Jo įprasta “puokštė” – žvyras, akmenys, karštis, brastos (kai kurios gana gilios), išretėjęs oras. Tai ko gero aukščiausiai vykstančios sezono varžybos: trasos kai kur pakyla daugiau nei 2700 m. virš jūros lygio.

Šį kartą orų prognozė žada iki 29 laipsnių pagal Celsijų, gali palyti, nors patys meksikiečiai sako, kad „normalu“ būtų 30 – 35 laipsniai. Trasos puikios: yra ir greitų greičio ruožų, ir lėtesnių, tiesa, kai kur galima tikėtis stambių akmenų. Bet tai visai nepanašu į automobilių daužymo poligoną, koks buvo, pavyzdžiui, Safari. Todėl – malonu ekipažams, gražu žiūrovams.

2004-aisiais čia pirmą kartą įvyko WRC varžybos. Organizatoriai, ilgai siekę teisės rengti Pasaulio ralio čempionato etapą, tikrai pasistengė. “Subaru” komandos lyderis Petteris Solbergas Meksikos ralį pavadino vienu geriausių praėjusio sezono renginių.

Pirmasias dvi vietas užėmė “Ford Focus” automobiliais važiavę Markko Martinas ir Francois Diuvalis. Trečias liko Carlosas Sainzas su “Citroen Xsara”, po jo du “Subaru” ekipažai.

Padėtis po pirmų dviejų etapų

Meksikos ralio įtampa bus tikrai didelė. Šiuo metu pirmaujantys nėra tikri savo pranašumu, bet potencialūs „tikrieji lyderiai“ gali prarasti visą potencialumą, jei dar vienas kitas varžybas liks be taškų. Todėl jie kausis. Todėl labai tikėtina, kad bus įdomu.

Vairuotojų įskaita po Švedijos ralio

1.Tonis Gardemeisteris (Suomija), “Ford”, 14 taškų,
2.Markko Märtinas (Estija), “Peugeot”, 13 t.,
3.-4.Petteris Solbergas (Norvegija), “Subaru”, 10 t.,
3.-4.Sebastienas Loebas (Prancūzija), “Citroën”, 10 t.,
5.Harris Rovanpera (Suomija), “Mitsubishi”, 7 t.,
6.Gilles Panizzis (Prancūzija), “Mitsubishi”, 6 t.,
7.-8.Marcusas Gronholmas (Suomija), “Peugeot”, 4 t.,
7.-8.Henningas Solbergas (Norvegija), “Ford”, 4 t.,
9.-10.Danielis Carlssonas (Švedija), “Peugeot”, 3 t.,
9.-10.Manfredas Stohlis (Austrija), “Citroën”, 3 t. 

Komandų įskaita, po Švedijos ralio

1.“Ford”, 20 taškų,
2.“Peugeot”, 17 t.,
3.“Mitsubishi”, 17 t.,
4.“Citroen”, 11 t.,
5.“Subaru”, 10 t.,
6.“Škoda”, 3 t. 

Iš ralio informacijos skilčių

Žmonės

Naujasis “Peugeot” komandos vadovas Jean–Pierre’as Nicola (pakeitęs iš šio posto pasitraukusį ambicingąjį italą Corrado Proverą) leido Marcusui Gronholmui suprasti, kad Meksikoje jo visiškai netenkins rezultatai, panašūs į Švedijos. Markko Martinas priešingai - buvo pagirtas už iškovotus taškus, už „važiavimą, atitinkantį savo galimybes“ ir už sėkmingą bendradarbiavimą su komandos inžinieriais bei mechanikais. Bet, jei Marcusas yra nusiteikęs labai ryžtingai, Markko (nors tikrai pastebimai progresuoja) vis dar nesusitaria su “307 WRC”.

Bus ypatingai sunku čempionato lyderiui Toniui Gardemeisteriui: jis startuos pirmas ir „dirbs buldozeriu“, stengdamasis „nenukristi nuo podiumo“, į kurį pretenduos netrumpas sąrašas stipresnių (tenka pripažinti) vairuotojų. Be to, Tonis lig šiol nėra dalyvavęs varžybose Meksikoje.

“Ford” komanda padidėjo: dabar prie “Focus” vairo sės ir Danielis Sola, 2000-aisiais laimėjęs Junior klasės varžybas, o 2004-aisiais Meksikos ralyje nugalėjęs grupėje N. Planuojama, jog D.Sola dalyvaus ir Vokietijos, Japonijos, Ispanijos, Prancūzijos bei Australijos etapuose.

Matiasas Ekstremas, Švedijoje vairavęs “Škoda WRC” ir finišavęs taškų zonoje, pristabdo savo dalyvavimą WRC varžybose. Jis grįžta į DTM lenktynėse dalyvaujančią “Audi” komandą, kur gins 2004-jų čempiono titulą. DTM sezonui pasibaigus, Matiasas dar tikisi suspėti į keletą WRC asfalto etapų.

Tiek P.Solbergas, tiek M.Gronholmas nusiteikę kovoti dėl pirmosios vietos. S.Loebas kukliai kalba apie būtinybę nelikti be taškų. Kas dar įsiterps tarp stipriausiųjų? Ar, priešingai, stipriausieji pasidalins tik kelio akmenis?..

Technika

Meksikos ralyje debiutuoja “Škoda Fabia WRC 2005” ir “Subaru Impreza WRC 2005”. “Mitsubishi” ir “Peugeot” atnaujintus automobilius pristatė Monte Karle. “Citroen” ir “Ford” komandos kol kas naudoja praėjusio sezono modelio automobilius.

“Škoda” pakeitė išorines formas (derinta aerodinamika), turi naują turbokompresorių. Arminas Schwartzas, išsigydęs Monte Karlo patirtą peties traumą, po naujosios Fabijos bandymų sakė, jog pagerėjo automobilio valdymas. Įskaitines “Škodas” Meksikoje vairuos Arminas ir J.Paasonenas.

“Subaru” kalba apie „daug smulkių patobulinimų“, iš kurių Petteris Solbergas išskyrė kėbulo pakeitimus. Padidėjo naujo variklio sukimo momentas. „Prie vairo greitai supranti, kad šių metų modelis gerokai pranašesnis už pernykštį“, - sakė norvegas po bandymų.

Mitsubishi komanda taip pat šiek tiek patobulino “Lancer WRC”, panaudodama naują aktyvių diferencialų sistemą. Tiesa, nors vairuotojų vertinimai yra pozityvūs (geresnis automobilio valdymas, sukibimo su kelio danga kontrolė, ypač – stabdant posūkiuose), Gilles Panizzis sako, kad sistemos derinimas užtruks dar ilgokai.

“Peugeot 307 WRC” kol kas patvirtina „išgijimo nuo pavarų dėžės ir hidraulikos ligų“ faktą.

“Citroen” tikisi suradę „smėliuko variklyje“ priežastį, dėl kurios Švedijos ralio nebaigė S.Loebas. Tačiau ar taip yra iš tikrųjų, bus galima spręsti tik po Naujosios Zelandijos ralio. Bet sklinda gandai, kad “Citroen” inžinieriai, išardę variklius, neapsiribojo tik gedimo priežasčių paieškomis, taigi, į “Xsara” tobulinimą vis dėlto yra investuojama.

Visų komandų variklininkams Meksikos ralis yra antrojo etapo pradžia: pagal galiojančias taisykles vienas WRC automobilio variklis turi atlaikyti dvejas varžybas. „Antrojo etapo“ varžybos – Meksikos ralis ir Naujosios Zelandijos ralis – yra ypatingos tuo, kad vyks skirtinguose aukščiuose virš jūros lygio. Tai yra problema, nes būtų normalu tiesiog naudoti du skirtingus variklius.

Kylant į kalnus, varikliui ima “trūkti oro”. Kovojant su šia problema yra keičiamas degiojo mišinio suspaudimo laipsnis, keičiamos degalų įpurškimo programos, derinamos kitos sistemos. M.Wilsonas mano, jog Meksikos ralyje jo vadovaujamos “Ford” komandos automobiliai praėjusiais metais prarado apie 30 procentų variklio galios. “Subaru” komandos bosas D.Lapworthas yra minėjęs, jog Imprezų varikliai Meksikos ralio trasose buvo apytiksliai 25 procentais mažiau galingi. Taip buvo pernai, kai varikliai galėjo būti specialiai parengti Meksikos sąlygoms. Dabar gi tas pats variklis dirbs ir išretėjusiame, ir mums įprasto tankio ore. Jei inžinieriai persistengs, bandydami „burtais išgauti stebuklą”, galime tikėtis „nepaaiškinamų” gedimų. Arba – “pasibaigusių” variklių Naujojoje Zelandijoje, bet šių žinių dar teks palaukti.

O dabar - šalyje, kur kaktusai auga kaip Lietuvoje karklai, startuoja trečiasis Pasaulio ralio čempionato etapas, kuris yra antras variklininkams ir pirmas tikras žvyro ralis šį sezoną. Žiūrėkime, mėgaukimės. Anapus televizoriaus ekrano bus šilta.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją