Pagrindinius prizus nugalėtojams įteikė Šiaulių meras Justinas Sartauskas ir asociacijos „Jupoja“ valdybos pirmininkas Vidmantas Japertas. „Mitsubishi Lancer Evo X“ važiavęs ekipažas greičiausiai įveikė sudėtingą 9 greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 120 km, distanciją.

Kova nuo starto iki finišo

V. Švedo ekipažas „Saulės“ ralį buvo laimėjęs 2009, 2010 ir 2011 metais. Pernai varžybose triumfavo Sauliaus Girdausko ir Adriano Aftanazivo ekipažas, važiavęs „Škoda Fabia WRC“.

V. Švedui rimčiausią iššūkį metė 2012 m. Lietuvos čempionas Dominykas Butvilas. Drauge su Renatu Vaitkevičiumi važiuojantis taip pat „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu sportininkas visą distanciją lipo ant kulnų lyderiams, tačiau finiše juos skyrė 13,1 sek.

„Mūsų planas pasiteisino. Netgi lenktynių gale sutaupėme padangų – žinojome, kad turime pakankamą persvarą, tad ir ilgi paskutiniai greičio ruožai nekėlė didesnių rūpesčių. Viskas pavyko. Esu išties patenkintas pergale“, - po finišo kalbėjo jau keturiskart šio ralio laimėtojas V. Švedas.

„Mums labai trukdė dulkės. Saulėta diena, silpnas vėjas ir sausi žvyriniai keliai neleido demonstruoti maksimalaus greičio, dėl dulkių, kurios nespėdavo išsisklaidyti, teko mažinti tempą. Todėl finiše tų keliolikos sekundžių ir pritrūko“, - sakė antrą vietą užėmęs R. Vaitkevičius.

2007 metų, kai „Saulės“ ralis vyko pirmą kartą, varžybas laimėję Deividas Jocius ir Kastytis Torrau šį kartą turėjo tenkintis 3-iąj vieta, jie nuo lyderių buvo atsilikę 1.38,8 min. Tačiau šis ekipažas pelnė daugybę publikos ovacijų už efektingą ir greitą važiavimą paskutiniame jau neįskaitiniame ralio greičio ruože. Prie prekybos ir laisvalaikio centro „Tilžė“ vykusias 1,8 km asfaltines lenktynes laimėjo būtent D. Jociaus ekipažas.

Dešimtuke – ne tik AWD įskaitos automobiliai

Greitas „Saulės 777“ ralis (vidutinis varžybų nugalėtojo greitis 118,3 km/val.) baigėsi sėkmingai. Rimtesnių avarijų pavyko išvengti, nors techninių problemų nestigo. Ypač nesisekė galingą techniką pasirinkusiems ekipažams, kurie dėl įvairių priežasčių nebaigė varžybų. Tarp anksčiau laiko pasitraukusių iš kovos ir Ramūno Čapkausko, ir Martyno Samsono, ir Martyno Samuičio, ir suomio Juhos Koljoneno ekipažai, galėję kovoti dėl vietos ant garbės pakylos.

“General Financing - Autopaslauga ekipažas“ (M. Bendzelausko nuotr.)

Todėl į pirmą dešimtuką pakilo ir ne keturiais ratais varomus automobilius pasirinkę ekipažai. Aukščiausiai – iki 7-os vietos palypėjo Karolis Raišys ir Vytautas Dusevičius. BMW M3 automobiliu važiavęs ekipažas laimėjo 7-os įskaitos varžybas, tarp 5-os įskaitos lenktynininkų triumfavo Edvinas Rudaitis ir Edvinas Pagirskas („Ford Fiesta R2“, 8-oji vieta absoliučioje rikiuotėje), Ričardas Baubinas ir ką tik baigiamuosius abitūros egzaminus išlaikiusi jo dukra Gabrielė nugalėjo 4-osios įskaitos suvestinėje („Honda Civic“, 9-oji vieta absoliučioje rikiuotėje), Šiaulių miesto klubo „Slikas“ garbę gynęs šeimyninis Arūno ir Dovydo Lopetaičių duetas triumfavo 6-osios įskaitos lenktynėse („Renault Clio“, 12-oji vieta absoliučioje įskaitoje). Klasių nugalėtojais dar tapo Tomas Bilius ir Vytis Pauliukonis (8-oji įskaita, „Honda Civic“), Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė (1-oji įskaita, „Subaru Impreza WRC“; tiesa, šis ekipažas beveik 20 minučių prarado išlėkęs iš trasos.

Kol grįžo tęsti varžybų, šansų kovoti dėl absoliučios pergalės jau nebebuvo, tačiau tai pirmas pabaigtas šio ekipažo ralis šių metų sezone) bei latviai Rolandas Jaunzemas ir Inese Akmentina (3-oji įskaita, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“).

Vyko ir ralio sprinto varžybos

Trumpesnę distanciją įveikė Lietuvos ralio sprinto 5-ojo etapo dalyviai. Kai kurie ekipažai varžybose dalyvavo „dviem frontais“: važiavo visą distanciją, tačiau buvo pateikę paraiškas skaičiuoti jų rezultatus ir ralio sprinto įskaitoje. Šioje lenktynėse nugalėtojais tapo K. Raišys ir V. Dusevičius (2WD įskaita), Gediminas Ramonas ir Kęstutis Būzius („AWD įskaita, „Mitsubishi Lancer Evo IX“), Rokas Kavaliauskas ir Ervinas Snitkas (SG-2 klasė, „Opel Astra“), Mindaugas Jusis ir Donatas Mazurevičius („SG-1 klasė, „Honda Civic“) bei Vitalijus ir Vytenis Plastininai (SG-3 klasė, „Mitsubishi Lancer“).

Mažiesiems – „Saulytės“ ralis, tėvams – S. Povilaičio koncertas
Šių metų ralis buvo skirtas Šiaulių miesto 777-ajam gimtadieniui. Todėl ir ralio pavadinime atsirado skaičiai 777, beje, „Saulės“ ralis šiemet vyko jau 7-ą kartą. Miesto gimtadienio šventės dalimi tapusios lenktynės nuotaikingą vakarą padovanojo visiems, atėjusiems stebėti varžybų prie prekybos ir laisvalaikio centro „Tilžė“. Maestro Stasys Povilaitis privertė šokti ir dainuoti žiūrovus, o jaunieji automobilių sporto gerbėjai antrus metus iš eilės dalyvavo „Saulytės“ ralyje. Generalinio renginio rėmėjo – asociacijos „Jupoja“ – iniciatyva profesionalų lenktynes papildo vaikų varžybos elektromobiliais. Kad kova čia vyko itin atkakli, liudija tai, jog antrą ir trečią vietas užėmusius vairuotojus skyrė tik 0,01 sek.

Lietuvos ralio čempionate dabar – pertrauka. Varžybos bus pratęstos 300 ežerų ralyje Zarasų apylinkėse rugpjūčio 9-10 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)