvo pirmas ir prieš artimiausią persekiotoją laimėjo daugiau, nei dvi minutes. Bet ši pergalė nebuvo įskaityta, Petteris galutinėje įskaitoje liko ketvirtas, nes... nelaiku išsikrovė Imprezos akumuliatorius. Automobilį teko stumtelėti (ne GR, kur vyksta kova tarp varžovų, o prie techninio aptarnavimo parko), buvo užfiksuota „pagalba iš šalies“ ir atseikėtos penkios minutės baudos. Vieniems buvo juokinga, kitiems – nelabai. Bet taisykles reikia gerbti. Todėl užtikrinta šių metų pergalė yra ir aukšto šiandieninio lygio demonstracija ir tam tikras praėjusių metų laimėjimo moralinis užtvirtinimas.

Kuo nugalėjęs ekipažas buvo pranašesnis už kitus? Petteris Solbergas yra puikus vairuotojas, sugebantis važiuoti greitai ir gerai atlaikantis nervinę aštrios konkurencijos įtampą. Naujoji Impreza, matyt, yra labai gerai valdoma, nes, nepaisant to, kad laiko priprasti prie naujo automobilio buvo labai mažai, be to, variklis atrodė silpniau, nei pagrindinių varžovų, P.Solbergas galėjo stabdyti vėliau, nei "Peugeot" ar "Citroen". Jis greitai įgijo maždaug 20 sek. persvarą prieš M.Gronholmą ir po to labai nerizikuodamas tik „kontroliavo sekundes”.

Lyderiai

Apskaičiavus pagal mūsų aptartą ir pirmuosiose čempionato etapuose jau naudotą metodiką, greičiausių šių varžybų vairuotojų dešimtukas atrodo taip:

1. P.Solbergas,
2. S.Loebas,
3. M.Gronholmas,
4. M.Martinas,
5. H.Rovanpera,
6. F.Duvalis,
7. T.Gardemeisteris,
8. C.Atkinsonas,
9. D.Sola,
10. R.Kresta 

Trys paskutiniai šiame dešimtuke yra įdomūs naujokai (pastebėkime, C.Atkinsonas pirmą kartą vairavo WRC automobilį žvyro trasoje ir kurį laiką laikėsi penktoje vietoje), trys aukščiau esantys – stiprūs vidutiniokai, pirmasis ketvertas - šių metų čempionato lyderiai. Žinoma, yra ir kitų stiprių vairuotojų, be to, įvairūs netikėtai išdygstantys akmenys ar išsikraunantys akumuliatoriai gali viską apversti aukštyn kojomis, bet šiuo metu atrodo, kad dėl čempionato lyderio pozicijos kovos šie pirmieji keturi.

Sebastienas Loebas

Sebastienui tiesiog labai nepasisekė. Dar prieš varžybas teko pakeisti variklį ir už tai komanda gavo 10 000 JAV dolerių baudą. Pirmajame GR (S.Loebas sako net nepastebėjęs kada ir nuo ko) išlūžo ir galų gale visai nukrito dešinys galinis ratas, dėl to buvo prarastos beveik dvi minutės. (Tiems, kas nematė TV transliacijos, galima trumpai papasakoti, kaip ekipažas bandė „atsverti” važiuojantį be rato automobilį ir buvo sustabdytas policijos, kuri pareikalavo, kad vairuotojas ir šturmanas sėdėtų savo kėdėse ir būtų prisisegę saugos diržais. Belieka pasidžiaugti policijos tolerantiškumu, nes nesunku prisiminti analogišką situaciją kitoje šalyje, kai vieną ratą pametusiu automobiliu „ne pagal kelių eismo taisykles” važiuojančiam ekipažui policija liepė sustoti ir varžybos jam pasibaigė.)

Po avarijos S.Loebo "Citroen" atsidūrė tryliktoje pozicijoje, iš kurios iki varžybų pabaigos ekipažas sugebėjo pakilti iki ketvirtosios vietos. Šis faktas savaime yra vertas „žvaigždės“ ir dar kartą primena, jog Sebastienas yra labai greitas ir net (o gal – ypač) „spausdamas maksimaliai“ retai klysta.

Norisi priminti dar vieną šio talentingo vairuotojo bruožą: jis nori ir moka laiku pasakyti gerą žodį ar tyliai padaryti gerą darbą. Pasaulio ralio karjerą baigdamas geru žodžiu Sebą minėjo Carlosas Sainzas, prisimename, kaip Sebastienas sunkiu metu palaikė Richardą Burnsą. Šiose varžybose P.Solbergas keletą kilometrų GR1 trasoje turėjo važiuoti (prarasdamas brangias sekundes) dulkėse, nes S.Loebo "Citroen" po avarijos judėjo lėtai. Sebastienas, suprasdamas kas vyksta, ne šiaip praleido, o sustojo ir palaukė, kol jį pralenks greitai važiuojantis P.Solbergas, nors pats varžybų nenutraukė ir toliau kovojo dėl aukštos vietos. Be abejo, Petteris šį poelgį taip pat įvertino.

Marcusas Gronholmas

Dar kelerios varžybos, ir Marcusas pamirš šypsotis. Vairo stiprintuvas veikia, turbina „pučia“, pavaros leidžiasi perjungiamos, o štai stabdžius teko „užsisakinėti”. Tiesa, reikia pastebėti, kad beveik visi ekipažai turėjo šiokių tokių stabdymo problemų, bet M.Gronholmui šį kartą jos ypatingai trukdė. Marcusui netgi pačiam teko keisti priekinių stabdžių kaladėles, jo teigimu, tai kuriam laikui pastebimai pagerindavo stabdymą. Pabandęs kovoti su P.Solbergu ir įsitikinęs, kad bandymas rimtai pretenduoti į pirmąją vietą yra pernelyg rizikingas, M.Gronholmas pasistengė išsaugoti antrosios vietos taškus asmeninėje įskaitoje ir komandai. Tačiau reikia pasakyti, jog Marcusas ne iš tų, kuriems lengva susitaikyti su antrąja vieta.

Markko Martinas

Markko vis dar tebeprimena liūtų tramdytoją, besistengiantį prisijaukinti aikštingą 300 AG žvėrį. Viena pirmoji vieta, dvi antros ir trys trečios, užimtos šių varžybų atskiruose GR bei ketvirtoji vieta mūsų „greičiausiųjų“ sąraše, yra tikrai neblogas rezultatas, rodantis, kad Markko jau realiai grįžta į „pirmąjį reitingą”. Meksikos ralis yra būtent ta vieta, kur vairuotojai ir komandos pirmą kartą šį sezoną gali ne specifinėse Monte Karlo ar Švedijos sąlygose, o ant „tikro žvyro” pasigalynėti, kas ką gali. Ir Markko čia atrodė labai neblogai. Tarp kitko, jo "Peugeot" kėlė mažiau stabdžių problemų, nei Marcuso.

Technika

Be jau aptartų dalykų, verta paminėti "Mitsubishi" diferencialus. Kaip žinia, komanda praėjusiais metais pareiškė, jog atsisako aktyvių sistemų ir naudos „torsen” mechaniką, automobilių pasaulyje žinomą kaip standartinę „Audi quattro” automobiliuose, kuriuose pavarų dėžė mechaninė, o variklis įmontuojamas išilgai. Toks "Mitsubishi" sprendimas buvo keistas mažiausiai dėl dviejų priežasčių: pirma, visos „top” komandos naudoja aktyvias sistemas, jas tobulina ir nežada atsisakyti, antra, savo „pusiau civiliniuose“ EVO "Mitsubishi" jau nuo VII modelio yra įdiegusi šio tipo sistemą, ją tobulina (šiuo metu jau egzistuoja trečios kartos „Evoliucija“ su valdomais diferencialais), vadinasi, "Mitsubishi" inžinieriams tai toli gražu ne naujiena. Bet, matyt, viskas nėra taip paprasta. Tikėtina, jog teisingos būtų dvi išvados: pirma, WRC nuo EVO skiriasi labiau, nei būtų galima įsivaizduoti, antra, komanda turėjo svarbesnių problemų, todėl, kol jos buvo neišspręstos, diferencialų reikalus „supaprastino ir įšaldė“. O dabar, atsiradus galimybei, vėl sugrįžo prie šio klausimo.

Dar viena maža pastabėlė. Malonu, kad šių metų modelio "Subaru Impreza" jau nebijo vandens: praėjusiais metais dideliu greičiu įveikta brasta kaip taisyklė reikšdavo kėbulo remontą, pakelto vandens srautas išplėšdavo automobilio priekinius sparnus, bamperį ir netgi radiatorių.

Taškai lentelėse

Vairuotojų “Corona Rally of Mexico” iškovoti taškai:

1. P.Solbergas, 10 taškų,
2. M.Gronholmas, 8 t.,
3. M.Martinas, 6 t.,
4. S.Loebas, 5 t.,
5. H.Rovanpera, 4 t.,
6. T.Gardemeisteris, 3 t.,
7. A.Warmboldas, 2 t.,
8. G.Panizzis, 1 t. 

Padėtis čempionate po Meksikos ralio:

1. P.Solbergas, 20 taškų,
2. M.Martinas, 19 t.,
3. T.Gardemeisteris, 17 t.,
4. S.Loebas, 15 t.,
5. M.Gronholmas, 12 t.,
6. H.Rovanpera, 11 t.,
7. G.Panizzis, 7 t.,
8. H.Solbergas, 4 t.,
9. D.Carlssonas, 3 t.,
10. M.Stohlis, 3 t.,
11. G.Gallis, 2 t.,
12. R.Kresta, 2 t.,
13. A.Warmboldas, 2 t. 

Gamyklų komandų iškovoti taškai:

1. „Marlboro Peugeot Total”, 14 taškų Meksikos ralyje ir 31 taškas iš viso,

2. „BP Ford World Rally Team”, atitinkamai 3 ir 23 taškai,

3. „Mitsubishi Motor Sports”, 6 ir 23 t.,

4. „Subaru World Rally Team”, 10 ir 20 t.,

5. „Citroen Total”, 5 ir 16 t.,

6. „Škoda Motorsport”, 1 ir 4 t.

Keletas skaičių

Dvidešimtajam Meksikos raliui užsiregistravo 43 ekipažai, startavo 38, finišą pasiekė 29. Finišavusiems teko įveikti 14 GR, iš kurių 8 buvo nesikartojantys. Visas trasos ilgis 929,89 km, GR ilgių suma 355,97 km.

Nuo pirmojo iki paskutinio GR pirmavo ne tik P.Solbergas, bet ir "Suzuki Ignis" vairavęs JWRC kategorijoje konkuruojantis Guy Wilksas. (Tarp kitko, šių eilučių autoriui Suomijoje kartu su Guy mama, labai malonia ir linksma moterimi, yra tekę stebėti WRC bei JWRC varžybas ir piktintis mišką niokojančiais suomių sirgaliais.)

Šiame ralyje Petteris Solbergas (Subaru Impreza WRC) nugalėjo 6 GR,

Sebastienas Loebas (Citroën Xsara WRC) nugalėjo 4 GR,

Marcusas Gronholmas (Peugeot 307 WRC) – 3 GR.,

Markko Martinas (Peugeot 307 WRC) – 1 GR.

„Pirelli” padangomis važiuojantys automobiliai pirmavo 10 GR, „Michelin” – 4 GR.

Ką gi, viskas palaipsniui „susikrato“: nepelnytai žemai atsidūrę stiprūs vairuotojai kyla aukštyn, o malonaus atsitiktinumo per aukštai iškelti - leidžiasi žemyn. Galima spėti, jog Naujosios Zelandijos ralis, su kuriuo grožiu gali konkuruoti tik Suomija, viską toliau dėlios į savas vietas.