„Labai džiaugiuosi, kad atgimė šios legendinės lenktynės. Be to džiaugiuosi, kad sulaukėme daug svečių iš Lenkijos. Kalbant futbolo kontekste, lietuvių ir lenkų santykiai ne itin geri. Tai mūsų pirmas projektas, tačiau tikiuosi nepaskutinis. Kitąmet planuojame pasikviesti pasaulio ralio čempionatą etapą. Tai bus didžiausias Kauno ralis nepriklausomos Lietuvos istorijoje“, - penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius.

„Norėjome, kad formatas atitiktų Europos, pasaulio čempionatų etapų formatą. Nenorėjome ilgo ralio. Nenorėjome vietinės reikšmės renginio, todėl ralis tęsis dvi dienas. Tai bus sudėtingas ir ilgas ralis. Mes tam pribrendome. Tarp dalyvių technikos bus galima išvysti labai brangių automobilių“, - teigė vienas iš ralio organizatorių Tomas Stabingis.

Varžysis pusantro šimto ekipažų

„Kauno rudens 2013“ ralis šiemet bus ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) VI-o ir Lenkijos LOTOS automobilių ralio čempionato (RSMP) V-o etapų lenktynės, bet Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės ketvirto etapo varžybos bei automobilių sporto veteranų lenktynės, kuriose jie varžysis jų sportinę jaunystę ir iškovotus trofėjus menančiais automobiliais ir kurios vyks atskirose trasos.

Visose keturiose tarptautinio „Kauno rudens 2013“ ralio įskaitose bus 147 su įvairiausiais automobiliais besivaržančių ekipažų iš dešimties valstybių.

„Kauno rudens“ ralyje varžysis 56 ekipažai (21 iš Lenkijos ir 35 iš Lietuvos). LAS taurės etapo varžybose dalyvaus 42 ekipažai, sporto veteranų įskaitoje – 42 ir mėgėjų – 9.

Daugiausia sportininkų – 10 ekipažų - vairuos įvairių modifikacijų kultiniais ralio automobiliais tapusius „Mitsubishi“, po 7 – „Subaru“, BMW ir „Honda“, 6 – „Renault“, 5 – „Citroen“, po 4 „Opel“ ir „Ford“, po 1 – „Suzuki“, „Škoda“ ir Lada.

Lietuvos ralio čempionato dalyviai per dvi dienas turės įveikti 523,45 kilometro bendrą distanciją su dešimčia greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 125,1 kilometro. Lenkijos RSMP dalyvių laukia net 717,9 km bendra distancija su dvylika greičio ruožų, kurių bendras atstumas – 166,55 km.

Irgi dvi dienas besivaržysiantys LAS taurės ketvirto etapo lenktynių dalyviai šturmuos 260 kilometrų distanciją, o veteranai savo sportinę jaunystę prisimins beveik 90 km ilgio trasose, kurios pagrinde drieksis aplink Kauną.

Jubiliejinis ralis

Ralio tradicijos formavosi nuo pačios ralio organizavimo pradžios 1974 metais. Būdamas vienas seniausių Lietuvoje ir jau 40-as šiemet, „Kauno ruduo“ ralis tapo svarbiu automobilių sporto istorijos elementu. Ir netik Lietuvos mastu: jau 1981 metais tapęs pirmu ralio etapu Lietuvoje, gavusiuoju tarptautinio ralio statusą, šiemet jis ir vėl turi garbingą tarptautinio ralio vardą. Šalia tradicijų – Arvydo ir Kąstyčio Girdauskų vardo atminimas: tai neatsiejama nuo „Kauno rudens“ ralio vardo.

Jubiliejinis, 40-as ralis „Kauno Ruduo“ — tarptautinis, Lietuvos ir Lenkijos ralių čempionatų 6-o ir 5-o etapų lenktynės, nepaminant tradicijų, skirtos Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti. Ralis, kuriame nauji vėjai ir užsibuvusios tradicijos puikiai papildo vieni kitą, tokiu būdu suformuojant gerą renginį ir ne tik produktyvią darbo atmosferą, bet ir nekantrų ralio etapo laukimą.

Bilietai į Nemuno salą kainuos 20 Lt.

Ralio centras – prie „Žalgirio“ arenos

Šeštadienio rytą Kauno širdyje šalia „Žalgirio“ arenos startavęs ralis išvyksta į pirmus greičio ruožus ir nuvaikyti automobiliai į parką grįš vakare. Tai nereiškia, kad visi, nenorintys medžioti gražių šuolių ir posūkių važiuojančių automobilių, neturės ką veikti: visą dieną prie „Žalgirio“ arenos, pačioje Kauno širdyje vyks veiksmas tiek mėgstantiems dalyvauti, tiek stebėti. Abi dienas vykstančio ralio greičio ruožuose mėgėjai galės džiaugtis specialiai jiems suformuotomis ir saugiai įrengtomis žiūrovų zonomis, iš kurių atsivers geriausias vaizdas į trasa skriejančius automobilius. Likusieji Kauno centre ir prisispoksoję į apie 100 išrikiuotų sportinių monstrų bei kad ir vienu akies kampu gavę pamatyti kaip dirba profesionalių mechanikų komanda, galės mėgautis lankytojams skirtomis pramogomis.

Tuo pat metu Nemuno saloje vyks sportinio dažasvydžio varžyboms, kuomet vyks oficialus 3 Lietuvos dažasvydžio lygos etapas. Planuoja dalyvauti apie 12-15 komandų, tarp kurių – svečiai iš Latvijos bei Baltarusijos. Tai – 3-4 valandos gražaus sporto, po kurio – norinčiųjų išmokti subtilybių pokalbiai su profesionalais. Norintiems ne tik spoksoti, bet ir kažkuo užsiimti bus įrengta sportinio laipiojimo sienelė. Tai puiki galimybė tiek gerai praleisti laiką ir pasižvalgyti į ralį bei Nemuno salą iš 10-12 metrų aukščio, pasportuoti ir pasistengti įveikti draugą siekiant ne tik užlipti iki viršaus greičiau, bet ir su kuo mažiau kritimų. Dar labiau ištroškusiems adrenalino ir emocijų – šuolis su virve nuo Žalgirio arenos: tai laisvas kritimas, adrenalinas ir puikus Nemuno salos vaizdas. Norintiems lygiai taip pat paskraidyti, bet nenorintiems pajusti kritimo, bus siūlomas „ZipLine“, linksmas ir greitas nusileidimas virš ralio teritorijos. Kadangi ralis – ne tik adrenalinas, bet ir aišku automobiliai, žiūrovams bus pristatomas ir „DriftKart“.

Be visų šių pramogų bus ir kitų tikrai vertų dėmesio vaizdų: „BMX“ dviračių varžybos „Dirt“ trasoje su geriausiais Lietuvos „BMX“ meistrais, rodančiais meistriškumą; „Dariaus ir Girėno aerodromo“ aviacininkų pasirodymas, su parodomaisiais skirtingų priemonių skrydžiais ir galbūt galimybe paskraidyti virš Nemuno salos; mėgstančių fotografuoti ne tik ralio elementus bet ir meno kūrinius ant keturių ratų lauks įsimintina automobilių paroda antrame arenos parkingo aukšte.

Šalia viso šito – dar du koncertai po vieną kiekvieną iš ralio etapo dienų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)