Kuo ankstesnė „Kuga“ neįtiko „Ford“ strategijai? Ne, ji nebuvo nei traumuota, nei pasenusi. Toks sprendimas priimtas galvojant apie brolį iš Amerikos „Escape“.

„Escape“ ir „Kuga“ – vienas ir tas pats automobilis, tik pirmasis pavadinimas naudojamas Amerikoje, o antruoju vardu šis modelis žinomas Europoje bei Azijoje.

„Kuga“ „Ford“ modelių gamą papildė 2008 m. Nuo tada europiečiai įsigijo 300 tūkst. šių automobilių. Gamintojų teigimu, šis modelis leido pritraukti naujų markės klientų, kurie iki tol niekada nevairavo „Ford“.

Nors praėjo tik 5 metai nuo debiuto, „Ford“ jau vilioja pirkėjus naujos kartos modeliu. Kodėl reikėjo taip skubėti? Iš tiesų, dėl to kaltas ne automobilis. Šis modelis – dar vienas globalios „One Ford“ strategijos kūdikis, kurį sukūrė ir į pasaulį paleido kompanijos specialistai iš skirtingų šalių – JAV, Vokietijos, Anglijos, Kinijos ir Japonijos.

Visų pirma, „Ford“ skubėjo keisti anapus Atlanto pardavinėjamą „Escape“, kuris amerikiečiams siūlomas nuo 2000 m. Tuomet tai buvo didelio „Ford Motor“ koncerno eilinis produktas, sukurtas pagal „Mazda Tribute“ platformą. Tačiau „Ford“ jau senokai atsisakė „Mazda“ akcijų, ir nors 2006 m. debiutavęs antros kartos „Escape“ buvo komerciškai sėkmingas, jis nebeatrodė kaip šių dienų automobilis. Todėl „Ford“ vadai pažiūrėjo į Europą, pamatė „Kuga“, ir nutarė, kad galima ją šiek tiek padailinti ir taip vienu šūviu nušauti du zuikius – amerikiečiams pristatyti naujos kartos „Escape“, o Europoje praleisti įprastą atnaujinimo ciklą ir pradėti pardavinėti taip pat naujos kartos „Kuga“.

Šio plano rezultatai – identiškai atrodantys automobiliai. Skirtumas tas, kad „Escape“ jau senokai siūlomas amerikiečiams, jis 2012-ųjų pradžioje buvo pripažintas Šiaurės Amerikos „Metų visureigiu 2013”, o „Kuga“ – dar tik pakeliui pas pirkėjus. Prieš automobiliui pasirodant salonuose jį išbandėme ir apžiūrėjome Estijos sostinėje Taline.

Minimalūs pokyčiai

Taigi, ką „Ford“ padarė kurdami naująjį modelį? Automobilis tapo 8,1 cm ilgesnis, šiek tiek platesnis ir žemesnis. Nors ilgis pastebimai išaugo, važiuoklės bazė liko tokia pat. Papildomus centimetrus gamintojai panaudojo išplėsdami bagažinės talpą. Naujos „Kugos“ savininkai galės disponuoti 28 l daugiau (dabar bagažinės tūris sieks 481 l). „Ford” inžinieriai nesugalvojo stebuklingos dietos ir nauja „Kuga“ bus panašaus svorio (nuo 1580 kg), kaip ir ankstesnis modelis.

Naujos kartos „Kuga“ dizaino sprendimai gana nuviliantys. Visų pirma, jis palyginti nedaug pasikeitė nuo pirmtako ir įgavo tik aštresnes linijas, kurios galėtų būti „atnaujinto modelio“ pavyzdžiu. Antra, nors salonas pasikeitė iš pagrindų ir dabar atrodo kur kas šiuolaikiškiau, jis taip pat nėra šviežias – visos interjero detalės pažįstamos iš prieš keletą metų debiutavusių „Focus“ ir „C-Max“. Tai reiškia, kad vairuotojas savo dispozicijoje turės milijoną su trupučiu mygtukų, prieš akis matys prietaisų skydą su keistai atrodančiomis žydromis rodyklėmis ir mažą ekraną, jeigu pasirinks aukštesnį įrangos lygį. Naujovių stygių būtų galima pamiršti, jeigu bent medžiagų kokybė būtų geresnė, tačiau ji niekuo nesiskiria nuo „Focus“. Vėlgi – galima suprasti „Ford“, šiai kompanijai, kaip ir didžiajai daugumai kitų gamintojų, Europoje – ne pyragai, todėl ir investicijomis nesitaškoma.

Išmanios savybės

Kabėdami apie naujos kartos „Kuga“, „Ford“ atstovai pabrėžė, kad tai SUV automobilis, tačiau šį trijų raidžių trumpinį reikėtų suprasti ne kaip įprastą „Sport Utility Vehicle“, o „Smart Utility Vehicle“. Suprask, tai – išmanus automobilis.

Išties, dabar „Kuga“ pirkėjai galės rinktis iš plataus pagalbinių sistemų sąrašo. Viena įdomiausių – bagažinės atidarymo funkcija. Ji aktyvuojama koja – pakanka judesio po galiniu buferiu, kuriame įtaisyti keli jutikliai, ir bagažinė atidaroma ar uždaroma.

Dar vienas išmanumo požymis – visų varančiųjų ratų AWD sistema, kuri automatiškai paskirsto sukimo momentą tiems ratams, kurie turi geriausią sukibimą, o vairuotojas šios sistemos veikimo ypatumus gali stebėti ekrane. Neatidiems vairuotojams į pagalbą ateina ir posūkių kontrolės sistema, kuri užtikrina stabilumą automatiškai pristabdydama automobilį, jeigu šis ima slysti.

„Ford“ turi pagrindo girtis, kad „Kuga“ yra saugiausias modelis savo segmente – iš „Euro NCAP“ 5 žvaigždučių įvertinimą gavęs automobilis surinko bendrą 88 proc. saugumo rezultatą, t.y. daugiausiai iš visų SUV visureigių.

Ribotas variklių pasirinkimas

Gamintojai pagerino variklių ekonomiškumą, o ypač – benzininių. „Ford“ teigimu, dabar benzininės versijos degalus naudos iki 25 proc. taupiau. Šių variklių gamoje – 1.6 l, 150 AG ir 1.6 l 182 AG variantai.

Kiek mažiau patobulėjo dyzeliniai agregatai, kurių ekonomiškumas buvo pagerintas 10 proc. Pirkėjai dyzelinę „Kuga“ galės rinktis su 2.0 l, 140 AG arba 163 AG varikliu. Statistika rodo, kad 75 proc. Europoje parduodamų šio modelio automobilių yra „dyzeliai“.

Naujos kartos „Ford Kuga“ pristatyme Taline išbandėme porą versijų – benzininę automatinę 1.6 l, 182 AG bei 2.0 l, 140 AG „dyzelį“ su mechanine pavarų dėže.

„Kuga“ Taline bandėme tuomet, kai dar žiemiškas šaltis buvo sukaustęs kelius. Automobilis stabilumo testą išlaikė be priekaištų. Nors pakaba ir kietoka, bet automobilis posūkiuose nesvyruoja kaip kad kai kurie kiti konkurentai. „Ford“ galima pagirti už sklandų automatinės pavarų dėžės darbą – ši transmisija neprislopina galios taip, kad reikėtų keiktis.

Nors „Kuga“ padidėjo, ji neprarado manevringumo ir išsaugojo „Ford“ modeliams būdingą vairavimo azartą. Triukšmo izoliacija pasirodė nekokia, bet tam įtakos galėjo turėti dygliuotos padangos.

Vilios kaina

Valencijoje, Ispanijoje, gaminama naujoji „Kuga“ debiutuoja tuo metu, kai konkurentai pakeitė visą savo arsenalą. Gamintojai lyg susitarę atnaujino savo SUV visureigių pasiūlymus. Per pusmetį rinkoje pasirodė naujos kartos „Mitsubishi Outlander“, „Honda CR-V“, „Subaru Forester“, „Toyota RAV4”, o dabar eilė atsinaujinti atėjo ir „Kugai“. „Ford“ skaičiuoja, kad nuo 2008 m., kai pasirodė „Kuga“, kompaktinių SUV visureigių segmentas išaugo net 40 proc.

Metas nepalankus ir dėl padėties rinkoje. Europoje automobilių pardavimai mažėja, gamyklų konvejeriai lėčiau sukasi, investicijos naujiems modeliams atitinkamai kuklesnės. Taip apie esamą padėtį kalba dauguma gamintojų, tarp jų – ir „Ford“. Vienu svarbiausiu pertvarkymo plano punktu tapo gamyklos Belgijoje uždarymas, o didžiausia to auka – „Mondeo“, kurio naujos kartos atstovo buvo laukiama dar šiemet. Nors jo nuotraukos jau atskleistos, o ir dvynys iš Amerikos „Fusion“ parduodamas antri metai, tačiau dėl perkeliamos gamybos į Ispaniją, naujojo „Mondeo“ teks laukti iki 2014 m. pabaigos arba 2015 m. pradžios.

Tačiau panašu, kad kompanija augimo viltis deda į visureigius. Kitų metų pradžioje „Ford“ pozicijas šioje rinkoje sustiprins mažas miesto visureigis „EcoSport“, o vėliau numatytas ir prabangesnio, dabar JAV ir kitose rinkose siūlomo „Edge“ debiutas. Taip „Ford“ stiprina SUV automobilių gamą ir tikisi per artimiausius 6 metus Europoje parduoti milijoną tokių mašinų. Planuojama, kad 2016 m. šio tipo automobiliai sudarys 10 proc. visų „Ford“ pardavimų.

„Ford“ atstovai neslepia, kad „Kuga“ pirkėjų dėmesį tikisi patraukti itin patrauklia pradine kaina, kuri siekia 68,7 tūkst. Lt, t.y. gerokai mažiau nei daugumos pagrindinių konkurentų pasiūlymai. Žinoma, už tokią sumą gausite bazinį modelį, kurio įrangos sąraše nebus net elektra valdomų galinių langų. Vis dėlto lyginant su ankstesniu modeliu, tai didelis žingsnis į priekį kovoje dėl klientų – anksčiau „Kuga“ kainavo nuo 82 tūkst. Lt.

„Ford Kuga“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 103 kW/140 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4524 mm
Plotis: 1838 mm
Aukštis: 1745 mm
Važiuoklės bazė: 2690 mm
Prošvaisa: 191 mm
Svoris: 1605 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,6 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 456/1653 l
Kaina: 78 790 Lt (bazinė versija – nuo 68 730 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)