Neseniai „Citroen“ pasiūlė būtent tai, ko reikia dėmesio trokštančiam vairuotojui – DS modelių liniją. 2010 m. pasirodė DS3, po metų – didesnis hečbekas DS4, o šių metų vasarą Lietuvą pasiekė kol kas išraiškingiausias šios šeimos atstovas DS5. Kol kas, nes ateityje dar galime sulaukti didžiausio DS serijos modelio DS9, kuris kuriamas pagal „Metropolis“ koncepciją.

Iš tiesų, DS linijos plėtra įvyks dar šį rudenį, kai Paryžiaus automobilių parodoje debiutuos ilgai lauktas „DS3 Cabrio”. Paradoksalu, bet kol gamintojams sunkiai sekasi pardavinėti masinius modelius, prašmatniosios DS linijos pardavimai pranoksta lūkesčius. Per keletą metų jų jau parduota 250 tūkst. vnt., iš kurių didžiąją dalį sudaro DS3 (180 tūkst. vnt.). Kokia situacija Lietuvoje? Šis klausimas „Citroen“ pardavėjus privertė nusišypsoti. Nevynioję žodžių į vatą jie tvirtino, kad lietuvį sunku įtikinti, kodėl reikėtų pirkti stilingai atrodantį DS3, o ne bent pora dešimčių tūkstančių litų pigesnį C3, turinį itin gausią įrangą. Taigi mūsų šalyje iš viso yra parduota 14 DS3 automobilių, 10 DS4. Šio straipsnio herojų – DS5 – per pirmuosius 1,5 mėnesio užsisakė du pirkėjai. „Citroen“ atstovų teigimu, tai visai neblogas rezultatas.

Džiaugsmas ne tik akims

Akivaizdu, kad nusipirkus DS5, tikimybė prasilenkti su kitu tokiu pat modeliu Lietuvos keliuose prilygsta eilinio mirtingojo šansui prezidentei Daliai Grybauskaitei paspausti ranką. Tiesa, kalbant apie prezidentus, pavasarį išrinktas naujasis Prancūzijos šalies vadovas François Hollande'as tarnybiniu automobiliu pasirinko būtent DS5. Toks žingsnis nestebina, šis modelis įkūnija tai, kuo garsėja pati Prancūzija – stiliumi.

DS5 nelieka nepastebėtas kad ir kur bevažiuotumėte. Lietuviško kaimo gyventojams jis panašus į kosminį laivą, o naujus automobilius dažniau matančius miestiečius jis užburia iki šiol neregėtais bruožais. Visų pirma, nelengva apibrėžti šio modelio tipą – nors oficialiai jis pristatomas kaip hečbekas, jame galima įžvelgti ir universalo bruožų, ypač dėl ilgos galinės dalies. Patys gamintojai sako, kad tai yra įvairių automobilio tipų derinys. DS5 – tarsi atsakas dabartinei situacijai, kai įtikti pirkėjui darosi vis sunkiau, o šeimos automobiliai nebeapsiriboja tik siauromis funkcijomis ir turi būti kaip įmanoma įvairiapusiškesni. Būtent toks ir yra DS5 – jis patiks ieškantiems išraiškingo modelio, bet jis gali tarnauti ir kaip nedidelės miestiečių šeimos automobilis.

Kiti DS modeliai buvo giminingi ir sukurti lygiagrečiai su įprastais „Citroen“ gamos automobiliais (DS3 – pagal C3, o DS4 – pagal C4), tačiau su DS5 yra kiek kitokia istorija. Šis modelis sukonstruotas pagal PSA koncerno naudojamą PF2 platformą, kuri yra ir tokių automobilių kaip „Peugeot 3008” ar „Citroen C4/Picasso” pagrindas. Todėl DS5 yra kompaktiškų išmatavimų: jo ilgis siekia 4,53 m (t.y. 25 cm mažiau nei C5 sedanas, kuris yra tipinis D segmento atstovas), plotis – 1,85 m, aukštis – 1,5 m.

Nepaisant kompaktiško automobilio dydžio, salonas yra erdvus, o tokį įspūdį padeda sukurti 2,72 m ilgio važiuoklės bazė. Viduje pabrėžiamas prašmatnumas, naudojamas kokybiškas plastikas ir oda. Prabangos įspūdį kuria analoginis laikrodis. Rodos, kad kiekviena detalė, pradedant pavarų perjungimo svirtimi ir baigiant langų valdymo mygtukais, buvo sukurta specialiai šiam modeliui, todėl į visas detales ne tik gražu pažiūrėti, bet ir malonu liesti.

Vairuotojo zona išlinkimu centrinėje konsolėje aiškiai atskirta nuo keleivio. O panoraminis stoglangis padalintas į tris dalis. Tai naudinga, jeigu turite pretenzingus keleivius, tačiau vientisas langas salonui suteiktų daugiau šviesos.

Mėgstantiems spaudyti mygtukus – čia rojus. Vien prieš vairuotoją iškylančiai lentelei, kurioje projektuojami svarbiausi rodmenys tam, kad nereikėtų nukreipti žemyn akių – 3 mygtukai (ir dar lubose!). Kalbant apie ergonomiką, tai nėra vienintelis pavyzdys apie keistus prancūzų sprendimus. Pavyzdžiui, langų valdymo mygtukai perkelti į porankį, o vairuotojui po dešine alkūne esančios daiktadėžės atidarymo rankenėlė visai šalia stovėjimo stabdžio mygtuko, o jų tikrai nesinorėtų supainioti.

Bagažinės talpa siekia 468 l ir tai yra neblogas rezultatas. Tiesa, jos neįmanoma atrakinti iš išorės (nebent naudojantis rakte esančiu mygtuku), tad tai kiek erzina.

Niekur neskubanti puošmena

Techniniu atžvilgiu, DS5 gamos pažiba yra versija su PSA koncerno sukurta „Hybrid4“ technologija. Ji kiek anksčiau pradėta montuoti ir į kitą PSA atstovą „Peugeot 3008“. Ši sistema pasižymi tuo, kad priekinius ratus suka įprastas 2.0 l, 163 AG dyzelinis variklis, o galinę ašį – 37 AG elektros motoras. Važiuojant įprastai, veikia abu varikliai, tačiau vairuotojas gali perjungti ir vien tik elektrinį režimą. Bendra hibridinės sistemos galia – 200 AG. Gamintojai nurodo, kad „Citroen DS5 Hybrid4“ vidutinės degalų sąnaudos yra tik 3,8 l/100 km, o CO2 emisija – 99g/km.

Ištaigingo DS5 pirkėjams taip pat siūlomas benzininis 1.6 l (156 arba 200 AG) variklis bei dyzeliniai 1.6 l, 112 AG ir 2.0 l, 163 AG agregatai.

O Lietuvoje išbandėme automobilį su įprastu dyzeliniu 2.0 l, 163 AG varikliu. Maksimalų 340 Nm sukimo momentą esant 2000 aps./min. pasiekiantis agregatas užtikrina malonų ir lengvą pagreitėjimą.

Jeigu DS5 nesunkiai pavergia savo stulbinamu dizainu ir salonu, tai silpnosios šio automobilio pusės yra blankios valdymo savybės bei pakaba, kuri nėra itin komfortiška. Susidaro įspūdis, kad inžinieriai orientavosi į Vakarų šalių kelius, kurie yra pavyzdingesnės būklės nei mūsiškiai, tad „lietuviškos“ duobės šiam prancūziškam gražuoliui ne itin patinka.

Manevruoti DS5 nėra taip paprasta, kaip tarkime DS3, nors tai ir yra paaukštintas modelis. Visų pirma, taip yra dėl prasto matomumo, ypač pro galinį langą. Bet kam rūpi ką jūs matote, kai visi į jus spokso kaip į ateivį iš kitos planetos?

Nors vairuotojas gali rinktis ir sportinį S režimą, tačiau galima sakyti, kad jis tėra tik dėl vaizdo ir pastebimos naudos nesuteikia. Tiesa, riedant šia puošmena niekur nesinori skubėti, tad ir 10,9 sek. trunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. neatrodo ilgai trunkantis.

Dvilitrio „dyzelio“ vidutinės degalų sąnaudos bandymų savaitgalio metu buvo apie 6 l/100 km, t.y. tiek pat, kiek ir žada gamintojai.

Nori įkasti vokiečiams

„Citroen“ atstovai neslepia, kad su DS5 jie nori į savo pusę patraukti Vokietijos kompanijų „Mercedes-Benz“, „Audi“ ar BMW klientus, kurie galbūt yra nusivylę nuobodžiu automobilių dizainu. Vis dėlto tai dar nėra prestižinio segmento atstovas, nors ir labai ambicingas.

Pradinė „Citroen DS5“ kaina Lietuvoje – 85 990 Lt (įskaitant mokesčius). Už šią sumą siūlomas modelis su dyzeliniu 1.6 l, 112 AG varikliu. Standartinėje „Chic“ įrangoje – ABS, ESP sistemos, 6 oro saugos pagalvės, pagalbos pajudant įkalnėje sistema, LED dienos žibintai, 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, reguliuojamo aukščio, šildomos priekinės sėdynės, į aukštį ir gylį reguliuojama vairo kolonėlė, oda aptrauktas vairaratis, pastovaus greičio palaikymo sistema ir kt.

DS5 su „Hybrid4“ technologija versijų kainos prasideda nuo 122 990 Lt.

„Citroen DS5“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4530 mm
Plotis: 1871 mm
Aukštis: 1504 mm
Važiuoklės bazė: 2727 mm
Svoris: 1704 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Maksimalus greitis: 212 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 154 g/km
Bagažinės tūris: 468/1288 l
Kaina: 100 tūkst. Lt (standartinė versija – nuo 85 990 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (159)