Lenktynių pradžia Palangoje

Tai numatančią bendradarbiavimo sutartį praėjusią savaitę pasirašė Lietuvos ir Latvijos automobilių sporto federacijų prezidentai, lenktynių organizatoriai, Palangos ir Liepojos miestų merai.

Šiemetinės varžybos vadinsis "Kurzeme - Žemaitija". Lenktynės vyks liepos 8-9 dienomis.

Šis ralis - Latvijos ir Lietuvos čempionatų etapas, todėl dalyvių ekipažų turėtų būti apie 120, laukiama svečių iš Estijos bei Rusijos, nes šios varžybos bus ir Baltijos ralio taurės lenktynių etapas.

Pirmą kartą rengiamos lenktynės abipus valstybės sienos buvo pradėtos ne tik simboliniu bendradarbiavimo sutarties pasirašymu, bet ir spaudos konferencija - vaizdo tiltu, sujungusiu Vilnių ir Rygą. Techninės priemonės leido bendrauti abiejų šalių ralių rengėjams, federacijų vadovams, rėmėjams ir žiniasklaidai. Tikimasi, kad renginys turėtų sulaukti didžiulio dėmesio ir atgarsio, nes lenktynes, startuosiančias Palangoje, prie "Laukinių Vakarų salūno", galės matyti daugiatūkstantinė poilsiautojų minia.

"Kiek reikės gatvių, tiek ir užtversime, lenktynininkai tikrai galės demonstruoti savo techniką pačiame miesto centre", spaudos konferencijoje teigė Palangos miesto meras Pranas Žeimys.

Pirmasis lenktynių greičio ruožas vyks Palangoje, vėliau sportininkai kelsis link Plungės, ten turės įveikti penkis žvyrinius greičio ruožus. Jie visi bus nauji, tad lietuvių ir latvių šansai vienodi.

Prizinis fondas 10 tūkstančių eurų

Antroji lenktynių diena - jau Latvijoje, kurioje vyks paskutinieji greičio ruožai ir lenktynių pabaigtuvės. Jos tradiciškai rengiamos Liepojos centre. Sportininkai kovos ne tik dėl įskaitinių taškų, bet ir dėl 10 tūkstančių eurų prizinio fondo.

"Ralio "Kurzeme" organizatoriai visada siekė ilgalaikių tikslų, - teigė Dainaras Dambergas, Latvijos automobilių federacijos prezidentas. - Jo metu trejus metus iš eilės buvo organizuojami Europos čempionato etapai. Deja, dėl čempionato koncepcijos pasikeitimų ir sumažėjusio etapų skaičiaus labai pasikeitė ir ralis "Kurzeme".

Pasak Latvijos automobilių federacijos prezidento, naujųjų varžybų idėja - ralis abipus sienos - tik dar vienas žingsnis link anksčiau bandyto pasiekti aukštesnio lygio. D.Dambergas minėjo, jog tik vyresniosios kartos ralio vairuotojai prisimena lenktynes, vykusias abipus sienų. "Toks ralis tai kažkas naujo, jis padės populiarinti patį automobilių sportą Latvijoje, Lietuvoje bei už šių valstybių sienų", - tvirtino jis.

Žiūrovų saugumui ypatingas dėmesys

Ralio organizatorius Davis Kalninšas sakė, jog "Kurzeme" turi senas bendradarbiavimo tradicijas su Lietuvos ralio komandomis ir organizatoriais. Keletą kartų šios varžybos buvo įtrauktos į Lietuvos ralio čempionatą, tarp jų laimėtojų yra ir lietuvių: Saulius Girdauskas bei du kartus šiose lenktynėse triumfavęs Aurelijus Simaška. "Bendras lietuvių ir latvių pergalių rezultatas kol kas lygus 3:3", - juokėsi D.Kalninšas.

Ričardas Abelkis, Šiaulių miesto automobilių sporto klubo "Slikas", organizuojančio lietuviškąją šio ralio dalį, prezidentas, spaudos konferencijoje tvirtino, kad iš latvių bus perimta pozityvi patirtis, nes daugelis sportininkų būtent kaimynų lenktynes mini kaip puikiai organizuotas. Pasak "Sliko" vadovo, žiūrovų saugumui šiame ralyje bus skirtas "ypatingas dėmesys". "Slikas" Lietuvoje jau kelerius metu organizuoja ralio lenktynes. Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) stebėtojų nuomone, būtent šiauliečių rengiamos varžybos yra vienos iš tų, kurios sulaukia aukščiausių įvertinimų.