Nors sakoma, kad į tą pačią upę antrą kartą neįbrisi, „Škoda“ laužo šį ir panašius dėsnius. „Superb“ – sedanas ar hečbekas? „Octavia“ – sedanas ar hečbekas? Lygiai tokį pat klausimą galima būtų prirašyti ir kalbant apie naująjį „Rapid“, kuris turi plačiai atsidarančią bagažinę ir gamintojų vadinamas „lanksčiu sedanu-hečbeku“. Taigi, iš pirmo žvilgsnio šie „Škoda“ modeliai atrodo kaip kitokio tipo automobiliai nei iš tiesų yra. Ką tai reiškia? Taip gamintojai siūlo iš dalies įprastą, tačiau pagal segmento standartus netipiškomis galimybėmis pasižymintį modelį. Eiliniam pirkėjui gal ir vis vien, ar tai hečbekas, ar sedanas, tačiau konkurentams tokios manipuliacijos, kai vienu šūviu nušaunami du zuikiai, turėtų kelti rimtą galvos skausmą.

Nebūdingo savam segmentui ilgio (4,48 m) „Rapid“ yra kompaktinės klasės atstovas, tačiau visus konkurentus pagal išmatavimus lenkia. Įdomu tai, kad jo važiuoklės bazė siekia 2,60 m ir yra netgi 3 cm ilgesnė nei dabartinės „Octavia“. O bagažinės talpa yra tiesiog neįtikėtina – 550 l, o nulenkus galines sėdynes erdvė bagažui padidėja iki 1490 l. Tokiais skaičiais negali pasigirti net ir kai kurie D segmento atstovai. Atsižvelgus ir į tai, kad ant galinės sėdynės gali patogiai įsitaisyti net ir aukštaūgiai, tai išties visavertis šeimyninis hečbekas, kuris įtiks net ir 3 vaikų šeimai.

Naujas „Škoda“ dizainas

„Rapid“ pavadinimas gali kiek gluminti. Išvertus iš anglų kalbos, „rapid“ reiškia „greitas“, vis dėlto į spartuolius šis automobilis visiškai nepretenduoja.

„Tai yra seno „Škoda“ modelio pavadinimas, kurį nusprendėme atgaivinti. Iš pradžių jis buvo naudojamas 1935-aisiais, o vėliau – 1984 m.“, – sakė kompanijos atstovai automobilio pristatyme Bratislavoje, kur žodis „Rapid“ bent iki šiol geriau buvo žinomas dėl kaimyninės Austrijos futbolo klubo „Rapid“ iš Vienos.

Debiutantas žymi naujo „Škoda“ dizaino eros pradžią. Pagal ankstesniais metais matytas „VisionD“ ir „MissionL“ koncepcijas sukurtas automobilis pasižymi griežtomis linijomis, o jo priekis atrodo taip, tarsi tai būtų mažesnysis „Passato“ brolis. Automobilio galo akcentas – tradiciniai C formos žibintai. Už „Rapid“ išvaizdą pagyrimo žodžių ar kritikos strėlių, nelygu kaip įvertinsite šią naujieną, nusipelno kompanijos dizaineris iš Slovakijos Jozefas Kabanas, kurio biografijoje ryškiausiai šviečia įrašas apie indėlį kuriant „Bugatti Veyron“ dizainą.

Po kėbulu slypi įvairių „Volkswagen“ grupės technologijų derinys, o platforma – modifikuota „Volkswagen Polo“ modelio.

Salone panaudotų medžiagų kokybė, bent jau priešgamybiniuose modeliuose, kuriuos išbandėme dar vasarą Bratislavoje, nekėlė teigiamų emocijų. Labiausiai į akis krito kietas plastikas dažniausiai liečiamose vietose. Vis dėlto „Škoda“ atstovai, įvertinę pirmuosius atsiliepimus apie „Rapid“, žadėjo imtis priemonių, kad serijiniai automobiliai nebūtų peikiami dėl kokybės trūkumo. Kitavertus, visų prietaisų valdymas yra aiškus ir patogus, centrinė konsolė neapkrauta daugybe mygtukų, kaip ir būdinga „Škoda“ modeliams.

Variklių gamą sudaro plačiai naudojami „Volkswagen“ grupės agregatai – keturi benzininiai ir du dyzeliniai. Benzininių versijų gamą sudarys trijų cilindrų 1.2 MPI (75 AG), taip pat keturių cilindrų 1.2 TSI (86 AG arba 105 AG) ir 1.4 TSI (122 AG). Dyzelinių agregatų pasiūloje – du 1.6 l variantai (90 arba 105 AG).

„Rapid“ bandymuose Bratislavoje geriausius įspūdžius paliko galingesnė dyzelinė versija. Tai pakankama galia tokiam automobiliui pasižymintis variklis, derinamas su mechanine 5 laipsnių pavarų dėže. Šeimos biudžetui teigiamai atsilieps ir tai, kad toks „Rapid“ gali važiuoti vidutiniškai sudegindamas tik 4,4 l/100 km degalų. Automobilio pakaba nėra iš komfortiškųjų, triukšmo izoliacija taip pat ne itin džiugins, vertinančius ramybę salone.

19 „Simply clever“ sprendimų

Praktiškumas ir funkcionalumas tapo tarsi „Škoda“ vizitine kortele, o tai 100 proc. atspindi ir kompanijos šūkis „Simply clever“ (liet. „tiesiog sumanu“). Geriausias šios koncepcijos savybes perėmė ir naujasis „Rapid“, kurio pirkėjams bus siūlomi trys įrangos lygiai – „Active“, „Ambition“ ir „Elegance“. Gamintojai giriasi, kad pirkėjams su šiuo modeliu bus siūloma 19 „Simply clever“ sprendimų. Tiesa, kai kurie nėra nauji ir jau žinomi iš anksčiau arba yra matyti pas konkurentus, vis dėlto keletas funkcijų nustebins savo paprastumu.

Pavyzdžiui, visų „Rapid“ pirkėjai gaus ledo grandiklį, kuris turės savo vietą – prie degalų bako dangtelio. Tai reiškia, kad radus apšalusį automobilį, vairuotojui nebereikės brautis į saloną ir galvoti, kur mėtosi grandiklis. Antra įdomybė – kišenės po priekinėmis sėdynėmis, kuriose galima laikyti liemenę ar dar ką nors.

Vairuotojai įvertins ir tai, kad bagažinėje ras dvipusį – guminį ir medžiaginį – kilimėlį. Ši funkcija pasitarnaus tuomet, kai reikės pervežti kokį purviną krovinį, pavyzdžiui žemėtus batus po grybavimo. Perverti į guminę pusę ir vėliau šį paviršių bus gerokai lengviau nuplauti nei medžiaginį.

Bus antra versija

Naujasis „Rapid“ „Škoda“ modelių gamoje užims vietą tarp „Fabia“ ir „Octavia“. Automobilis tokiu pat pavadinimu gaminamas ir Indijos rinkoje, kitąmet pasirodys ir Kinijoje. Šiose šalyse „Škoda“ tikisi didžiausio augimo per ateinančius metus. Šiuo metu čekai yra užsibrėžę iki 2018 m. dvigubai, iki 1,5 mln. vnt., padidinti pardavimus, o „Rapid“ turėtų tapti svarbiausiu augimo faktoriumi.

Gamintojai tikisi, kad „Rapid“ taps tikru hitu ir bus vienas populiariausių šios markės modelių. Europiečiams jis bus gaminamas Mlada Boleslavo padalinyje Čekijoje. Nors apie konkurentus „Škoda“ vengia šnekėti, „Rapid“ konkuruos su korėjiečių „Kia“ ir „Hyundai“ kompaktiniais modeliais, taip pat „Seat Toledo“.

„Rapid“ šį mėnesį jau debiutavo Čekijos rinkoje. Lapkričio pirmoje pusėje automobilis pasieks ir Lietuvą. Gamintojo atstovai mūsų šalyje jau paskelbė, kad šis modelis kainuos nuo 44 900 Lt, t.y. 2 tūkst. Lt mažiau nei „Octavia“, bet 8,5 tūkst. Lt daugiau nei „Fabia“. Pigiausias dyzelinis „Rapid“ turėtų kainuoti apie 51-52 tūkst. Lt.

Kol kas „Rapid“ atrodo kaip artimas „Octavia“ modeliui, tačiau situacija pasikeis jau kitąmet, kai pasirodys naujoji „Octavia“, kuri bus ne tik didesnė, bet ir brangesnė nei dabartinis modelis.

Bratislavoje „Škoda“ atstovai taip pat atskleidė, kad netolimoje ateityje pamatysime ir antrą „Rapid“ versiją, bet tai bus ne universalas, o kiek trumpesnis ir „Golf“ formomis pasižymintis hečbekas.

„Škoda Rapid“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 77 kW/105 AG/4400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4483 mm
Plotis: 1706mm
Aukštis: 1461 mm
Važiuoklės bazė: 2602 mm
Svoris: 1254 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,6 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Bagažinės tūris: 550/1490 l
Kaina: nuo 44 900 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (118)