„Išsirinkau patikusį automobilį ir, nesulaukęs iš užsienio po kelių dienų turėjusio grįžti mašinose nusimanančio draugo, kuris veikiausiai būtų atpažinęs šitą „lego“, jį įsigijau. Tik vėliau pastebėjau, jog automobilis kelyje yra nestabilus, o po to nutiko ir lemtingas eismo įvykis, galėjęs atimti ne tik sportininko karjerą“, - pasakojo sportininkas.

Šia patirtimi žinomas sportininkas dalinosi per antradienį Latvijos žiniasklaidai surengtą eksperimento „Geležiniai spąstai“ pristatymą, kuriame jis tapo gyvu skaudžių pasekmių, eksploatuojant po sudėtingų avarijų prikeltus automobilius, įrodymu.

Renginyje dalyvavę už Latvijos eismo saugumą atsakingų institucijų vadovai ir automobilizmo temomis rašantys žurnalistai, įvertinę ADAC bandymų stotyje sudaužytą mašiną, vieningai sutarė: netaisyklingai po sudėtingų eismo įvykių suremontuotiems automobiliams kelias pakliūti atgal į gatves turi būti užkirstas kaip įmanoma greičiau.

J. Šico „Geležiniais spąstais“ tapusį automobilį po avarijos tyrę ekspertai konstatavo, jog būtent dėl to, kad šis Lietuvoje registruotas ir į Latviją išvežtas automobilis buvo sulipdytas iš kelių gabalų, ir įvyko skaudi nelaimė. Daugybinius kūno sužalojimus patyrusiam sportininkui gydytojai prognozavo nevaikštą, tačiau po ne vienos sudėtingos operacijos ir beveik dvejus metus trukusios reabilitacijos, latvių olimpinė viltis vėl treniruojasi ir drauge su broliu Andriu dalyvaus olimpinėse žaidynese Sočyje.

Paklaustas, į ką patartų atkreipti dėmesį žmonėms, perkantiems automobilius, latvis J. Šicas sakė: „Įsigydamas dabartinį savo automobilį, dviejuose skirtinguose servisuose praleidau kone dieną, taip pat visiems siūlau nuvykti į oficialią gamintojo atstovybę, kad nenusipirktumėte kaip aš – mašinos kėbulo galas buvo žalias, vienas šonas mėlynas, o likusi dalis sidabrinė“.

Šiuo metu vyksta antrasis projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu pagal „EuroNCAP“ metodiką sudaužytas automobilis keliauja per Lietuvą ir Latviją. Planuojama, kad ekspoziciją pamatys daugiau nei 10 Lietuvos miestų gyventojai. „Geležinių spąstų“ automobilio eksponavimo grafiką galite rasti svetainėje: www.geleziniaispastai.lt .

Projektas skatina ne tik pasirinkti saugų greitį, bet ir atidžiau vertinti automobilio techninę būklę – pradedant geromis padangomis, baigiant pasyviojo saugumo įranga, kuri dažniausiai per avarijas ir gelbsti gyvybes.

Projektą „Geležiniai spąstai“ organizuoja Lietuvos automobilininkų sąjunga (LAS), Demokratinių iniciatyvų centras, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), žurnalas „Top Gear“, portalas DELFI, asociacija „Transeksta“ ir kiti partneriai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (261)