Bekelės sostinė Druskininkai

Šie lenktynių metai – treti „4x4 Perimetras” istorijoje. Pirmus du kartus lenktynių starto miestu buvo Vilnius, o šiais metais juo tapo Druskininkų kurortas, kuriame visą savaitgalį vyks tų pačių organizatorių inicijuotas „Bekelės fiestos” festivalis. Tai dar viena puiki pramoga druskininkiečiams ir miesto svečiams, kurie savaitgalį švęs miesto šventę.

„Su šių lenktynių iniciatoriumi Gediminu Grigaičiu ilgai svajojome suburti visureigių entuziastus, keliautojus ir tiesiog smalsuolius sukviesti į vieną šventę – surengti gražų festivalį. Šiais metais susiėmėme ir pagaliau tai padarėme. Idealiai sutapo net trys progos – bekelės festivalis, lenktynių startas bei miesto šventė. Puiki ir vieta pasitaikė – Druskininkų aerodromas”, - pasakoja „Klajūnų klubo” prezidentas Gintautas Babravičius.

Kol lenktynininkai vieną po kito įveiks šešis ilgus greičio ruožus, „Bekelės fiestoje” Druskininkuose šurmuliuos festivalio dalyviai ir svečiai, kurie gyvai galės stebėti tikslią visų maratono dalyvių vietą, jų rezultatus ir net nuotraukas iš už kelių šimtų kilometrų esančių greičio ruožų.

„Greta pramogų zonos įrengėme ir mažytę lenktynių trasą – lygiai vieno kilometro ir lygiai tokios formos, kaip ir Lietuvos Respublikos ribos. Ketvirtadienį čia vyko „4x4 Perimetras” lenktynių prologas – pirmasis greičio ruožas. Ir galiu pasakyti – tvirti visureigiai čia atrodė puikiai!”, - sakė G. Babravičius.

„4x4 Perimetras” išbandymas

Kaip jau minėjome, „4x4 Perimetras” lenktynės startavo 6 valandą ryto. Pirmasis startavo lietuvių Algirdo Kazlausko ir Donato Grikiečio ekipažas, nes ketvirtadienį surengtame prologe jie buvo greičiausi. Beje, paskutiniai į maratoną išriedėjo vieninteliai maratono svečiai iš Estijos, mat prologo metu jie nepataikė į posūkį link Klaipėdos ir pasivažinėjo menama Baltijos jūra.

„Bet turbūt nesunku nuspėti, kiek dviejų kilometrų lenktynės lemia bendrame 2000 km ilgio kelionės rezultatų sąvade. Mažai, jų net netraukiame į bendrus rezultatus. Tai tik vienas procentas distancijos ir bet koks įgytas pranašumas ar padarytos klaidos yra labai mažos reikšmės“, - pasakoja lenktynių organizatorius Gediminas Grigaitis.

Labai įdomiai atrodė lenktynių startas, kai šalia kelio startavę automobiliai link tvirtos dangos nenusuko – nėrė į mišką beveik niekiniu šunkeliu. Lengva bekele jie pasiekė pasienį ir lygiagrečiai Baltarusijos sienos pasileido į kelionę link Norviliškių dvaro – čia dalyvių laukia pirma stotelė.

Puikūs specialieji ruožai

Tačiau iki Norviliškių dalyviams teko įveikti net du specialiuosius greičio ruožus. Vieną teko įveikti maksimaliu įmanomu tempu, kitą – nepasiklystant painiame pasieniečių keliukų tinkle. Visi iki vieno dalyviai juos įveikė sėkmingai.

„Puikūs ruožai. Labai įdomūs ir ne tokie lengvi, kaip galėtum pagalvoti pažiūrėjęs į žemėlapį. Stačios smėlėtos įkalnės buvo įveikiamos, tačiau tik gerai paprakaitavus minkant mūsų „Nissan Patrol GR” akceleratoriaus pedalą”, - įspūdžiais dalinosi vienintelio estiško ekipažo vairuotojas Henris Daumas.

Greičio ruože dalyvių prižiūrėti atvyko ir vienas pasieniečių ekipažas. Juos galime laikyti tikrais bekelės ekspertais – smėlėtais klaidžiais keliukais jie važinėja kiekvieną mielą dieną. Ir jų nuomone jiems geriausiai tinkamas automobilis – „Land Rover Defender”. Jei ne jis, tai gerokai komfortiškesnis „Nissan Patrol GR”. Apie berėmius visureigius jų nuomonė... na, jie tiesiog susilaikė. Su šypsenomis veiduose.

Kas toliau?

Pailsėję Norviliškėse „4x4 Perimetras” dalyviai suks į šiaurę link Zarasų. Pakeliui užsuks į Pabradės karinį poligoną, kur bus surengtas dar vienas specialusis ruožas. Smėlėtuose poligono tyruose šio maratono dalyviai varžysis trečius metus iš eilės.

Kaip jau skaitėte, maratono finišas planuojamas sekmadienio vakarą „Bekelės fiesta” festivalyje Druskininkuose. Viena aišku – latviai netaps čempionais trečius metus iš eilės. Mat pavedė jų visureigis ir du metus lipę ant pirmo laiptelio jie net neatvažiavo į lenktynių finišą.

Beje, kiekvieno dalyvio būvimo vietą gyvai galima stebėti maratono „4x4 Perimetras” interneto tinklapyje, naujienų skiltyje. Ši informacija internetu transliuojama gyvai, siunčiant automobiliuose sumontuotų juodųjų dėžių informaciją į lenktynių serverius. Tie patys duomenys organizatoriams leidžia stebėti ekipažų greitį. Tiksliau, stebėti, kad jie jo neviršytu – lenktynės ne specialiųjų ruožų metu vyksta pagal visas Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)