„Omega“ modelį pakeitusi „Insignia“ jau 4 metus užima „Opel“ flagmano vietą. Nuo 2009 m., kai buvo pradėta pardavinėti „Insignia“, pirkėjai įsigijo pusę milijono šių automobilių. Lietuvos keliuose taip pat jų netrūksta. Per šį laikotarpį neatpažįstamai pasikeitė visa šios markės modelių gama, nebe už kalnų ir diena, kai pamatysime naujos kartos „Insignia“. Prieš kurį laiką buvo atlikta kosmetinė dabartinio modelio išorės rekonstrukcija ir paruošti nauji jėgos agregatai.

Variklių sritis iki šiol buvo tas achilo kulnas, dėl kurio šios markės atstovams kliuvo daugiausiai kritikos. Konkurentams stiprinantis, „Opel“ varikliai, ypač benzininiai, nepasižymi ekonomiškumu. Tačiau jau greitai gamintojai žada taisyti padėtį – per artimiausius metus bus atnaujinta variklių gama, pradedant benzininiu keturių cilindrų 1.6 l, 170 AG agregatu, kuris bus gaminamas Vengrijoje. Iki 2016 m. pasirodys 13 naujų „Opel“ variklių.

Reikia pripažinti, kad dyzelinių „Opel“ variklių fronte – geresnė padėtis. „Corsa“ gali pasigirti 1.3 l „dyzeliu“, kurio sąnaudos – tik 3,3 l/100 km, „Astra“ – 1.7 l, kuris sudegina 3,7 l/100 km degalų. Kuo gali pasigirti „Insignia“? Neseniai Lietuvą pasiekė nauja šio modelio versija su dyzeliniu „BiTurbo“ varikliu. Tai yra viena įdomiausių pastarojo meto „Opel“ naujienų, kuri nuo šio rudens įdiegta ir į kompaktinį „Astra“ automobilį.

Kuo šis variklis ypatingas? Visų pirma į akis krinta šio agregato charakteristikos – nors „BiTurbo“ agregato darbinis tūris 2.0 l, šis variklis išvysto 195 AG ir 400 Nm sukamąjį momentą. Tad reikia pripažinti, kad atsižvelgiant į galingumą ir sukamąjį momentą, kiti gamintojai dyzelinių variklių segmente dažniausiai siūlo kažką, kas turi trijų litrų darbinį tūrį ir šešis cilindrus. Tačiau „BiTurbo“ versija gali pasiūlyti didesnę galią ir itin mažas degalų sąnaudas net ir esant mažesniam variklio darbiniam tūriui.

„BiTurbo“ paslaptis slypi tame, kad keturių cilindrų variklis su dviguba turbinų sistema gali veikti skirtingais režimais – dviejų skirtingų dydžių turbinos dirba drauge arba kiekviena atskirai. „BiTurbo“ kasdienybė atrodo maždaug taip: mažesnė turbina veikia esant mažesniam greičiui ir taip padeda taupyti degalus, o didesnė turbina į darbą įsijungia pasiekus aukštesnes apsukas. Tai leidžia atsikratyti turbinos poveikio vėlavimo – paspaudus akceleratoriaus pedalą, galia didėja be jokio uždelsimo ir vėlavimo.

Varikliui dirbant vidutinių apsukų režimu, abi turbinos veikia kartu: iš pradžių didesnioji turbina suslegia įeinantį orą, o po to mažesnioji jo slėgį padidina. Apsauginis vožtuvas kontroliuoja, kad dalis išmetamųjų dujų keliautų į didesniąją turbiną. Perkopus 3000 aps./min. ribą, visos degimo dujos keliauja į didesniąją turbiną, taip garantuojamas tolygus galios tiekimas esant didesniam greičiui.

Su šia sistema „Opel“ tapo novatoriumi vidutinės klasės automobilių su dyzeliniais varikliais segmente. Tokia konstrukcija anksčiau buvo naudojama brangesnių gamintojų modeliuose, „Opel“ ją padarė prieinamą didesniam vartotojui skaičiui, ypač kai šį rudenį pradėjo siūlyti ir „Astra BiTurbo“.

Lietuvoje išbandžius „Opel Insignia Sports Tourer BiTurbo“ universalą, vokiečių inžinierius galima tik pagirti už šią sistemą. Net ir esant tik 1500 aps./min, vairuotojas jau gali važiuoti naudodamasis 320 Nm sukamuoju momentu, o maksimalus 400 Nm sukamasis momentas pasiekamas esant 1750 aps./min., tad variklio galia galima pradėti mėgautis praktiškai vos tik spustelėjus greičio pedalą.

Žvalumo „Insignia BiTurbo“ tikrai netrūksta – nors automobilis nėra lengvas ir sveria 1,6 tonos, 100 km/val. greitį jis išvysto per 8,9 sek., o maksimali riba yra 225 km/val. (versija su mechanine pavarų dėže).

Nieko keisto, kad važiuodamas „Insignia BiTurbo“ beveik visada leki šiek tiek greičiau, nei reikėtų, šiek tiek greičiau, nei pačiam atrodo. Prie to prisideda ir gerai nuo pašalinio triukšmo izoliuotas salonas.

Dar didesnį malonumą greito važiavimo mėgėjai pajus naudodamiesi mechatroninės „FlexRide“ pakabos nustatymais, kur galima pasirinkti „Sport“ funkciją. Ji tarsi dar labiau suerzina „BiTurbo“ variklį ir šis, išlaikydamas aukštas apsukas, dar greičiau reaguoja į vairuotojo nurodymus važiuoti sparčiau. Kalbant apie važiuoklę, naujiena yra tai, kad nuo šiol „Insignia“ automobilių su 4x4 sistema pirkėjams siūloma „SuperSport“ važiuoklė su „HiPerStrut“ priekine pakaba. Ši konstrukcija anksčiau buvo taikoma tik sportiškiausiose „Opel“ versijose OPC, tačiau nuo šiol bus prieinama platesniam klientų ratui.

Gamintojai nurodo, kad sedano, varomo priekiniais ratais bei turinčio mechaninę transmisiją, vidutinės degalų sąnaudos tėra 4,9 l/100 km (tarša – 129 g/km CO2). Tad „Insignia BiTurbo“ yra viena taupiausių vidutinių automobilių klasėje. Tiesa, mūsų išbandytas visais ratais varomas universalas sudegina kiek daugiau degalų (6,6 l/100 km), vis dėlto galima pagirti „Opel“ už tai, kad šis teorinis skaičius praktiškai nesiskiria nuo realiomis sąlygomis pasiekiamų rezultatų.

„Insignia BiTurbo“ automobilius galima rinktis turinčius tiek priekiniais ratais varomą pavarą, tiek su visais keturiais, taip pat ir su visais kėbulų tipais: keturių durų hečbeku, penkių durų sedanu bei universalu „Sports Tourer“. Variklis derinamas su 6 laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže, visos versijos turi „Start/Stop“ sistemą.

Kaip ir dažnai nutinka tais atvejais, kai viskas atrodo rožėmis klota, atsiranda bent vienas „bet“. Šįkart tuo „bet“ tampa kaina – už novatorišką sistemą šios „Insignia“ versijos pirkėjams teks gerokai primokėti. „Insignia BiTurbo“ versijos kainos Lietuvoje prasideda nuo 112,3 tūkst. Lt, universalas – nuo 116,9 tūkst. Lt. Beje, variklis galimas tik su aukštesnio lygio „Sport“ arba „Cosmo“ įrangų modeliais. Lyginant su bazine versija, kuri siūloma su benzininiu 1.8 l, 140 AG ir kainuoja nuo 74 tūkst. Lt, skirtumas išties nemenkas. O mūsų išbandyta „Insignia BiTurbo“ buvo su automatine 6 laipsnių pavarų dėže, 4x4 sistema (tokia versija kainuoja jau nuo 133,5 tūkst. Lt), dar ir su „OPC Line” paketu bei turbūt visa įmanoma papildoma įranga, tad šio džiaugsmo kaina išauga dar keliasdešimt tūkstančių litų. Ar „Opel“ tiek vertas? Kad ir koks geras būtų šis aparatas, racionalus pirkėjas Lietuvoje matyt apsiribos kuklesne versija arba užmes akį į konkurentų pasiūlymus.

„Opel Insignia Sports Tourer BiTurbo“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1956 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 143 kW/195 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4908 mm
Plotis: 1856 mm
Aukštis: 1520 mm
Važiuoklės bazė: 2737 mm
Svoris: 1610 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,2 sek.
Maksimalus greitis: 220 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,6 l/100 km
CO2 emisija: 174 g/km
Bagažinės tūris: 540/1530 l
Kaina: 116 911 Lt (bazinė versija – nuo 74 575 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)