Reiktų paminėti, kad „Volvo“ iškart atnaujino visus savo modelius, kurių pavadinime matome skaičių 60 – t.y. sedaną S60, universalą V60 ir mūsų išbandytą padidinto pravažumo automobilį XC60.

Apie pastarojo modelio atnaujinimą „Volvo“ sako, kad dabar jo išvaizda tapo labiau miestietiška. Ką tai galėtų reikšti? Galima spėti, kad tuo norėta pasakyti, jog nuo šiol XC60 yra dailesnis. Pasikeitė variklio dangčio forma, žibintai susiaurėjo, juose buvo įtaisytos LED dienos šviesos, variklio grotelėms suteiktas chromo blizgesys, jos labiau išryškintos. „Volvo“ išorės dizaino vadovas Fedde Talsma taip pat pabrėžia, kad buvo iki minimumo sumažintas juodų akcentų skaičius ir siekiama sukurti vientisą, vieno atspalvio kėbulą.

Galima sakyti, tai - pirmas kartas per šio modelio istoriją, kai gamintojai pastebimai pakeitė dizaino akcetus. Vis tik XC60 išlaikė savo su niekuo nesupainiojamą siluetą, formas, o minėti pokyčiai suteikė daugiau subtilumo. Nors apie lietuvių meilę vokiškiems automobiliams sklando legendos, šis švediškas automobilis nepalieka abejingų ir mūsų šalyje. Tuo nesunkiai įsitikinome vieną šeštadienio vakarą atsitiktinai užklydę į poilsiautojų pripildytas Palangos gatves – smalsūs žvilgsniai vienas po kito varstė šį šokolado spalvos gražuolį.

SUV klasės visureigio salone taip pat galima pastebėti šiokių tokių pakeitimų. Tarp naujų bruožų – medžio intarpai, tekstile aptraukti viduriniai statramsčiai, oro vėdinimo angos apvestos metaliniais rėmeliais. Už naujo dizaino trijų stipinų vairaračio automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis savininkai galės matyti pavarų perjungimo lopetėles.

Salone plastiko kokybė kaip ir V40 hečbeke – tai pagyrimas naujam „Volvo“ kompaktinių automobilių segmento atstovui, tačiau trūkumas už gerokai didesnę sumą parduodamam XC60. Tiesa, prestižinio automobilio įspūdį viduje kuria medžio apdaila, minkštos odos detalės. Prie viso to pridėkite naujas sportiškas sėdynes su geru šoniniu prilaikymu, erdvų saloną, talpią 490 l bagažinę ir gausite automobilį, kuriame tiesiog malonu keliauti.

Panašumų su V40, kuris tarsi atvertė naują puslapį „Volvo“ istorijoje, yra ir daugiau. Vienas jų – iš „kompakto“ perimtas prietaisų skydas, kuris tarsi oponuoja centrinėje konsolėje matomam skandinaviškam minimalizmui. Čia nerasite jokių analoginių rodmenų – viskas „piešiama“ skaitmeniniu spalvotu formatu. Vairuotojas gali rinktis tarp kelių važiavimo režimų – „Elegance“, „Eco“ ir „Performance“.

Didžiąją laiko dalį praleidome važiuodami „Eco“ režimu, tad prietaisų skyde dominavo melsva spalva. Ši funkcija – tarsi žaidimas, kuriame gali laimėti kiekvienas. Prietaisų skyde vairuotojui rodomas indikatorius, pagal kurį galima orientuotis, ar važiuojama ekonomiškai, ar dar reikėtų pasistengti taupant degalus.

Išbandėme D4 versiją, kuri komplektuojama su 2.4 l, 163 AG dyzeliniu varikliu. Per savaitgalį įveikėme daugiau nei 700 km. Taupaus režimo rezultatas – degalų sąnaudos, siekiančios 6,5 l/100 km, t.y. beveik tiek pat, kiek ir žada gamintojas. Taigi, atsižvelgiant į automobilio dydį, toks skaičius – tikrai neblogas „eko-žaidimo“ laimėjimas.

Priežastis, kodėl didžiąją laiko dalį apsiribojome „Eco“ režimu buvo ne tik noras patikrinti ekonomiškumą, bet ir menkas kitų režimų skirtumas. Nors įjungus „Performance“ funkciją prietaisų skydas „užsidega“ raudonai ir ekonomiško važiavimo indikatorių keičia informacija apie tai, kiek variklio galios esamu metu išnaudojama, tačiau tai pastebimos naudos pagreitėjimui nesuteikia. Dar keistesnė ir mažiau reikšminga yra „Elegance“ paskirtis, ją geriausiai galėtų paaiškinti patys gamintojai.

Taigi, šis XC60 atnaujinimas – labiau stilistinis, automobiliui suteikiant naujų bruožų ir funkcijų, o techninė pusė liko praktiškai nepakeista.

2.4 l varikliui energijos suteikia maksimalus 420 Nm sukimo momentas, pasiekiamas jau esant 1500 aps./min. Taigi, norėdami žvaliai pagreitėti, miesto gatvėse jausitės daugiau nei užtikrintai. Dyzelinis variklis nėra iš tyliųjų ir staigiau spustelėjus greičio pedalą girdima triukšminga 163 „arklių“ kaimenė.

„Volvo“ giriasi, kad automobilio pakaba – viena geriausių savo klasėje, esą XC60 sukurtas taip, kad važiavimo savybės būtų artimos įprasto aukščio lengvosioms mašinoms.

Kaip yra iš tiesų? Tiesa yra ta, kad gamintojas kiek perlenkia lazdą – XC60 važiuoja taip, kaip ir turi važiuoti SUV klasės visureigis. Duobės maloniai sugeriamos, tačiau kėbulo svyravimai neleidžia pamiršti, kokio dydžio automobilį vairuojate. Tačiau už ką yra mylimas XC60? Tikrai ne už lenktynininko sugebėjimus, labiau - už stilių ir aukštesnę sėdėseną. Tiesa, galima pastebėti, kad automobilio valdymas pagerėjo ir prie to prisideda „Corner Traction Control“ sistema, kuri dabar yra standartinėje įrangoje. Ji padeda stabiliau įveikti posūkius, kai sukimo momentas ratams paskirstomas pagal poreikį, tai padeda išvengti nepakankamo pasukamumo.

XC60 D4 versija su 2.4 l varikliu varoma visais ratais, tačiau automobilyje buvo ir papildomai užsakoma nuokalnės įveikimo sistema „Hill Descent Control“, kuri automatiškai mažina greitį leidžiantis nuo stataus kalno. Nors tai nėra tikras bekelės meistras, 23 cm prošvaisa leistų įveikti pakankamai rimtas kliūtis.

Atnaujindami S60, V60 ir XC60 „Volvo“ tradiciškai nepamiršo ir saugumo – dar viena naujove yra tai, kad nuo šiol susidūrimo padedanti išvengti „City Safety“ sistema veikia važiuojant iki 50 km/val. greičiu (anksčiau sistema veikė iki 30 km/val.). Automobiliai siūlomi ir su „Blind Spot Information System“, kuri stebi, kas vyksta iki 70 m už automobilio galo ir rikiuojantis į kitą eismo juostą įspėja vairuotoją, jeigu „aklojoje“ zonoje atsiduria kita mašina.

Be mūsų išbandytos versijos, XC60 pirkėjams Lietuvoje siūlomi dyzeliniai D4, 163 AG (priekiniais ratais varoma versija), D3 (136 AG), D5 AWD (215 AG) varikliai bei benzininiai T5 (240 AG), 3.2 AWD (243 AG), T6 AWD (304 AG) motorai. Be standartinės, galima rinktis „Momentum“, „Summum“ arba „Drive“ bei išraiškingą „R-Design“ versijas.

Gerų automobilių prestižinių SUV segmente nestinga, o nuo 121,5 tūkst. Lt kainuojantis XC60 yra vienoje grupėje su tokiais aukščiausios prabos modeliais kaip BMW X3 ir „Audi Q5“. Kurį iš jų rinktis? Sprendimą tokiais atvejais dažniausiai padiktuoja ne kelių tūkstančių litų skirtumas, o prisirišimas prie vienos ar kitos markės.

„Volvo“ pardavimų ataskaitos rodo, kad per pirmus 5 šių metų mėnesius pirkėjai įsigijo beveik 54,5 tūkst. XC60 automobilių, t.y. pora procentų daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai, tačiau iki metų pabaigos galima tikėtis, kad augimas bus gerokai didesnis, mat atnaujintas modelis pastaraisiais mėnesiais gerokai pagyvino prekybą.

„Volvo XC60 D4“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2400 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 420 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: AWD
Ilgis: 4644 mm
Plotis: 1891 mm
Aukštis: 1672 mm
Važiuoklės bazė: 2774 mm
Prošvaisa: 230 mm
Svoris: 1816 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,4 l/100 km
CO2 emisija: 169 g/km
Bagažinės tūris: 490/1450 l
Kaina: nuo 143 702 Lt (bazinė versija – nuo 121 559 Lt)