Tai, kad rekordas bus pasiektas, net neabejojame – juk lenktynės šios konfigūracijos žiede vyks pirmą kartą. Sujungus automobiliams ir motociklams skirtas trasas, gauname įspūdingo ilgio, nors „Nurburgring“ ir neprilygstančią, trasą – jos ilgis yra lygiai 5,945 km. Tai beveik du kartus ilgesnė distancija, nei Kačerginės „Nemuno žiedas“.

Lietuvius Latvijoje pasitinkantys „Bikernieki“ trasoje „užaugę“ vietos lenktynininkai turės vieną tikslą – naują trasos rekordą palikti namuose, neatiduoti jo kaimynams. Tiek vienai, tiek kitai „rinktinėms“ atstovaus labai greiti lenktynininkai. Azarto pridės ir faktas, kad šios konfigūracijos trasoje yra važiavęs vos keletas lenktynininkų.

„Didžiausia tikimybė, kad rekordas bus pasiektas šeštadienio vakare, „Time Attack“ finalo važiavimuose – „Super Lap“ rungties metu, kai dalyviai gauna vieną šansą greičiausiam ratui įveikti.

Paskutiniame rate lenktynininkai atiduoda visą save, atsuka visus technikos „kranelius“, o ir trasą jau būna išmokę“, – pasakojo „Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Suderinta su LAF

Kaip ir antras „Fast Lap” etapas Estijoje, Pernu miesto „Audruring“ lenktynių trasoje, latviškas etapas bus suderintas su vietine automobilių sporto federacija – LAF. Šios organizacijos nariai taip pat suteikė lietuviams daug reikalingos pagalbos.

„Visi „Fast Lap“ lenktynių dokumentai, Latvijos automobilių sporto federacijos nuomone, yra tinkami organizuoti greitas žiedines automobilių lenktynes. Be didelių svarstymų suteikėme šiems organizatoriams licenciją organizuoti varžybas „Bikernieki“ trasoje. Taip pat, mes patikėjome „Fast Lap“ organizuoti mūsų nacionalinio čempionato ketvirtą etapą. Lenktynininkai jo labai laukia – tokioje trasos konfigūracijoje šios serijos lenktynės dar nevyko“, – sakė Latvijos automobilių sporto federacijos žiedinių lenktynių komiteto vadovas Janis Ducmanis.

Kas greičiausias?

Suprantama, ne tik rekordų gerinti į „Bikernieki“ trasą vyksta kelios dešimtys lenktynininkų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ar net Didžiosios Britanijos. Kiekvienas šioms lenktynėms kelias savus tikslus. Tarkime, svečias iš Didžiosios Britanijos Drew Hollandas, po nesėkmingo savaitgalio Palangos 1000 km lenktynėse, į Latviją vyksta išbandyti naujo „kovinio“ automobilio. Kabutės čia reikalingos, mat ištikimos „Ford“ automobiliams šeimos narys „Bikernieki“ trasoje lenktyniaus vokišku standartiniu „Volkswagen Passat“ automobiliu. Bus įdomu.

Peržvelgus pirmų dviejų etapų rezultatus, greičiausiais 2013-ų sezone iki šiol vadinti reikėtų šiuos lenktynininkus: abu „Race“ važiavimus Estijoje laimėjęs Gytis Vaitulionis su „Subaru Impreza STi“, „Time Attack“ įskaitos lyderis Jonas Poškus su „Mitsubishi Evo VIII“, „Bikernieki“ trasoje kaip namuose besijaučiantis Mareksas Matvejevsas su „Lotus Exige“ ir visada labai greitas Vytas Bilinskas su „Mitsubishi Evo VIII“. Jei lažybų bendrovėje vyktų statymai, „Fast Lap“ kolektyvas statytų savo pinigus už vieną iš jų.

Gaila, tačiau Latvijoje neišvysime vieno greičiausių „Fast Lap“ dalyvių, pirmo etapo „Race“ nugalėtojo Andriaus Firanto. Po nedidelės avarijos – jei išslydimą iš trasos ir sulaužytą pakabą galime pavadinti avarija – jis nusprendė šiais metais nelenktyniauti ir susikoncentruoti į kitų metų automobilio gamybą. Kaip ir „Formulės-1” lenktynių komandos jau šiandien kuria kitų metų modelius. Jo tikslas – ir taip pūko lengvumo „Honda S2000“ paversti dar lengvesniu. Mat su galingais, turbinomis aprūpintais automobiliais atmosferiniam „Honda“ varikliui kovoti sunku.

Nacionalinė klasė

Prie trečio „Fast Lap“ lenktynių etapo prisijungia ir Latvijos nacionalinės klasės lenktynės. Tai kaimyninėje šalyje populiari lenktynių serija, kur lenktynininkai varžosi skirtingais, tačiau balasto pagalba suvienodintais automobiliais. „Fast Lap“ komanda šią vasarą sykį stebėjo šios lenktynių serijos kovas, štai kokie įspūdžiai.

„Tai dinamiška, azartiška ir žiūrovams labai patinkanti lenktynių serija. Įdomumo prideda ir faktas, kad lenktynių kvalifikacijos čia nėra – startines pozicijas dalyviai išsidalina burtų keliu, traukdami „laimingus“ kamuoliukus su numeriukais, visai kaip loto laidelėse per TV“, – sakė „Fast Lap“ organizatorius Tomas Digaitis.

Šios lenktynės, kaip ir visas „Fast Lap“ renginys, yra sėkmingai suderintos su Latvijos automobilių sporto federacija. Trasoje budės greitosios medicinos pagalbos ekipažas, ugniagesiai gelbėtojai ir net 42 trasos teisėjai.

Trumpai

Taigi, liepos 27 d. savaitgalio „Bikernieki“ trasoje anonsas: dvi „Fast Lap Race“ lenktynės po penkis ratus, dvi Latvijos nacionalinės klasės lenktynės po aštuonis ratus ir būrys labai greitų automobilių „Fast Lap Time Attack“ važiavimuose. Puikus automobilių sporto gerbėjo savaitgalis!

Apie „Fast Lap“

Prieš penkis metus Baltijos šalims pristačiusi pasaulyje itin populiarų „Time attack“ varžybų tipą, „Autoplius Fast Lap“ komanda sėkmingai organizuoja lenktynes Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Kiekvienais metais šioms lenktynėms registruojasi daugiau nei šimtas dalyvių.

„Time attack“ grupėje lenktynininkai skirstomi į „Street“ ir „Pro“ klases. Pirmoje varžosi automobiliai be saugos lankų – jiems parengiama saugesnė trasa. „Pro“ klasės automobiliai yra aprūpinti saugos lankais ir kita saugumo įranga. „Fast Lap“ lenktynių organizatoriai džiaugiasi, kad per penkerius metus dešimtys lenktynininkų, įvertinę automobilių sporto pavojus, automobiliuose sumontavo saugos lankus ir persikėlė į „Pro“ klasę, kuri gausumu jau lenkia mėgėjišką „Street“ klasę.

Prieš du metus prie „Time attack“ lenktynių buvo prijungta ir kontaktinių lenktynių „Race“ grupė. Šių lenktynių metu dalyviai varžosi ne laikui, o dėl pozicijų. Tai – klasikinių lenktynių formatas, kuris puikiai papildo „Fast Lap“ renginį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją