Ralio apibendrinimą pradėkime, kai LARČ čempionato ekipažai pasiekė „Rally Poland“ finišą.

ERC čempionato dalyviams teko pasigalynėti dar ir kitą dieną.

Ir LARČ ir ERC čempionatų etape laimę bandė trys ekipažai iš Lietuvos – D. Butvilas, Vytautas Švedas ir Martynas Samuitis. Tiesa, pastarieji du turėjo palikti Lenkiją nepasiekę finišo.

Pirmas „krito“ V. Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Jų „Mitsubishi Lancer Evo X R4” trečiame greičio ruože užklimpo ir, bandant išsilaisvinti iš molynų, sulūžo pavarų dėžė. Šio įvykio liudininkais tapo „Wellman Rally Team“ lenktynininkai.

„Važiuodami trečią ruožą, netoli finišo pamatėme mosuojančius trasos teisėjus. Sulėtinome ir pamatėme vidury siauro kelio užstrigusį ekipažą – V. Švedo ir Ž. Sakalausko „Mitsubishi Lancer Evo X“. Apvažiavome laukais ir sėkmingai tęsiame šį sudėtingą ralį“, – tada sakė lenktynininkas M. Samuitis.

Tačiau paskutiniame pirmos dienos greičio ruože sustojo ir vienas iš „WELLMAN Rally Team“ automobilių – „Mitsubishi Lancer Evo X R4” neteko priekinio kairio rato. Iki dienos finišo ir LARČ etapo finišo buvo likę vos keli kilometrai.

„Rodos, lygioje vietoje „nuplyšo“ priekinis kairys ratas. Sustojome ir iškart supratome – tai mūsų ralio finišas, romantiškuose Mikolaikų laukuose. Žiūrovai atnešė mūsų pamestą ratą, tačiau neturėjome jokių šansų jo prisukti atgal“, – pasakojo M. Samuitis.

Liudininkų teigimu, toje pačioje vietoje nukentėjo dar du ratai - vienas nuo Roberto Kubicos automobilio, kitas nuo Craigo Breeno. Vietinis herojus R. Kubica su nulūžusiu jo „Citroen DS3 RRC” ratu sugebėjo finišuoti, tačiau serviso zonos nepasiekė. Tuo tarpu C. Breenas atsipirko lengviau – ruožą pabaigė su ratu, tik be oro padangoje.

Tuo tarpu D. Butvilas ir Renatas Vaitkevičius sugebėjo išvengti techninių problemų ir ruožuose užfiksavo labai gerus laikus. Pirmą dieną jie finišavo pirmi iš lietuvių, laimėjo „Rally Poland“ etapą ir užsitikrino 2013-ių LARČ čempionų titulus.

Antri LARČ čempionato įskaitoje finišavo Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas. Iškovoję 10 svarbių taškų, likus vienam LARČ etapui, jie išsaugojo teorinę galimybę metus pabaigti trečioje vietoje.

„Rally Poland“ sėkmingu raliu gali pavadinti ir moteriškas Joanos Survilaitės ir Vestos Survilienės ekipažas. Nepaisant to, kad pusę dienos jos trasoje vos judėjo – turėjo problemų su turbina – atgavusios tempą antroje šeštadienio greičio ruožų dalyje jos sugebėjo pasiekti finišą trečioje LARČ įskaitos vietoje ir iškovoti aštuonis įskaitinius taškus.

Kaip ir G. Notkaus ekipažui, joms atsivėrė šansas šių metų čempionatą pabaigti trečioje pozicijoje. Likusiame dar viename LARČ etape Druskininkuose dėl jos turėtų susikauti net keturių sportininkų – M. Samuičio, Deivido Jociaus, J. Survilaitės ir G. Notkaus – ekipažai.

„Reikia pasveikinti mūsų komandos antrą ekipažą su tikrai sudėtingu „Rally Poland“ finišu. Puikus įrodymas, kad svarbiausias dalykas ralyje – finišas“, – sakė „Wellman Rally Team” komandos šturmanas Ramūnas Šaučikovas.

Europos čempionato etapo finišas

2013-ų „Rally Poland”“– labai sudėtingas ir įdomus ralis. Jame visą pirmą dieną pirmavo prancūzas Bryanas Bouffier, o kitose trejetuko vietose vietomis vis kaitaliojosi vietos herojai R. Kubica ir K. Kajetanowiczius. Tačiau po R. Kubicos iškritimo paskutiniame šeštadienio greičio ruože, jau niekas negalėjo pavyti K. Kajetanowicziaus, kuris ralį baigė su 23 sek. persvarą prieš antru likusį prancūzą.

Trečias finišą pasiekė net pusantros minutės nuo lyderio atsilikęs šių metų ERC čempionato lyderis čekas Janas Kopeckis, kuris ir prieš ralį sakė, kad atvažiavo ne kovoti dėl pirmos vietos, o rinkti taškų – kad užsitikrinti Europos Čempiono titulą.

Prieš kelias savaites Kaune vykusiame ralyje išvydome gražią K. Kajetanowicziaus ir D. Butvilo kovą. Ir nors abu lenktynininkai startavo „Rally Poland“, kovos tarp jų nebuvo – lenkas iškovojo pirmą vietą absoliučioje įskaitoje, o lietuvis, važiavęs fantastiškai, ralį baigę 11-oje vietoje. Tam yra labai paprastas paaiškinimas.

„Dominykas Lenkijoje, kaip ir Kaune, lenktyniavo pagal R4 klasės reikalavimus pagamintu „Mitsubishi Evo X“. Tuo tarpu Kajetanas, Kaune turėtą tos pačios R4 klasės „Subaru Impreza“ iškeitė į pranašesnį – „Ford Fiesta R5“. Tokiuose sudėtinguose keliuose šie du automobiliai yra sunkiai sulyginami“, – technikos skirtumus pakomentavo „Wellman Rally Team” lenktynininkas M. Samuitis.

Taigi, sveikindami K. kajetoniwisczių su pergale, galime susimąstyti – o jei D. Butvilui į rankas pakliūtų R5, S2000 ar RRC klasių automobilis? Bet kol kas ir su R4 jis parodė, kad yra labai greitas lenktynininkas. Nors apskritai ralyje jis buvo 11–as, bet nugalėjo „Production Cup“ įskaitoje. Puikus rezultatas, kuris neliko nepastebėtas. D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažas krito į akis ir varžybų organizatoriams, ir Lenkijos automobilių federacijos vadovams, ir kitų šalių sportininkams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)