Priežastis banali – „Peugeot 2008“ Lietuvoje pasirodė gerokai vėliau nei „Renault Captur“. Nors tiek vienas, tiek ir kitas debiutavo tuo pačiu metu Ženevos automobilių parodoje šį pavasarį...

Tiek to. Palygindami „Renault Captur“ su kitais automobiliais, prisiminėme ir „Nissan Juke“, ir „Opel Mokka“, taip pat „Škoda Yeti“. Tačiau neabejoju, kad pagrindinis „Peugeot 2008“ konkurentas – būtent „tautietis“ „Renault Captur“.

Išorė

Taigi, palyginti su pagrindiniu konkurentu, kurio stogas ir priekiniai statramsčiai gali būti skirtingų spalvų, „Peugeot 2008“ dažomas viena spalva. Tiesa, jo kėbulą kūrę dizaineriai vaizduotės neribojo, tad automobilio išorė turi daug įmantrių linijų. Bene labiausiai į akis krintanti vieta – ties viduriniu statramsčiu į viršų kylanti stogo linija.

Kaip ir platformos donoras „Peugeot 208“, tik priekiniais ratais varomas didesnysis „Peugeot 2008“ už mažąjį yra 20 cm ilgesnis (4,16 m), tokio paties 1,74 m pločio ir 10 cm aukštesnis (1,56 m). Atstumas tarp ašių taip pat vienodas – 2,54 m. Palyginimui, „Renault Captur“ yra 4,12 m ilgio, 1,77 m pločio ir 1,57 m aukščio. Atstumas tarp ašių – 2,6 m. Ką gi, išoriniai parametrai beveik tokie patys. Tuščias skirtingų komplektacijų „Peugeot 208“ sveria 1110-1268 kg, didesnysis „Peugeot 2008“ – nuo 1210 iki 1335 kg. Tuo tarpu „Renault Captur“ gerokai lengvesnis – jis sveria nuo 1101 iki 1170 kg.

Salonas

„Peugeot 2008“ salono apdailai panaudotos kokybiškesnės ir malonesnės liesti nei „Renault Captur“ medžiagos. Tai išties privalumas. Tačiau salone dizaineriai „pripiešė“ itin daug įvairiausių detalių ir akcentų, kurių galėtų būti ir mažiau. Dizainerių minčių šėlsmą vainikuoja mėlynai šviečiantis prietaisų skydelio apvadas (tiesa, šią „iliuminaciją“ galima ir išjungti). Bet vėlgi, tai – skonio reikalas.

Pagrindinis salono akcentas – itin mažas, toks pats kaip „Peugeot 208“ modelyje sumontuotas ovalios formos visomis kryptimis reguliuojamas vairas. Į prietaisų skydelį žvelgiama per jo viršų. Sprendimas originalus, bet prie jo reikia įprasti. Taip pat sportiškas ir gerą šoninį prilaikymą turinčias sėdynes norėtųsi nuleisti šiek tiek žemiau. Bet toks jau tas SUV žanras – sėdi gana aukštai, psichologiškai jautiesi gerai.

Ant galinių sėdynių ne taip erdvu kaip „Renault Captur“, tačiau ir čia maloniai nuteikia labiau kokybiškos apdailos medžiagos. Tiesa, nei priekyje, nei gale sėdintiems keleiviams nenumatyti laikikliai virš galvų. Gal tai ir gerai, kadangi sėdima pakankamai aukštai, o 1,79 m keleivis galva beveik remia lubas. Visa laimė, kad jų apdaila minkšta.

Tačiau be jokių abejonių labiausiai nevykęs „Peugeot 2008“ salono sprendimas – tarp priekinių sėdynių esanti ir į galą išsikišusi dėtuvė. Ji tarsi sportiniame 2+2 kupė automobilyje galinę sėdynę padalina į dvi dalis. Tad gale sėdinčiam keleiviui, neišlipant iš automobilio persėsti į kitą vietą praktiškai nėra jokių galimybių. Na, nebent jis kaip baleto artistas moka 90 laipsnių kampu išsukti pėdas.

Galines „Peugeot 2008“ sėdynes galima lengvai nulenkti, o bagažinės grindys bus lygios. Tiesa, skirtingai nei „Renault Captur“, jų nepavyks pastumti į priekį arba atgal. Į „Peugeot 2008“ bagažinę, nenulenkus galinių sėdynių, tilps 350 l, nulenkus – 1194 l. Tuo tarpu „Renault Captur“ gerokai talpesnis – į jo bagažinę atitinkamai tilps 377 l (o išėmus taip vadinamą „antrą“ bagažinės dugną – net 455 l) ir 1235 l.

Varikliai ir technologijos

Naujajam „Peugeot 2008“ siūlomi keturių cilindrų 1,2-1,6 l nuo 82 iki 120 AG pasiekiantys benzininiai ir 1,4-1,6 litro 68-114 AG dyzeliniai motorai. Nors „Peugeot 2008“, skirtingai nei „Renault Captur“, neturi beraktės durelių atidarymo sistemos, su 92 ir 114 AG dyzeliniais motorais montuojama „Start-Stop“ sistema.

Bandytas modelis turėjo 1,6 l/92 AG ir 230 Nm dyzelinį motorą. Gamintojo deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos yra 4 l/100 km, mieste – 4,7 l/100 km. Bandant automobilį tikrai ne itin taupiu režimu, daugiausiai važiuojant mieste trumpais atstumais degalų sąnaudos buvo mažesnės nei 6l/100 km – pagyrimo vertas rezultatas!

„Peugeot 2008“ siūlomas išilginio automatinio statymo pagalbininkas (žiūrėti vaizdo medžiagą), kelių režimų elektronikos valdoma ratų praslydimo sistema – tokių „fokusų“ į „Renault Captur“ neužsisakysi net ir už papildomą kainą.

Abu modeliai turi lietimui jautrų ekraną, kuris atsakingas už multimedijos sistemą. Nors „Peugeot 2008“ meniu turi kur kas daugiau nustatymo ir personalizacijos galimybių, tačiau naršymas po meniu gerokai painesnis ir užima daugiau laiko perprasti.

Taip pat „Peugeot“ modelyje papildomai galima užsisakyti dviejų zonų klimato kontrolės įrenginį, tuo metu net ir turint geriausių norų visiems „Renault“ keleiviams reikės tenkintis viena nustatyta temperatūra.

Važiavimas

Kaip ir galima buvo tikėtis, mažas „Peugeot 2008“ vairas yra pakankamai „aštrus“. Greitį mėgstantiems „pilotams“ tai be jokių abejonių patiks, tačiau netikėtai sau atradau, kad važiuojant užmiestyje didesniu greičiu, kurį laiką (žinoma, tai tik įpratimo ir laiko klausimas) buvo ne itin jauku laikyti tokio nedidelio diametro vairą. Ypač turint omenyje, kad čia sėdima aukščiau nei įprastame „Peugeot 208“.

Tad nieko keisto, kad į kiekvieną vairo pasukimą automobilis reaguoja pakankamai greitai ir tiksliai. Tiesa, toks elgesys išties nelabai įprastas, važiuojant SUV automobiliu. Taip pat „Peugeot 2008“ pakaba standesnė, o pats automobilis mažiau svyra posūkiuose nei „Captur“. Kita šio gana sportiško važiavimo pusė – mažiau komfortiška pakaba, kurios eigos nebeužtenka, jei įvažiuojama į didesnę duobę. Tad „komfortiško važiavimo“ disciplinoje labiau „minkštas“ „Renault“ yra pranašesnis.

Nuosprendis

Bazinis „Peugeot 2008“ modelis „Access“ su 1,2/82 AG benzininiu varikliu ir 5 pavarų mechanine greičių dėže kainuoja nuo 47 872 Lt (bazinio „Renault Captur“ modelio su trijų cilindrų 0,9l/90 AG benzininiu varikliu kaina prasideda nuo 47 190 Lt). Tuo tarpu mūsų bandytas „Allure“ komplektacijos modelis su 1,6 e-HDi/92 AG motoru ir 5 greičių mechanine pavarų dėže kainuoja net 75 375 Lt. Tiesa, jo komplektacija gausi – čia sumontuotas ne tik dviejų zonų automatinis kondicionierius, automatinis statymo pagalbininkas, bet ir efektingas panoraminis stoglangis, dalinai oda aptrauktos automobilio sėdynės.

Tad kuris automobilis – „Peugeot 2008“ ar „Renault Captur“, geresnis? Galiu drąsiai atsakyti – jie abu... vienodi. Na, beveik. Tiek vienas, tiek ir kitas turi savų privalumų ir trūkumų. Jei prie ekstravagantišku salonu pasižyminčio „Peugeot 2008“ vairo sunkiai galiu įsivaizduoti vyrą, t.y. save, tai už „Renault Captur“ jis pranašesnis geresne salono apdailos medžiagų kokybe, siūlo daugiau technologinių naujovių. Tačiau jis ne toks erdvus, mažiau komfortiškas važiuojant nelygiu keliu. Tad čia jau kiekvienam rinktis pagal savo prioritetus.

„Peugeot 2008“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1560 cm3
Degalai: dyzelis
Galia: 68 kW/92 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 230 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4159 mm
Plotis: 1739 mm
Aukštis: 1556 mm
Važiuoklės bazė: 2537 mm
Svoris: 1310 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,5 s
Maksimalus greitis: 181 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4 l/100 km
CO2 emisija: 103 g/km
Bagažinės tūris: 350/1194 l
Kaina: nuo 55 531 Lt