Eilinis šiltas vasaros penktadienis saulei leidžiantis Vilniaus senamiestyje. Tiršta vakarotojų masė okupavusi visus lauke išrikiuotus staliukus, gėrimai liejasi laisvai, merginų sijonai vienas už kitą trumpesni, jokių požymių apie būtinybę susiveržti diržus ar apie atsiritančią naują krizės bangą. Geresnės vietos patikrinti naujo modelio akcijas nesurasi. Tačiau akmeniniu grindiniu lėtai slenkantis „Lexus GS 450h“ nesulaukia nė kruopelytės dėmesio.

Prasilenkus su „Mercedes-Benz SLS AMG“, pora „Bentley“ limuzinų, galima pagalvoti, kad šis japonas tiesiog per pilkas įsisiūbuojančiam masiniam vakarėliui sostinės širdyje. Tačiau šią versiją galima greitai atmesti įvertinus tai, kad iš elegancija dvelkusio pirmtako naujasis GS tapo veržliai atrodančiu sportininku.

Vis dėlto kai po ratais vos nepalenda keli atsipalaidavę praeiviai, supranti, kad naujasis „Lexus“ hibridas tapo nematomu, nes niekas jo negirdi! Įsukus į Trakų gatvę ir pabandžius apsukti garbės ratą pro Vokiečių gatvę automobilio baterijose sukauptos energijos važiavimui elektriniu režimu pakanka iki Rotušės aikštės. Tiesą pasakius, net ir toks atstumas pranoko lūkesčius. Nors oficialiai gamintojai nurodo, kad EV režimu įmanoma nuvažiuoti 2 km, tai tėra teorija, nes realiai elektros motoras įsijungia stabdant, važiuojant lėtai ar stovint prie šviesoforo, o vos tik aštriau spustelėjus akceleratoriaus pedalą, akimirksniu įsijungia benzininis 3.5 l motoras.

Dėmesys ekranui

Lyginant su pirmtaku, „GS 450h“ versija techniškai pasikeitė nedaug. Hibridinę sistemą sudaro tas pats V6, 3.5 l variklis, kurio galia siekia 292 AG, o maksimalus sukimo momentas – 352 Nm, dirbantis kartu su 200 AG elektros motoru. „Lexus“ inžinierių skaičiavimu, bendra hibrido galia siekia 345 AG.

Tai galingesnė ir brangesnė Lietuvoje siūloma naujojo GS versija. Pirkėjai taip pat gali rinktis „GS 250“ modelį, kurį varo 2.5 l benzininis 209 AG variklis. Pastaroji versija kainuoja nuo 155,9 tūkst. Lt. Tačiau mums teko išbandyti „Lexus GS 450h“ modelį, kainuojantį nuo 199,9 tūkst. Lt. Automobilis buvo su „F Sport“ paketu, kuris suteikia ne tik sportiškumo, bet ir pabrangina šį hibridą dar beveik 43 tūkst. Lt.

Ar verta tiek papildomai investuoti į „F Sport“? Jeigu norite agresyviau atrodančio automobilio – tikrai taip. BMW „M Sport“ ir „Audi S-line“ atitinkantis paketas subtiliai pakeičia variklio groteles, priekinio buferio apačią. Kitos pastebimiausios išorinės permainos, lyginant su įprastu GS, yra specialaus dizaino 19 colių ratlankiai ir nedidelis oro aptakas virš bagažinės dangčio. Salone galima pastebėti aliuminio pedalus su pakojais, vairaratį ir pavarų perjungimo svirtį, kurie aptraukti grublėta oda.

Visiškai naujas interjero įrengimas atrodo kone tobulai. Kitaip nei vokiečiai, kurie įprastai savo prestižiniams modeliams naudoja minkštą plastiką, „Lexus“ GS kūrėjai žengė žingsnį į priekį ir maloniai nustebino dažniausiai liečiamas vietas aptraukę oda.

Džiugina ir tai, kad dėl sumažėjusių baterijų bagažinės tūris iš vaikiško dydžio paaugo iki solidaus 465 l tūrio. Automobilio ilgis nepakito, jis praplatėjo 20 mm ir 30 mm paaukštėjo.

Bene pastebimiausias akcentas salone – 12,3 colio įstrižainės ekranas, kurį gamintojai vadina didžiausiu tarp visų automobilių pasaulyje. Vis dėlto nereiktų skubėti įsivaizduoti, kad jis prilygs nešiojamo kompiuterio ekranui. Mat čia rodomas vaizdas yra perskirtas į dvi dalis, kur didesnėje pusėje įprastai rodoma svarbesnė informacija, o šalia – mažiau reikšminga.

Informacinis kompiuteris valdomas panašiai kaip ir pernai debiutavusiame „CT 200h“ modelyje – naudojantis „Remote Touch“ valdymo prietaisu. Tiesa, panašu, kad dabar jis kiek patobulintas. Valdymo esmė – vairuotojui kuriamas įspūdis, kad jis prietaisus valdo tarsi kompiuterio pele. Tačiau iki idealaus veikimo sistemai dar šio bei to trūksta. Pirmiausia reiktų sumažinti kursoriaus jautrumą. Ekrane nelengva pataikyti ten, kur nori, todėl įvesti norimą adresą navigacinėje sistemoje gali tapti tikru iššūkiu.

Kad ir kurią versiją pasirinktumėte, standartinėje įrangoje bus šildomos priekinės sėdynės, beraktė užvedimo sistema, navigacija, 10 saugos oro pagalvių, pastovaus greičio palaikymo sistema ir kt.

Tarp sportiškumo ir ekonomiškumo

Ankstesnės kartos GS buvo greitas, bet tik tiek. Automobilis buvo kritikuojamas pirmiausia dėl prastų valdymo savybių, nepamirškime ir blankaus dizaino, tad nieko keisto, kad vokiški sedanai mėgavosi populiarumu. „Lexus“ atstovai pripažįsta, kad anksčiau jie lygiavosi į „Mercedes“, tačiau dabar norima GS suteikti daugiau sportiškumo, todėl imta lygiuotis į BMW. Ir tai nesunku pastebėti.

Vairuotojas gali rinktis važiavimo režimus nuo „Eco“ iki „Sport S+“. Pastarasis išties pamalonins tikrą vairuotoją – akceleratoriaus pedalas tampa pastebimai jautresnis, o valdymas – tikslesnis. Nors šis japoniškas „eržilas“ sveria net 1820 kg, iki 100 km/val. jis jums leis įsibėgėti pakankamai greitai – per 5,9 sek.

Vis dėlto sportiškos „GS 450h“ savybės sunkiai dera su ekonomiškumu. Nors „Eco“ režimas ir prislopina dinamiškumą, vis dėlto naudojantis 345 AG hibridine sistema sunku suvaldyti dešinę koją. „Lexus“ teigimu, ekonomiškumas pagerintas ketvirtadaliu ir dabar siekia 5,9 l/100 km. Jei tikėsime oficialiai gamintojo nurodomais skaičiais, tai išties geras rezultatas dideliam ir prabangiam automobiliui. O ar pavyks šiuos skaičius pasiekti realiomis sąlygomis priklauso nuo to, kaip važiuosite. Per „GS 450h“ bandymų savaitgalį taupyti nesistengėme, tad ir sąnaudos buvo atitinkamos – 9,6 l/100 km. Kitavertus, jeigu gali sau leisti įsigyti automobilį už 281 620 Lt (tiek kainavo mūsų išbandyta versija), skaitliuko parodymai degalinėje neturėtų labai rūpėti.

„Lexus“ su naujuoju GS modeliu priartėjo prie E-klasės ir 5-serijos kaip niekada anksčiau. Jeigu tai paskutinis „Lexus GS“ šansas prisivyti pažangiuosius vokiečius, jis tikrai vykęs ir nuteikiantis optimistiškai. Tą rodo ir pardavėjų ataskaitos. Nuo pardavimų pradžios naująjį „Lexus“ GS Europoje užsisakė jau apie 1700 pirkėjų (liepos mėnesio duomenimis), tai yra dvigubai daugiau nei per visus 2011-uosius. Gamintojo atstovai Lietuvoje giriasi, kad dar prieš atvykstant automobiliui į mūsų šalį jį įsigijo 35 žmonių.

Nors naujasis „Lexus“ GS ir išskiria įdomesne išvaizda nei varžovai, tačiau didoka kaina bei tai, kad variklių gamoje ir toliau nėra dyzelinio pasirinkimo, šiam modeliui bent jau Europoje apsunkins konkurenciją su vokišku trejetu.

„Lexus GS 450h“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3456 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 215 kW/292 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 352 Nm/4500 aps./min.
Elektros motoro galia: 147 kW/200 AG
Bendra hibridinės sistemos galia: 254 kW/345 AG/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: E-CVT
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4850 mm
Plotis: 1840 mm
Aukštis: 1455 mm
Važiuoklės bazė: 2850 mm
Svoris: 1820 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 5,9 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,0 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 465 l
Kaina: 281 620 Lt (bazinė versija – nuo 155 900 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (79)