Kalbėdamas spaudos konferencijoje, Audrius Šošas (nugalėtojų ekipažo šturmanas) pabrėžė, jog gera buvo vidinė ralio atmosfera. Šiuos Audriaus žodžius buvo tikrai malonu girdėti. Praėjusio sezono geriausiu buvo paskelbtas ralis “Aukštaitija 2004”. Aukštu lygiu šį sezoną pradėjo “Visaginas 2005”.

Nugalėtojai

Pirmasis finišavo Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo ekipažas, automobilis "Mitsubishi Lancer EVO VII", grupė R12;

antrieji buvo Rokas Lipeikis ir Inga Lipeikytė, "Mitsubishi Lancer EVO VIII", R12;

trečioji vieta paskirta Benediktui Vanagui ir Kęstučiui Jakučiui, "Subaru Impreza STI", grupė N4.

Saugumo tema

Gaila, tačiau negalime išvengti nelaimingų atsitikimų temos. Užjausdami nukentėjusius ir jų artimuosius, galime tik dar kartą pakartoti: žmonės, jei jums įdomi ši sporto šaka, stenkitės ją suprasti. Kalbama ne tik apie taškų skaičiavimo sistemas, vairavimo techniką ar automobilius. Tai taip pat skirta ir varžybų stebėjimo saugumui. Nėra labai sudėtinga prognozuoti tikėtinas avarijų vietas ir jų vengti, be reikalo nerizikuojant. Prisiminkime dar kartą:

automobilis “statomas” į posūkį, veiksmas gali būti netikslus;

“išorinės” zonos už posūkių yra turbūt pačios pavojingiausios;

kartais gali kelti pavojų ir “vidinė” zona, ypač ne pačiame posūkyje, o šiek tiek už jo;

žinome daug istorijų apie automobilius, nesuvaldytus po šuolių per tramplinus;

apie vaikščiojimą pačia trasa ir kalbėti neverta, visi viską suprantame.

Ar tai nauja informacija? Ne. Tai kodėl žūsta žmonės?

Beveik WRC

Tikrai labai gaila, kad saugumo tema suskambėjo taip skaudžiai, nepamirškime jos. Bet grįžkime prie kitų temų.

Šio ralio išskirtinis bruožas – pagrindinės konkurencijos persikėlimas į R12 klasę. Kodėl? Yra keletas argumentų. Norint užsitikrinti pergalę, reikalingas pats galingiausias automobilis. Tiktų A8 klasė, bet jos automobilių tobulinimo apribojimai yra pakankamai griežti, norint tiksliai įvykdyti visus reikalavimus ir turėti raštišką atitikimo patvirtinimą, tenka investuoti daug, be to, automobilis vistiek nebus toks galingas, koks jis gali būti “laisvesnėje” R12 klasėje.

Todėl čia patenka tie, kurie negali gauti homologacijos pagal įprastą FIA klasifikaciją ir tie, kurie galėtų, bet jiems reikia “super” ir norisi garantijų, kad jokia techninė komisija negalės diskvalifikuoti dėl to, kad technika neatitinka klasės reikalavimų.

Kalbama, jog R12 automobilio galia siekia 340 – 350 AG, sukimo momentas apie 580 – 600 nm. Palyginimui galima pasakyti, kad S.Loebo "Citroen" ar P.Solbergo "Subaru" WRC klasės automobilių maksimalus sukimo momentas yra panašus, o galia mažesnė. Kokia R12 klasės perspektyva? Tikriausiai, jokios. Jau dabar šie automobiliai negali dalyvauti jokiose tarptautinėse varžybose, jų galia artėja prie pavojingų ribų.

Antrasis vairuotojas

Šiame ralyje bent keletą kartų nuskambėjo antrojo vairuotojo – šturmano tema. Kiek svarbus jo darbas, kokią įtaką jis daro galutiniam rezultatui? Ne paslaptis, kad daugelis lietuviškų greičio ruožų mūsų ekipažams žinomi mintinai. Dar daugiau, prie trasų esančių sodybų gyventojai dažnai skundžiasi nelegaliomis pavojingomis treniruotėmis.

Ką veikia šturmanas? Žinoma, įvairiuose ekipažuose yra vis kitaip. Tačiau “statistinis lietuviškas vidurkis” ko gero būtų toks: šturmanas dažniausiai yra ekipažo “finansinis agentas”, kai kuriuose ekipažuose jis – mokytojas, beveik visais atvejais jam tenka organizaciniai dalyvavimo varžybose rūpesčiai ir tik po to ateina vieta šturmanui – “pagalbininkui važiuoti greitai”. Labai įdomus pavyzdys yra A.Gimžausko startas šio ralio devintajame greičio ruože: važiuodamas visai be šturmano, jis nuo nugalėtojo atsiliko apie 50 sekundžių, nedaug trūko, kad būtų “tilpęs” į greičiausių dešimtuką.

Bet nenuvertinkime šturmano darbo. Važiuojant “ant ribos”, ypač, jei trasa nėra vairuotojui mintinai žinoma, jo pagalbos svarbą sunku pervertinti. Prisiminkime nuskambėjusią Alvydo Albrechto ir Ramūno Fetingio avariją, kurios pagrindinė priežastis buvo mažutė klaidelė stenogramoje: paprastai tariant, “tramplinas, posūkis” vietoje “tramplinas posūkyje”.

Kas greičiausi

Kas šiame ralyje buvo greičiausi? Pagal atskiruose greičio ruožuose užimtas vietas, greičiausiųjų penketas yra toks:

1. Saulius Girdauskas (R12),
2. Rokas Lipeikis (R12),
3. Audrius Gimžauskas (R12),
4. Benediktas Vanagas (N4),
5. Darius Vilimas (N3) 

Be jokių abejonių, ypatingo įvertinimo čia nusipelnė D.Vilimas, įsiterpęs tarp galingiausių R12 ir kiek silpnesnių N4 visais ratais varomų automobilių vairuotojų, nors ralyje važiuoja tik N3 grupės "Renault Clio RS".

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją