Peugeot RCZ“ debiutavo 2010 m., o svarbiausia jo misija tuo metu buvo tapti pigesne „Audi TT“ alternatyva. Užmojis stiprus, atsižvelgiant į tai, kad vokiškas kupė puoselėja jau ilgametes tradicijas, o automobilio kaina renkantis sportišką kupė nebūna tokia svarbi kaip gaunamos emocijos, kurias generuoja naujas pirkinys.

Nepaisant kai kurių skeptiškų prognozių, pirkėjai palankiai sutiko RCZ, kurio dizainą sukūrė vokietis Borisas Reinmölleris. Per mažiau nei trejus metus nišinio modelio statusą turinčio kupė pardavimai jau perkopė 50 000 ribą. Vis dėlto „Peugeot“ nutarė nemiegoti ant laurų ir norėdami suteikti modernesnių bruožų, šį kupė atnaujino. Neseniai automobilis pasiekė ir Lietuvą.
Peugeot RCZ

Ž. Grigaitis būtų pamalonintas

Sėdus prie vairo ilgai netrunki pastebėti, kad automobilio salonas atrodo kokybiškai – tokį įspūdį kuria aplink prietaisų skydą ir centrinę konsolę matoma minkšta oda. Tarsi prabangiuose modeliuose čia galima matyti analoginį laikrodį. Vis dėlto galima pastebėti ir trūkumų – vairaratis galėtų būti kiek mažesnis ir patogesnės formos (tiesa, mažesnio diametro vairaratį galima gauti užsisakius „Sports“ paketą), o centrinei konsolei trūksta rafinuotumo – čia viskas paprasta, tarsi tai būtų eilinis modelis.

Vis dėlto RCZ nėra tik dar vienas mini modelis ar hečbekas, kuriais „Peugeot“ garsėja. Tai žemas, dviduris kupė, turintis išraiškingą, vadinamą „double-bubble“ formos stogą, o jo gamybos vieta yra „Magna Steyr“ gamykla Austrijoje.

Automobilio išvaizda tiesiog rėkia „pažiūrėk į mane“, o pardavėjų užklijuotą lipduką, pranešantį, jog „RCZ atkreipia dėmesį“, galima vertinti kaip perteklinę informaciją – visi ir taip atsisuka bent akies krašteliu užkabinę šį baltą kupė. Kadangi mano vardas nėra Žilvinas, o ir Grigaičio pavardės neturiu, tas dėmesys net nejaukus. Automobilis tarsi magnetas traukia žvilgsnius net ir tų, kurie autopasaulio naujienomis ne itin domisi. Tad RCZ pirkėjai turėtų susitaikyti su neišvengiama šlove, kuri gali kainuoti mažiau nei 100 000 Lt. Bent jau tol, kol šis modelis taps šiek tiek populiaresnis Lietuvoje – nuo 2010 m., kai RCZ pradėtas pardavinėti mūsų šalyje, markės atstovai Vilniuje yra pardavę tik du egzempliorius.

Šiemet pasirodęs atnaujintas modelis perėmė naujus „Peugeot“ dizaino akcentus. Pastebimiausia yra tai, kad nuo pirmtako jis skiriasi priekine dalimi – variklio grotelės nebėra tokios plačios, jos padalintos į dvi dalis. Dabar RCZ iš priekio nebeatrodo kaip išsižiojėlis – iš grotelių tarsi suformuota šypsena, o įsivaizduojamų lūpų kampučiuose įtaisyti dienos LED žibintai. Beveik „Aston Martin“ vardo vertas šedevras.

Taip pat buvo susiaurinti priekiniai žibintai, markės logotipas išlaisvintas iš rėmelių. Pirkėjai gali rinktis iš dešimties ratlankių dizaino variantų ir aštuonių kėbulo spalvų, tarp kurių dvi yra naujos. Dominuoja balti, pilki ir juodi atspalviai, o norintiems daugiau išraiškingumo siūloma mėlyna arba raudona. Taip su minimaliais atnaujinimais „Peugeot“ pasistengė, kad RCZ ir toliau liktų geidžiamas.
Peugeot RCZ

Smagių emocijų generatorius

Atnaujinę RCZ išvaizdą, gamintojai techninę dalį paliko nepakeistą. Nors RCZ siūlomas su vienu iš trijų variklių, nauji šios markės importuotojai Lietuvoje, Danijos įmonė „KW Bruun Baltic“, tarsi saugodami žurnalistus nuo pernelyg didelio įsikarščiavimo, bandomąjį modelį atvežė su silpniausiu benzininiu motoru, kuris suderintas su automatine 6 laipsnių transmisija.

„Peugeot RCZ“ važiavimas panašus į tą, kurį patiri kartingų trasoje – sėdėsena itin žema, o pakaba kieta, tad ramaus riedėjimo tikėtis neverta. Tiesa, šis automobilis ir nėra sutvertas slunkiams – emocingas dizainas dar prieš sėdant prie vairo nuteikia azartiškai.

Įspūdingos RCZ formos žavi aplinkinių akį, tačiau vairuotojui gaubto stogo įmantrybės – ne į naudą. Matomumas prastas tiek į galą, tiek posūkiuose. Dėl tos pačios priežasties galines sėdynes galima vadinti butaforija. Jos yra, tačiau reikėtų atkakliai paieškoti drąsuolių, kurie ten norėtų įsirangyti. Kitavertus, gamintojai pataupė sėdynių erdvei, tačiau suprasdami, kad RCZ vis tiek bus daugiau eksploatuojamas kaip dvivietis automobilis, paliko dosnią bagažinę, kurios talpa siekia 384 l. Nulenki galines sėdynes – ir gali sutalpinti dvigubai didesnę mantą.

Vis dėlto apie praktiškumą daug kalbėti neverta – svarbiausia yra RCZ stilius ir suteikiamos emocijos. Iš tiesų, net ir silpniausias variklio pasirinkimas pranoksta lūkesčius – šiek tiek atsipalaidavus, galima greitai įsijausti į gatvių lenktynininko vaidmenį. Žinoma, RCZ su „automatu“ nėra toks energingas, koks galėtų būti su mechanine pavarų dėže – pavaros jungiamos uždelsiant. Tačiau jis puikiai valdomas, prie pagerinto stabilumo ir aerodinaminių savybių prisideda ir ištraukiamas galinis oro aptakas. Prie šviesoforų sulaukus žalio signalo ir spaudžiant akceleratoriaus pedalą iki dugno net galima patikėti, kad esi nepralenkiamas. Nors „popieriuje“ šio kupė įsibėgėjimas iki 100 km/val. nėra įspūdingas (tai užtrunka 8,4 sek.), realiame gyvenime automobilio galimybės atrodo kur kas geresnės. Gali būti, kad prie to prisideda švelni apgavystė – RCZ turi „Sound System“ technologiją, kuri sustiprina variklio skleidžiamą garsą priklausomai nuo kylančių apsukų.

Kompensuos galios trūkumą

Be mūsų išbandytos versijos, nuo 93 654 Lt Lietuvoje kainuojantį „Peugeot RCZ“ galima užsisakyti su dyzeliniu 2.0 l/163 AG agregatu (kaina – nuo 101 314 Lt) arba su galingesniu 1.6 l/200 AG benzininiu varikliu (nuo 103 403 Lt). Palyginimui, „Audi TT“ kupė su benzininiu 1.8 TFSI/160 AG varikliu Lietuvoje siūlomas nuo 112,5 tūkst. Lt, t.y. beveik 20 tūkst. Lt daugiau nei „Peugeot RCZ“ pradinė kaina.

Iki tobulumo RCZ trūksta galios – taip buvo kalbama praktiškai nuo pat 2010-ųjų, kai debiutavo šis modelis. Galiausiai „Peugeot“ turi gerų žinių visiems taip galvojantiems. Gamintojai jau patvirtino, kad kitąmet automobilių salonus pasieks sportiškiausia RCZ versija.

Šis automobilis, kurio pavadinime atsiras R raidė, turės tą patį 1.6 l benzininį variklį, tačiau jis jau išvystys 270 AG ir 330 Nm (esant 1900-5500 aps./min.). Gamintojai žada, kad 1280 kg sverianti sportiškiausia „RCZ R“ versija iki 100 km/val. galės įsibėgėti greičiau nei per 6 sek.

„Peugeot RCZ“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 115 kW/156 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 240 Nm/1400-4500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4287 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1362 mm
Važiuoklės bazė: 2596 mm
Svoris: 1390 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,4 sek.
Maksimalus greitis: 212 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,3 l/100 km
CO2 emisija: 168 g/km
Bagažinės tūris: 384/760 l
Kaina: 99 573 Lt (bazinė versija – nuo 93 654 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (131)