Naujasis „Peugeot 208“ šios markės gamoje keičia 207-ąjį modelį, kurį kompanijos marketingo vadovas Gaetanas Demoulinas „apkaltino“ buvus „per daug brangų ir per daug vyrišką“. Todėl prieš jūsų akis – skaisčiai rausvas, švelnus kaip kaip prinokęs persikas naujasis modelis.

Visų pirma, damas turėtų „nuginkluoti“ patrauklus 208-ojo dizainas. Chromu tviskančios variklio grotelės, dideli priekiniai ir bumerango formos galiniai žibintai, ant variklio dangčio besipuikuojantis markės logotipas – dauguma akcentų primena 2010 m. pristatytos SR1 koncepcijos bruožus. Pastačius jį šalia svarbiausių konkurentų „Volkswagen Polo“, „Ford Fiesta“ ar „Renault Clio“, nesunku nuspėti, į kurią pusę nukryptų daugumos praeivių dėmesys. Štai užteko saulėtą popietę Trakuose pusvalandžiui prie vietinės kibininės palikti šią „šviežieną“ ir netruko prisistatyti smalsuolių, pasiruošusių per langą įsiropšti vidun, kad tik galėtų kaip įmanoma nuodugniau apžiūrėti automobilį.

Mažas vairaratis

Nors šiuolaikinėje pramonėje įprasta, kad naujokai būna visapusiškai didesni nei senieji modeliai, prancūzai priėmė netradicinį sprendimą – lyginant su pirmtaku, „Peugeot 208“ yra 7 cm trumpesnis, 1 žemesnis, tačiau važiuoklės bazė išliko nepakitusi. Gamintojai siekė, kad 208-asis būtų mažesnis už 207-ąjį, tačiau turėtų erdvesnį saloną. Ir jiems tai pavyko – gale sėdinčiųjų keliams atsirado 5 cm daugiau vietos, o bagažinė tapo 15 l talpesnė (iš viso 285 l).

Salono įrengimas sukuria jausmą, kad sėdi aukštesnės klasės automobilyje, apie ką buvo galima tik pasvajoti „Peugeot 207” savininkams. Panaudotos medžiagos – geros kokybės, plastikas minkštas, tačiau centrinėje konsolėje šviečiantis blizgus paviršius turi ir neigiamų savybių: nuo jo teks dažnai valyti pirštų atspaudus, o saulėtą dieną neįžiūrėsite ekrane rodomos informacijos.

Gamintojai pabrėžia, kad dar viena savybė, kuri esą padės labiau įtikti moterims, yra mažas vairaratis. Iš tiesų, jis toks mažas, kad jį sukioti patiks tik gležnoms moteriškoms rankoms.

Tačiau sunku sutikti su „Peugeot“ argumentu, kad mažas vairaratis turi pagerinti ir prietaisų skydo matomumą. Tenka pripažinti, kad prietaisų skydas iš tiesų atrodo solidžiai, bet rodmenis puikiai matysite tik tuo atveju, jeigu vengsite maksimaliai ištraukti ir pakelti vairo kolonėlę ir laikysite ją maždaug pilvo lygyje. Priešingu atveju vairaračio viršutinė dalis užstos dalį spidometro ir tachometro. Tačiau tai nieko baisaus, jeigu jums visiškai neįdomu ką rodo rodyklės. Tarsi norėdami apsidrausdami nuo galimų skundų, gamintojai sugalvojo „kompensaciją“ – prietaisų skydo viršuje nuolat rodoma greičio išraiška skaitmeniniu būdu.

Su mikrohibridine sistema

Už „Peugeot 207” naujokas yra 110 kg lengvesnis, tad standartinė „Peugeot 208“ versija sveria 975 kg. Tai prisidėjo prie geresnių ekonomiškumo rodiklių. „Peugeot“ teigimu, 208-ojo CO2 emisijos vidutiniškai yra 34 g/km mažesnės nei 207-ojo modelio.

Variklių gama – itin plati. Naujiena yra tai, kad „Peugeot 208“ benzininių variklių pasiūloje yra du visiškai nauji 3 cilindrų jėgos agregatai (1.0 l, 68 AG arba 1.2 l, 82 AG), taip 1.4 l, 95 AG bei 1.6 l (120 arba 156 AG).

Ieškantys „dyzelio“, gali rinktis iš 1.4, 68 AG ir 1.6 l (92 arba 115 AG) variklių.

Nors visų dėmesys sutelktas į naujuosius trijų cilindrų agregatus, daugiau kilometrų nuvažiuojantys pirkėjai rinksis dyzelinius variantus. Vieną jų – silpnesnį 1.6 l variantą – išbandėme Lietuvos keliuose.

Tiesa, „Peugeot 208” galinėje dalyje yra e-HDi pavadinimas. Tai yra nuoroda į naujos kartos mikrohibridinę technologiją, kuri pradėta naudoti 508-ajame ir 308-ajame modeliuose.

Kalbėdami apie 208-ąjį, gamintojai teigia, kad e-HDi sistemą turintys automobiliukai „suvalgo“ iki 15 proc. mažiau degalų važinėjant miesto sąlygomis, 5 g/km mažiau išmeta CO2, o užvesti variklį galima 40 proc. greičiau.

Vis dėlto tai tik teorija, o pastebimiausias e-HDi pranašumas yra tas, kad sistema išjungia variklį riedant laisva eiga mažesniu nei 20 km/val. greičiu. Tuomet prietaisų skyde užsidega mėlynas užrašas „Eco“ ir taip praneša, kad važiuojate taupiausiu režimu. Be to, informacinis kompiuteris skaičiuoja, kiek laiko automobilis taip važiavo. Vis dėlto prie to reikia priprasti, nes iš pradžių atrodo, kad variklis netikėtai užgeso, tačiau viskas grįžta į vėžes išmynus sankabą.

1.6 l, 92 AG variklio galios pakanka tik pagreitėjant nuo šviesoforo iki šviesoforo, tad dinamiško važiavimo užmiestyje nesitikėkite. O tie, kam reikia daug laiko praleisti važinėjant mieste, įvertins šio hečbeko manevringumą.

Automobilio pakaba komfortu nedžiugina – automobiliukas nervingai šokinėja nelygiuose keliuose, ypač tai jaučiama važiuojant didesniu greičiu. Automobilio valdymas nesuteikia jokių emocijų.

Kadangi mūsų išbandytas „Peugeot 208” buvo nuvažiavęs viso labo 1200 km, apie jo ekonomiškumą kalbėti nebūtų objektyvu. Gamintojai žada, kad važinėti juo bus pakankamai pigu – ši versija vidutiniškai turėtų sunaudoti 3,8 l/100 km.

Tikisi grįžti į lyderius

Pirkėjai gali rinktis 3 arba 5 durų modelius, o „Peugeot 208“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 37 700 Lt.

Kompanija tikisi, kad naujasis 208 patenkins platesnio klientų rato poreikius ir padės „Peugeot“ sugrįžti į B-segmento lyderius. Šio sektoriaus automobilių Europoje parduodama daugiausiai (pernai – 3,364 mln. vnt.). Perkamiausi šios rinkos žaidėjai 2011 m. buvo „Ford Fiesta“ (374 686 vnt.), „Volkswagen Polo“ (373 230 vnt.), „Opel Corsa“ (329 675 vnt.), „Renault Clio“ (304 611 vnt.) ir „Peugeot 207” (227 578 vnt.)

2001-2005 m. šiame segmente dominavo „Peugeot 206”, kuris buvo geriausiai parduodamas šios markės modelis istorijoje. Jo įpėdinis 207 taip pat pirmavo tarp B-segmento modelių 2007 ir 2008 m.

Prancūzai tikisi, kad „Peugeot 208” pardavimai kitąmet sieks 580 tūkst. vnt., iš kurių 420 tūkst. vnt. sudarys pardavimai Europoje. Tačiau euro zonoje siaučiant krizei ir „Peugeot“ pardavimams šiemet smukus 16 proc., tokie lūkesčiai neatrodo realiai pasiekiami, ypač atsižvelgiant į esamą padėtį rinkoje. „Peugeot“ neslepia, kad susigrąžinti prarastas pozicijas bus sunku. Šiuo metu daugiau nei 25 gamintojai Europoje siūlo mažus modelius, o prieš dešimtmetį jų buvo tik 16.

Šiais laikais mažas automobilis nebūtinai turi būti paprastas ir atrodyti pigiai. Kad tai suprastum, užtenka pažiūrėti į tokius egzempliorius kaip „Fiat 500” ar „Citroen DS3”. Panašu, kad į šią kategoriją taikosi ir naujasis „Peugeot“ mažylis. Todėl galima neabejoti, kad naujasis 208-asis nepraslys pro akis ieškantiems nedidelio, išraiškingo ir taupaus automobilio.

„Peugeot 208“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1560 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 68 kW/92 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 230 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3962 mm
Plotis: 1739 mm
Aukštis: 1460 mm
Važiuoklės bazė: 2538 mm
Svoris: 1080 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Maksimalus greitis: 185 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,8 l/100 km
CO2 emisija: 98 g/km
Bagažinės tūris: 311 l
Kaina: nuo 37 700 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)