Praėjusiais metais rinkoje debiutavęs „Hyundai i40“ pirmiausia pirkėjus ėmė vilioti universalo kėbulu. Praktiškesnė šio modelio versija Senajame žemyne sutikta itin palankiai, o Lietuvoje netgi tapo „Metų automobiliu 2012“. Šiemet jau galima įsigyti ir „i40“ sedano kėbulu, kurį ir išbandėme Lietuvos keliuose.

Nors iš pirmo žvilgsnio universalo ir sedano versijos skiriasi tik galine dalimi, tačiau „Hyundai“ dizaineriai sukūrė bent keletą skirtingų detalių. Pavyzdžiui, „i40“ sedano kai kurių versijų variklio grotelės turi dvi chromuotas juostas, o universalas – tik vieną. O galinėje dalyje galingo automobilio įspūdį kuria du išmetimo vamzdžiai (universale – tik vienas).

„Norėjome išvengti tipinio kampuoto tris dėžes primenančio sedano ir siekėme sukurti automobilį, kuris perimtų sportiškumą iš i40 universalo. Ištęsta i40 sedano stogo linija padėjo sukurti kupė stiliaus siluetą“, – sakė „Hyundai Motor Europe“ vyriausiasis dizaineris Thomas Burkle'as, anksčiau dirbęs BMW kompanijoje, tad gerai žinantis, kas patinka išlepusiems europiečiams.

Automobilio salone didelių permainų neatlikta, neskaitant bagažo erdvės. Sedano bagažinės talpa siekia 503 l – tai solidus rodiklis. Vis dėlto dėl gilios bagažinės ir ganėtinai siauros angos pasiekti gilumoje esančius daiktus gali būti problematiška. Nors salono dizainas stokoja originalumo, tačiau įrengtas skoningai ir didžiąja dalimi – kokybiškai. Vis tik keletas dalykų kelia abejonių. Pavyzdžiui, kai kurios valdymo svirtys ir vidinės durelių atidarymo rankenėlės atrodo labai trapios, bet reikia tikėtis, kad gamintojai apskaičiavo, jog grubiai timptelėjus jos nesulūžtų.

Įdomus gana keistas sprendimas yra ir tai, kad labai garbingoje vietoje – porankyje tarp priekinių sėdynių – įtaisytas sistemos, kuri reguliuoja galinio lango užuolaidos nuleidimą, mygtukas. Sistema veikia taip, kad įjungus atbulinę pavarą, automatiškai nusileidžia galinio lango užuolaida. Tiesa, kartais prireikia kantrybės laukti, kol užuolaida nusileidžia, tad jeigu tai erzina arba pasitikite tik šoninio vaizdo veidrodėliais, šią sistemą paprastai galite išjungti.

Kam reikalingas „Sport“ režimas?

„Hyundai i40“ sedano ir universalo variklių gama yra identiška. Į automobilius montuojamas vienas iš keturių variklių, atitinkančių „Euro 5“ taršos standarto reikalavimus. Dyzelinių agregatų pasiūloje – dviejų skirtingų galingumų 1.7 CRDi varikliai. Silpnesnė versija generuoja 115 AG ir maksimalų 260 Nm (esant 4000 aps./min.) sukimo momentą. Automobilyje montuojama šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Galingesnė versija sukuria 136 AG ir 325 Nm (esant 4000 aps./min.). Automobilyje gali būti montuojama šešių laipsnių mechaninė arba automatinė pavarų dėžė.

Benzininių agregatų gamoje – 1.6 GDI (135 AG ir 164 Nm) bei 2.0 GDI (177 AG ir 208 Nm) varikliai.

Praėjusį rudenį išbandžius universalą su benzininiu 1.6 l varikliu, pasigedome dinamiškumo. Reikalai pagerėja persėdus į dyzeliniu 1.7 l varikliu varomą sedaną.

Ši versija pasižymi puikia trauka, pavarų perjungimas sklandus ir automatinė pavarų dėžė neslopina variklio galios. Be to, naujovė yra tai, kad į neutralią padėtį ji automatiškai persijungia net ir tada, kai automobilis sustoja kelioms sekundėms, o tai pagerina ekonomiškumą. Pakabos darbas užtikrina patogų važiavimą tiek mieste, tiek greitkelyje. Svarbu ir tai, kad automobilio kūrėjams pavyko tinkamai prislopinti išorinius garsus.

Nežinia kodėl „Hyundai“ sugalvojo įdiegti „Sport“ važiavimo režimą. Jis praktiškai nesuteikia jokių pastebimesnių pokyčių, be to, vidutinės klasės atstovas „i40“ ir nepretenduoja į sportinį važiavimą. Įsibėgėti iki 100 km/val. šiai versijai užtrunka 11,6 sek., tačiau važinėjant mieste džiugina 325 Nm sukimo momentas (pasiekiamas esant 2000-2500 aps./min.), kuris padeda vikriai išjudinti automobilį.

Vidutinės degalų sąnaudos – 5,7 l/100 km – nėra įspūdingos, tačiau tai nėra prastas rezultatas. Gamintojai žada, kad ši versija turėtų vidutiniškai sunaudoti 5,6 l/100 km dyzelino.

Užduotis Nr. 1 – sugriauti stereotipus

Nors oficialiai „Hyundai i40“ yra Korėjos automobilių gamintojo atstovas, tačiau iš tiesų jo dizainu ir inžinerija rūpinosi kompanijos specialistai Vokietijoje. Tad nieko keista, kad šis modelis yra išties vykęs ir kaip lygiavertis konkurentas gali varžytis su dauguma D segmento atstovų, o kai kuriuos ir pranoksta visais aspektais. Gamintojai neslepia lūkesčių, kad jiems „i40“ yra labai svarbus modelis, kuris privalo padėti sustiprinti pozicijas Europoje. „Hyundai“ per metus planuoja parduoti apie 60 tūkst. „i40“ automobilių, kurie siūlomi tik Europos rinkoje.

„Po to, kai „i40“ universalas Europoje susilaukė labai teigiamos reakcijos, šis debiutas yra nauja „i40“ įvedimo į rinką pakopa. Sedanas „i40“ nenusileidžia universalui pagal savo technines charakteristikas, efektyvumą ir ekonomiškumą, todėl „Hyundai“ D segmente tampa dar patrauklesnis pirkėjams“, - sakė „Hyundai Motor Europe“ vadovas Allanas Rushforthas.

„Hyundai“ sprendimą pirma pristatyti „i40“ universalą paaiškina gamintojų lūkesčiai, kad „i40“ taps pirmuoju šios markės modeliu Europoje, kurio pardavimai įmonėms bus didesni nei privatiems pirkėjams. Žinia, įvairaus plauko vadybininkams priimtinesni yra praktiški automobiliai.

„Hyundai i40“ sedano kaina Lietuvoje prasideda nuo 67,2 tūkst. Lt, t.y. 2,7 tūkst. Lt mažiau nei universalas.

Tiesa, mūsų šalyje naujajam „Hyundai“ prognozuoti šlovę gana sudėtinga. Norint įsiveržti tarp savo lyderių segmente reikia laiko, kuris „užgydytų“ praeities stereotipus apie prastus korėjietiškus automobilius. „Autotyrimų“ duomenimis, šių metų pradžioje „Hyundai i40“ užėmė tik 5,3 proc. rinkos savo segmente, kuriame šiemet dominuoja tokie modeliai kaip „Volkswagen Passat“, „Toyota Avensis“ ir „Peugeot 508“.

„Hyundai i40“ sedano vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1685 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 100 kW/136 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 325 Nm/2000-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4740 mm
Plotis: 1815 mm
Aukštis: 1470 mm
Važiuoklės bazė: 2770 mm
Svoris: 1576 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,6 sek.
Maksimalus greitis: 197 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,0 l/100 km
CO2 emisija: 159 g/km
Bagažinės tūris: 503 l
Kaina: 81 100 Lt (standartinė versija – nuo 67 200 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)