Volkswagen up!“ buvo labai ilgai lauktas modelis „Volkswagen” gamoje – galima sakyti nuo 2005 m., kai buvo nutraukta „Lupo“ gamyba. Pirmoji užuomina į naują mažylį debiutavo 2007 m. Frankfurte, kai buvo pademonstruota koncepcija su gale sumontuotu varikliu. Po poros metų pristatyta ir elektrinė vizija. Kai jau atrodė, kad serijinė gamyba – neišvengiama, teko laukti dar 2 metus, kol galiausiai 2011-ųjų pabaigoje automobilių salonus pasiekė „up!“.

Nors anksčiau „Lupo“ ir „Fox“ modelius siūlęs „Volkswagen“ nėra naujokas mažų automobilių segmente, tačiau šio sektoriaus lyderiai turi gerokai didesnę patirtį siūlydami miesto „vabalus“. Galima tik spėlioti, kodėl „Volkswagen“ taip ilgai delsė su „up!“ ir Europos mini automobilių segmente leido karaliauti „Fiat Panda“ modeliui, kuris iš lyderio pozicijų neišstumiamas nuo 2004 m. Mūsų šalyje situacija kiek kitokia – lyderis taip pat yra itališkas modelis, bet ne „Panda“. „Autotyrimų“ duomenimis, tiek praėjusiais metais, tiek ir šiemet, Lietuvos mažų automobilių rinkoje pirmauja „Fiat 500“, už jo rikiuojasi „Toyota Aygo“ ir „Chevrolet Spark“.

Panašu, kad šiemet skaičiuojantiems statistiką teks neišvengiamai įtraukti bent vieną naują pavadinimą (o gal net ir tris). „up!“ gaminamas pagal specialiai šiam modeliui sukurtą platformą. Tiesa, nereikėtų užkibti už žodžio „specialiai“, nes šis „vokietis“ jau turi ir brolius iš Čekijos ir Ispanijos – „Škoda Citigo“ bei „Seat Mii“, kurie taip pat gaminami pagal tą pačią platformą, naudoja tokius pat agregatus ir vienas nuo kito skiriasi tik stiliaus detalėmis. O ateityje, matyt, sulauksime dar ir padidinto pravažumo versijos „Cross up“, sportinės „GT up“, elektromobilio „e-up“ bei hibrido. Tad platforma – viena, o modelių – daugybė.

Vis dėlto tai nesumažina pagarbos vokiečių darbui. Atsižvelgiant į tai, kad pastaruoju metu „Volkswagen“ modeliai itin supanašėjo, visiškai naujo dizaino „up!“ – tarsi gaivus pavasario vėjas. Su kitais šios markės modeliais jį sieja tik žibintų, langų, oro kondicionieriaus ir kitų prietaisų jungikliai.

Paprastumo ir žaismingumo derinys

Svarbiausias automobilio kūrėjų uždavinys buvo kuo mažesnio kėbulo rėmuose įsprausti maksimaliai daug naudingos erdvės. Todėl 3,54 m ilgio, 1,64 pločio, 1,48 m aukščio keturviečio automobiliuko ratai yra nustumti į tolimiausius kėbulo kampus, o tai leido ištempti važiuoklės bazę iki stebėtinai gero rezultato – 2,42 m (10 cm daugiau nei „Lupo“). Bagažinės dydis siekia 251 l, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 951 l (tai yra tiek pat kiek ir 43 cm ilgesnio „Polo“!).

Salono apdaila pranoksta klasės standartus. Nors plastmasės ir nepretenduoja į kokybės etalonus, o centrinė konsolė paprasta kaip vieno lito moneta, tačiau su kėbulo spalva derinami durelių ir centrinės konsolės paviršių akcentai suteikia žaismingumo ir kompensuoja plastiko pigumą.

„Volkswagen up!“ salonas – erdvesnis, nei galėtum tikėtis iš 3,5 m ilgio automobiliuko. Priekyje sėdintiems žmonėms nereikia per prievartą alkūnėmis užmegzti intymaus ryšio. Patogiai įlipti ir išlipti padeda ilgos durys, tačiau būkite atsargūs automobilių stovėjimo aikštelėse. Šį mažylį galėsite nesunkiai „įkišti“ į bet kokią „kišenę“ kieme, bet pagalvokite, ar po to galėsite išlipti. Esant reikalui, neilgos kelionės metu automobilio gale galėtų atsisėsti ir iki 180 cm ūgio keleiviai (nesiskundžiantys viršsvoriu), tačiau aukštesni viršugalviu remia lubas.

Kompanija įdomiai išsprendė navigacijos įrangos problemą. Kadangi centrinėje konsolėje montuoti spalvotą ekraną būtų buvusi per didelė prabanga (tiek piniginiu, tiek erdviniu atžvilgiu), „Volkswagen“ kartu su „Navigon“ kompanija sukūrė sistemą, kuri valdoma nešiojamos navigacijos prietaiso principu, tik yra gerokai universalesnė. Įrenginys tvirtinamas virš centrinės konsolės ir sujungia navigacijos, informacinio kompiuterio ir pramoginės sistemos funkcijas. Jis lengvai nusiima, be problemų telpa į rankinę ar į daiktadėžę, jei norite jį paslėpti nuo piktų akių, tačiau svarbiausia – tai tikrai naudingas ir lengvai valdomas aparatas, tad jam išleisti papildomai prašomus 1060 Lt tikrai verta.

„Šimtuko“ iššūkis

„up!“ kol kas siūlomas su nauju trijų cilindrų 1.0 l varikliu, pirkėjai galės rinktis iš dviejų šio agregato versijų – 60 arba 75 AG.

Išbandėme daugiau „arkliukų“ turinčią modifikaciją su degalus padedančia taupyti „BlueMotion“ technologija. Ši versija yra 15 mm žemesnė ir tai esą sumažina vidutines degalų sąnaudas 0,5 l/100 km, o CO2 emisiją – 10 g CO2.

Nors automobiliukas sveria mažiau nei toną (tik 854 kg), tačiau tai nereiškia, kad lengvumas suteiks daugiau greičio. Variklis smagiai traukia pasiekus apie 2500 aps./min., tad akceleratoriaus pedalo reakcija yra gana vangi.

Vis dėlto variklis nėra toks silpnas, kaip galima būtų pagalvoti apie 75 AG. Žinoma, tai galima pasakyti tik kalbant apie važinėjimą mieste, kur reikia staigiai pagreitėti ir kur vietomis greitis leidžiamas iki 80 km/val. Būtent tai yra riba, kurią „Up“ pasiekia be jokio diskomforto – per 8,3 sek.

„O ar traukia iki šimto?“, – teiraujasi šalia sėdintis humoro jausmo nestokojantis bičiulis.

„Teoriškai – taip, praktiškai dar nespėjau pabandyti“, – atsakau jam.

Ištrūkęs iš miesto gatvių nurūkau Molėtų kryptimi. Plente ir atsirado proga patikrinti automobilio galimybes. Prisipažinsiu, kad maksimalus pasiektas greitis buvo arti 120 km/val. ir daugiau nesinorėjo. Mielas bičiuli, domėjęsis apie šio mažylio dinamiškumą, „Volkswagen up!“ važiuoja „šimtu“, bet greičiau važiuoti ne itin rekomenduojama. Perkopus šią ribą, apsukų rodyklė pakyla virš 3 tūkst. žymos, ir nepanašu, kad automobilis būtų stabilus, o ir triukšmas salone verčia kelti balsą, norint susikalbėti su keleiviu.

Vis dėlto greitas važiavimas toli gražu nėra svarbiausia tokio automobilio kaip „up!“ savybė, tad geriau grįžkime į miestą, kur ir yra jo stichija. Dėl puikaus elektromechaninio vairo mechanizmo jis lengvai valdomas, yra itin manevringas, tad sunkiai rasite vietą, kurioje nepavyktų apsisukti. Be to, net ir važiuojant senamiesčio grindiniu pakabos darbas negąsdina. Žinoma, dėl menkos važiuoklės bazės „up!“ šokinėja kaip patrakęs, o riedant ilgesniais gatvių lopais net gali pajusti, kaip automobilis pasvyra, bet visa tai galima atleisti įvertinus gerąsias šio mažylio savybes.

Mažiausio „Volkswagen“ su litriniu varikliu degalų sąnaudos buvo apie 5 l/100 km. Tai palyginti nedidelis skirtumas nuo oficialiai deklaruojamo vidurkio – 4,2 l/100 km.

Pigesnis=geresnis?

Pirkėjams siūlomos trys mažiausio „Volkswagen“ įrangos versijos: bazinė „take up!“, aukštesnio lygio „move up!“ ir geriausiai sukomplektuotas „high up!“ modelis.

Standartinės „take up!“ kaina prasideda nuo 29 818 Lt. Šioje versijoje nebus nei elektra valdomų langų, nei reguliuojamo vairo, oro kondicionieriaus ar reguliuojamos vairuotojo sėdynės, tačiau bus šildymo sistema, „Stop/Start“ sistema, 4 saugos oro pagalvės, reguliuojami šoninio vaizdo veidrodėliai. Įranga padori, atsižvelgiant į kainą. Jeigu kas nors pasigenda papildomų galinių durelių, „Volkswagen“ gali pasiūlyti ir 4 durų „up!“ modelį, kuris kainuoja 1440 Lt daugiau.

Papildomos įrangos sąraše bene daugiausiai garbės „up!“ mažyliui suteikiantis akcentas – automatinio stabdymo sistema „City Emergency Braking“, kuri padeda automatiškai sustabdyti iki 30 km/val. greičiu važiuojantį automobilį, jeigu jame sumontuotas radaras priešais aptiks netikėtai kelyje atsiradusią kliūtį. Gamintojų teigimu, tai yra pirmas kartas, kai mažų automobilių segmente siūloma tokia įranga, kuri Lietuvos rinkai siūloma su „Vairuotojo asistavimo paketu“, papildomai kainuojančiu 1485 Lt.

Bratislavoje (Slovakija) gaminamas naujasis „Volkswagen up!“ mažų keturviečių automobilių segmente pirkėjų simpatijas bandys paveržti iš tokių senbuvių kaip „Fiat Panda”, „Renault Twingo“, „Peugeot 107“, „Ford Ka“, „Kia Picanto“ ar „Fiat 500“.

„up!“ bus perkamas dėl racionalaus požiūrio. Jis nesuteiks vairavimo smagumo (bent jau kol nepasirodys GT versija, apie kurią vokiečiai jau kalba puse lūpų) ir yra paprastas automobilis, kurio savininkas turi labai ribotų poreikių, t.y. važinėti mieste iš taško A į tašką B. Turėdamas „up!“, toks vairuotojas savąjį mašiniuką dievins.

O iš automobilio norintys daugiau, nei kad jis būtų skirtas tik važinėjimui mieste, į „Volkswagen up!“ žiūrės kaip į juokingą sutvėrimą. Jei norite kažko išraiškingesnio – „Fiat 500” ar „Mini“ laukia jūsų, tačiau jų pradinė kaina gerokai perkopia 30 tūkst. Lt.

„Volkswagen up!“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 999 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 55 kW/75 AG/6200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 95 Nm/3000-4300 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3540 mm
Plotis: 1641 mm
Aukštis: 1489 mm
Važiuoklės bazė: 2420 mm
Svoris: 854 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 13,2 sek.
Maksimalus greitis: 171 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,2 l/100 km
CO2 emisija: 100 g/km
Bagažinės tūris: 251/951 l
Kaina: 41 440 Lt (bazinė versija – nuo 29 818 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)