Biudžetai skiriasi dešimt kartų

Iki ketvirtadienio paraiškas dalyvauti liepos 13 dieną vyksiančiame 1000 km maratone pateikė 32 komandos, tikimasi, kad paskutinę minutę registruotis suskubs dar maždaug dešimtis dalyvių.

Prie starto linijos išsirikiuos kone perpus mažiau automobilių nei, pavyzdžiui, ikikriziniais 2008-ais, kuomet kvalifikacijoje prasčiau pasirodžiusios komandos net neturėjo progos važiuoti pagrindinėse lenktynėse, nes visi norintys paprasčiausiai nebūtų sutilpę į trasą.

„Ankstesniais metais būdavo daugiau vidutiniškai paruoštų automobilių, o dabar ir technika, ir komandos – profesionalesnės. Lenktynininkai važiuos išties rimtais, gražiais, greitais ir patikimais automobiliais. Manau, kad šiemet dalyvaus maždaug 40-45 komandos, ir tai – optimalus skaičius“, – sakė D. Jonušis, kuris yra 14-us metus automobilių sporto fiestą Palangoje organizuojančios viešosios įstaigos „Promo events“ direktorius.

Nors jėgos rikiuotėje apsilygino, komandų biudžetai gali skirtis net dešimteriopai. Skaičiuojama, kad patiems kukliausiems dalyviams 1000 km lenktynės atsieina apie 30 tūkst. litų, tuo tarpu pagrindiniai lyderiai nepagaili net 200-300 tūkst. Lt. Biudžeto dydį lemia ne tik technikos kaina: 9 valandų maratonui sportiniai automobiliai gali būti ruošiami Lietuvoje, nuomojami arba perkami iš užsienio.

Pavyzdžiui, tarp favoritų minima „General Financing-Autopaslauga“ komanda savąjį „Porsche 911 GT3 Cup S“ automobilį šių metų lenktynėms išsinuomavo iš garsaus Vokietijos lenktynininko Jurgeno Alzeno.

"Porsche 911 GT3 Cup S“ automobilis (Asmeninio archyvo nuotr.)

Apie 500 arklio galių turinčio variklio varomą vokišką automobilį vienas iš komandos pilotų Benediktas Vanagas apibūdina kaip itin greitą ir patikimą. Tačiau prieš metus nė „Porsche“ nepadėjo komandai, kurią taip pat sudaro broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai: lenktynių lyderius įveikus trečdalį distancijos sustabdė techninis gedimas.

Kenčia ne tik automobiliai, bet ir vairuotojai

Panašių pavyzdžių pastaraisiais metais buvo apstu, todėl prognozuoti, kam atiteks absoliučios įskaitos nugalėtojo prizas, sudėtinga.

„Patirtis rodo, kad varžybų metu viskas keičiasi daugybę kartų“, – pabrėžė D. Jonušis.

1000 km išbandymas teks ne tik lyderių technikai, bet ir vairuotojams, kurie keičia vienas kitą kas valandą. Jei Lietuvą apėmusi karščio banga įsismarkaus lenktynių metu, fiziškai nepasirengusiems pilotams gali būti riesta.

„Automobiliai – ypatingai greiti, jeigu jie neturi gero vėdinimo, be perstojo važiuoti valandą tikrai nelengva. O konkurencija bus labai didelė“, – sakė B. Vanagas.

Vis dėlto niekas pernelyg nenustebtų, jei dėl pirmos vietos kovotų praeityje Palangoje jau triumfavę belgai Steve'as Vanbellingenas ir Wardas Sluysas su „BMW M3 Silhouette“ ar „BarBar'a-Bauer Team“ komanda su „Algirdai Aquila SR1“ automobiliu, kurį pilotuos trasos rato rekordininkas Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius, Vadimas Gitlinas ir Tomas Šipkauskas.

Paraiškos kol kas nepateikė pernykščiai nugalėtojai iš Pietų Afrikos Respublikos Sunas Moodley, Manoghas Maharajus ir Andrew Culbertas („Porsche 911 GT3“), kurie dar prieš kelias savaites žadėjo šiemet vėl aplankyti Lietuvos pajūrį.

Vienintelei merginai lenktynės įaugo į kraują

Jei favoritai taikosi į pergalę absoliučioje įskaitoje, kitos komandos ruošiasi susigrumti dėl nugalėtojų laurų savose klasėse.

Vyrišką lenktynininkų kompaniją papuošiančios Ivetos Slaboševičiūtės komanda – viena tokių. Kartu su Rimu Ciesiuliu, Mariumi Zaikausku ir Donatu Kisieliumi BMW 120d pilotuosianti lenktynininkė sieks triumfuoti dyzelinių automobilių klasėje.

Iveta Slaboševičiūtė (Asmeninio archyvo nuotr.)

Jau aštuntą kartą 1000 km distanciją atakuosianti moteris yra vienintelė dailiosios lyties atstovė, sukaupusi tokią gausią patirtį. Į trasą greta Palangos praeityje buvo išvažiavę ir daugiau merginų, tačiau šiemet į lenktynes kol kas užsiregistravo vienintelė I. Slaboševičiūtė.

„Nežinau, kaip paaiškinti, kas merginą traukia į trasą. Kartą paragavęs, negali sustoti. Galbūt adrenalino poreikis man įaugęs į kraują, kadangi lenktyniauja ir mano tėtis, ir brolis. Jausmas, kai važiuoji, yra nepakartojamas“, – šypsojosi lenktynininkė, kuri 1000 km iššūkiui ruošėsi treniruodamasi Kačerginės „Nemuno žiede“.

Paklausta, už kieno pergalę bendrojoje įskaitoje statytų, I. Slaboševičiūtė nedvejojo.

„Sakyčiau, laimės „Porsche“. Todėl, kad visi tie galingi automobiliai paprastai tokio krūvio neatlaiko“, – prognozavo I. Slaboševičiūtė.

Laukia dešimčių tūkstančių žiūrovų

1000 km lenktynės taps baigiamuoju tris dienas Palangoje šurmuliuosiančios automobilių sporto šventės akordu.

Prieš tai greičio ir technikos mėgėjai galės paganyti akis į istorinius automobilius, „Porsche“ klubo atvežtą techniką, Latvijoje populiarioje „Dzintara Volga“ („Gintarinė Volga“) lenktynių serijoje dalyvaujančius sovietinės gamybos „mamutus“, žiūrovų taip pat laukia Lietuvos traukos („drag“) lenktynių čempionatas, varžybos mini žiede ir kiti renginiai.

Anot D. Jonušio, šventės formatas per daugelį metų nusistovėjo, todėl išrasti dviračio organizatoriai nė nebando.

„Bet viena naujovė bus: renginys atsidaro platesnei auditorijai. Anksčiau turėjome partnerį ir jam per 1000 km lenktynes atiduodavome didžiąją dalį VIP paviljono, kuriame patogiausia stebėti lenktynes. Šiemet jis bus atidarytas visiems žiūrovams, žmonės gaus gerokai daugiau informacijos ir geresnes vietas sekti lenktynių įvykius“, – žadėjo D. Jonušis.

"Porsche 911 GT3" automobilis 1000 km lenktynėse  (T.Tunylos nuotr.)

Jei neskriaus orai, tikimasi, kad 1000 km lenktynių renginius per visas šventės dienas aplankys maždaug 80-90 tūkstančių žiūrovų.

Nors 1000 km lenktynės laikomos didžiausiu automobilių sporto įvykiu Lietuvoje, D. Jonušis tikino, jog organizatoriams neįveikiamų sunkumų neiškyla.

„Nemanau, kad yra prasmės verkti. Per 14 metų šis renginys jau išsikovojo savo vietą po saule, žmonės supranta, kad jis reikalingas ir sportui, ir turizmui – juk atvyksta daug komandų iš užsienio, daug žmonių atplaukia keltais ar atvažiuoja kemperiais pasižiūrėti“, – džiaugėsi organizatorių vadovas.

Visus jau keturioliktą kartą rengiamos automobilių sporto fiestos įvykius galėsite sekti portale DELFI, kuris pateiks naujausią informaciją iš trasos ir užkulisių, karštus komentarus ir reportažus iš lenktynių sostinės Palangos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)