Tūkstančiai “sniego tirpintojų” bus aplink jus. Nevertėtų stebėtis: vasario 11–13 dienomis Švedijoje vyks Pasaulio ralio čempionato antrasis etapas. Tarp kitko, Petterio Solbergo fanai norvegai sako, kad Švedijos ralis žiūrovui yra pigesnis už suomiškąjį, nes kaip tik šiuo metu mokiniai atostogauja ir galima keletą naktų labai nebrangiai praleisti kokiame nors bendrabutyje.

Rezultatai prasidedant

Prasidedant Švedijos raliui, po pirmojo etapo vairuotojai ir komandos iškovotų taškų lentelėse yra išsirikiavę tokia tvarka:

vairuotojai

1. S.Loebas, 10 taškų,
2. T.Gardemeisteris, 8 t.,
3. G.Panizzi, 6 t.,
4. M.Martinas, 5 t.,
5. M.Gronholmas, 4 t.,
6. M.Stohlis, 3 t.; 

komandos

1. Citroen, 10 taškų,
2. Ford, 10 t.,
3. Peugeot, 9 t.,
4. Mitsubishi, 9 t.,
5. Škoda, 1 t. 

Laimi skandinavai

Šiais metais Švedijos ralis startuoja jau penkiasdešimt ketvirtą kartą. Įdomesni faktai: "BMW" automobiliu čia (ant sniego) buvo nugalėta 1950 m., paskutinę aštuntąją (!) savo pergalę Švedijos ralyje "Porsche" šventė 1970-aisiais, o "Opel Ascona" laimėjo 1980-aisiais.

Sakoma, jog laimėjusių Švedijos ralį vairuotojų sąrašas atrodo kaip skandinaviška telefonų knyga. Per pastaruosius dešimt metų vienintelis Sebastianas Loebas sulaužė šią taisyklę. Po tris kartus čia yra laimėję Tomis Makinenas ir Marcusas Gronholmas, o štai įžymusis Stigas Blomkvistas, kurį šiais laikais jau mažai kas beprisimena, nuo 1971-jų net septynis kartus čia šventė pergalę. Ir vis dar važiuoja - šiais metais savo malonumui "Impreza WRX STI", dalyvių sąraše jis šešiasdešimt šeštas.

Aštuoniasdešimtas – Saulius Girdauskas ir, kaip išspausdinta oficialiame sąraše, Audrius Shoshas. Iš viso užsiregistravo 100 dalyvių.

Ant sniego

Kuo skiriasi Švedijos ralis nuo kitų WRC etapų? Žinoma, šalčiu ir sniegu. Žiemos kelio dangai skirtos padangos yra siauros, iš arti pamačius jų dyglius, iškyla asociacijos su mistiniais drakonais (pavyzdžiui, naujųjų "Pirelli" padangų dygliai kyšo 8 mm virš padangos paviršiaus). Bet ant kieto suvažinėto sniego jos laikosi puikiai.

Jei stebėsite televizijos transliacijas, atkreipkite dėmesį į oro sąlygas, sniegą ir kelio dangą. Maloniausia vairuoti, kai šalta, šalikelėse daug puraus sniego, kelio danga kieta, lygi ir slidi. Važiavimas tokiu keliu reikalauja preciziško valdymo, bet yra labai greitas (greitis gali siekti vidutiniškai 115 km/h), važiuojama “pasiremiant” į šalikelių pusnis. Tačiau, jei tos pusnys primena Monte Karlo uolas, remtis jau negalima.

Papildomos problemos atsiranda sningant, padangos prasčiau sukimba su danga, tie, kurie važiuoja pirmieji, “valo” kelią ir praranda daug laiko. Dar blogiau, jei būna šilta, tačiau tikėkimės, kad šiais metais taip nebus. S.Loebas sako, jog Švedijos ralio trasos kasmet beveik nesikeičia, bet sąlygos būna vis kitos, nes daug priklauso ir nuo to, kaip valomas sniegas, ruošiant varžyboms greičio ruožus. Pernykštės trajektorijos kaip taisyklė netinka…

Be abejo, daugiausia šansų laimėti turi skandinavai, kurie čia jaučiasi kaip namie. Gaila, nedalyvauja nei Carlosas Sainzas, nei Richardas Burnsas, dar visai neseniai rodę čia puikius rezultatus. Be abejo, labai stiprus penktąjį kartą Švedijos ralį važiuojantis praėjusių metų nugalėtojas S.Loebas. Markko Martinas, jei ryškiai švies saulė, gali turėti regėjimo problemų. Na, o jaunasis "Subaru" komandos narys australietis Chrisas Atkinsonas šiuo metu pratinasi prie neįprasto klimato ir turi galimybę praktiškai patikrinti, ar tikrai Švedijos sniegas šaltesnis už ledukus šaldytuve.

Du N4 vardai: "Subaru" ir "Mitsubishi"

Vertėtų atkreipti dėmesį į stiprėjančią gamintojų konkurenciją grupėje N4. Priešingai nei A8 ir WRC, pastaraisiais metais čia karaliavo "Mitsubishi". Tačiau galima pastebėti, jog "Subaru" ėmėsi priemonių padėčiai taisyti. Švedijos ralyje užsiregistravo 27 N4 „EVO“ ekipažai ir tik 9 tos pačios grupės "Imprezų" ekipažai, tarp kurių jau yra pora naujųjų „Spec C“. (Tokią vieną rudeniop matysime ir lietuviškose varžybose.) Nors kiekybinė persvara yra akivaizdi, tačiau galima prognozuoti, kad pagal užimtas vietas rezultatai bus apylygiai. Bet – palaukime ralio pabaigos.

Nepamirškime gupės N4, jos ateitis Pasaulio ralio čempionate gali būti labai įdomi. Tarp kitko, todėl verta skirti daugiau dėmesio ir lietuvių ekipažams, mūsų ralio varžybose važiuojantiems N4 grupėje, o ne A8 ar R12. Jei kas nors ir garsins Lietuvos vardą, tai pirmiausia jie, N4 vairuotojai.

Vėl stebėsime greičiausius

Monte Karlo ralyje pradėję, toliau tęsime “greičiausiųjų įskaitą”. Nuo oficialių rezultatų ji skiriasi tuo, kad čia įskaitome atskirų greičio ruožų rezultatus, atmesdami “statistiškai neįdomias” ekipažų nesėkmes. Pirmojo etapo “greičiausieji” buvo

S.Loebas ("Citroen"),
F.Duvalis ("Citroen"),
M.Gronholmas ("Peugeot"),
A.Bengue ("Škoda"),
T.Gardemeisteris ("Ford"),
P.Solbergas ("Subaru"),
G.Panizzis ("Mitsubishi"),
R.Kresta ("Ford"),
S.Sarrazinas ("Subaru"),
M.Stohlis ("Citroen") 

O dabar - laukiame žinių iš greičio ruožų. Prasideda vienas gražiausių Pasaulio ralio čempionato etapų “Uddeholm Swedish Rally”.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją