Kažkada yra tekę šokti su guma. Prisipažinsiu – nušokti nuo 75 metrų aukštyje buvusios platformos reikėjo nemenkų valios pastangų, tačiau viską atpirko vėliau patirti pojūčiai. Su niekuo nepalyginamas jausmas apima, kai pasiekęs žemiausią kritimo tašką akimirkai stabteli, o paskui kažkokia nematoma jėga pradeda tave traukti atgal ir su didžiuliu pagreičiu kojom į priekį skrendi dangun.

Tą nuotykį prisiminiau ramią, saulėtą ir šiltą rudens dieną su naujuoju „Bentley Continental GTC“ skriedamas puikiu Kroatijos greitkeliu Italijos sienos link. Labai panašus jausmas – žydras, saulėtas dangus, tačiau dabar jau neša 6 litrų W12 variklis su dviem turbokompresoriais, turintis 567 AG (700 Nm). Posakis „žvėriška „Bentley“ traukos jėga“ – ne iš piršto laužtas, ypač kai vairuoji ne Vilniaus senamiestyje, o Kroatijos greitkeliuose ir vingiuotuose bei kalnuotuose pajūrio keliuose, kurie atokiau miestų tokiu metų laiku yra paradoksaliai tušti – gali nuvažiuoti dešimtį kilometrų ir nepamatyti nei automobilio, nei žmogaus. Geresnės vietos ir laiko bandomiesiems važiavimams tikrai nesurasi.

Pastaraisiais metais „Bentley“ tvarkingai dėlioja savo naujų modelių gamą: 2010-aisiais flagmanas „Mulsanne“, paskui naujas „Continental GT“, dabar visiškai atnaujintas 2006-aisiais debiutavęs GT kabrioletas. Viskas jame bentliška: raiškus dizainas, skulptūriškos linijos, kiekviename centimetre – naujausios technologijos, tačiau pateikta solidžiai ir gana santūriai, kaip ir pridera šiam prekės ženklui. Žvelgiant iš galo gražiai atrodo kelių elipsių kombinacija – chromuoti dujų išmetimo vamzdžių antgaliai ir tokios pat formos posūkių arba gabaritinių šviesų žibintai, kurie matomi tik tuomet, kai įsižiebia.

Aukščiausios klasės salonas – rankų darbo, nepriekaištinga apdaila, odos be jokių siūlių ant priekinio prietaisų skydelio, juvelyriškai nupoliruoti medžio intarpai. Viskas atitinka kertinę „Bentley“ filosofiją – kas atrodo kaip metalas, ir yra iš metalo; viskas, kas – kaip medis, yra medis. Jokių imitacijų, jokio blefo.

Nors GTC yra moderniausia savoje klasėje 30 GB garso ir vaizdo sistema, greta jos tikri entuziastai ras ir specialiai paliktų razinų: pavyzdžiui, analoginį laikrodį ir chromuotus oro srauto reguliatorius, kurie veikia pagal senovinės kaimo krosnies juškos principą.

GTC elektroninė dalis kelia daugiausia diskusijų per „Volkswagen Group“ valdybos posėdžius. Tai atvirai pripažino ir prieš bandomuosius važiavimus vykusioje vakarienėje dalyvavęs „Bentley Motors“ vadovas Wolfgangas Dürheimeris. Naujojo GTC elektroninėje dalyje nėra nieko revoliucinio – viskas, kas naujausia ir reikalingiausia, bet jokių perteklinių funkcijų. „Bentley“ principas – viskas turi būti pasiekiama pirmu paspaudimu ar prisilietimu – klientas neturi klaidžioti po antrą ar trečią meniu lygį, kad surastų kokią nors egzotišką funkciją. Tai, atrodo, ne visiems patinka, tačiau kol kas tokią filosofiją pavyksta apginti.

Oriai nuslinkti nuo butiko A iki butiko B nuobodoka, nes vis dėlto tai – grynakraujis superautomobilių genties atstovas, nors išorė to tiesiogiai lyg ir nesignalizuoja. Tačiau 6 litrų W12 variklis, visų keturių varomųjų ratų sistema su pakeistu galios paskirstymo santykiu 40 ir 60 (anksčiau buvo 50 ir 50), ZF 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė (reakcija – 200 milisekundžių) ir deklaruojamas didžiausias 310 km/val. greitis (0–100 km/val. per 4,8 sekundės) nenumaldomai kelia adrenalino alkį. Būdamas įprastos būsenos variklis skamba kaip švelnių ir žemų tonų vargonų pianissimo, tačiau pakabą ir pavarų svirtį nustačius į poziciją „Sport“, veidmainystė baigiasi. Akceleratoriui pasiekus dugną, o sūkių rodyklei – raudonąją 6000 žymą, vargonai prabyla visiškai kitais garsais. Tai ir yra kiekvieno automobilininko širdies altorius, virpuliukus visame kūne keliantys garsai bei pojūčiai, už kuriuos ir mokami dideli pinigai. Tačiau būtent tuo šis automobilis ir skiriasi nuo triukšmingesnių savo gentainių, nes jame vis dėlto pirmu smuiku griežia ne garsas, o žvėriška traukos jėga.

Tiesiame kelyje, vingiuotuose posūkiuose GTC elgiasi nepriekaištingai, viskas gerai subalansuota – ir didžiulė galia, ir jos tramdymo elementai: praplatinta ratų bazė, specialiai jam sukurtos „Pirelli P Zero 275/40 ZR20“ arba 275/35 ZR21 padangos, itin galingi stabdžiai. Visa tai leidžia, kaip anglai sako, drive hard. Ir tik viename plačiame 180 laipsnių serpantine, į kurį atlėkiau maždaug 160 km/val. greičiu, akimirką suveikė ratų slydimo kontrolės sistema. Net ir aštriausiuose posūkiuose labai sunku išgauti kaukiančių padangų garsą – GTC tarsi aštuonkojis savo čiuptuvais visą laiką yra tvirtai prisisiurbęs prie asfalto. Tačiau ekstremaliausiuose posūkiuose 2500 kg pakrauto automobilio svoris primena, kad yra.

Visą gražią rudens dieną, kuria praleidau prie kabrioleto vairo, nė karto nepakėliau stogo, nors tai galima padaryti per 25 sekundes. Nebuvo prasmės – aerodinamikos velniai išmano savo darbą. O daugiasluoksnis stogas, kuris gerai atlieka savo paskirtį iki –30 °C, susilanksto į neįtikimai mažą erdvę, ir bagažinėje palieka vietos dviem vidutinio dydžio lagaminams ir dviem minkštiems krepšiams.

Kad būtų jaukiau važiuojant dviese, keliais spragtelėjimais galima susimontuoti ir specialų vėjo ekraną, tvirtinamą už priekinių sėdynių. Važiuojant dideliu greičiu jis apsaugo nuo gale kylančių vėjo sūkurių.

Salone – jaukus mikroklimatas, saugos diržai tikrai yra ne tam, kad neišskristum iš salono, – jokios turbulencijos, jokių pavojų net ir įmantriai greta sėdinčios keleivės šukuosenai. Važiuodamas iki 200 km/val. greičiu, gali puikiai susikalbėti, klausytis 10 garsiakalbių garso aparatūros „Naim for Bentley“ skleidžiamos muzikos įprastu garsu. Pasiekus 230 km/val. – daugiau sąžinė neleido – sustiprėja švilpesys iš išorės, bet viduje vis dar nėra jokių skersvėjų. Todėl dar įsijungus galvos ir kaklo šildymo sistemą, kuri yra įmontuota į priekinių sėdynių galvos atlošus, ir mūsų kraštuose nuleistu stogu šiemet buvo galima važinėtis ne tik visą vasarą, bet ir spalį bei dalį lapkričio – iki pirmųjų lietų.

Tokius automobilius dažniausiai perka tie, kurių metų atlyginimo skaitmeninė išraiška panaši į mobiliojo telefono numerį. Tad apie degalų sąnaudas kalbėti būtų lyg ir nepadoru. Ir vis dėlto: visiškai lygiame greitkelyje, įjungus cruise ir važiuojant 100 km/val. greičiu, degalų sąnaudos buvo 9 l/100 km. Kelionės pabaigoje, po visų šaunių pasivažinėjimų, kompiuteris rodė vidutines 18,8 l/100 km sąnaudas. Visai neblogai.

„Bentley Continental GTC“ specifikacija

MUMS PATIKO
Patirkite tikrą vairavimo katarsį gražią vasaros dieną juo nuvažiuodami nuo Smiltynės iki Nidos
MUMS NEPATIKO
384 g/km CO2 emisija. Nepatiks ir žaliesiems, bet tai – niekis, palyginti su Kinijos pramonės kaminais...
NUOSPRENDIS 8/10
Geriausias kada nors „Bentley“ pagamintas automobilis. Sunku rasti ką nors geriau pramoginiam pasivažinėjimui.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
didžiausias greitis 310 km/val., 0–100 km/val. per 4,8 sekundės, vidutinės degalų sąnaudos 17,1 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
6 litrų W12 variklis su dviem turbokompresoriais, turintis 567 AG, 700 Nm, visi varantieji ratai, 2495 kg
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
„Naim“ garso sistemą, maždaug 20 000 litų
VENKITE ŠITO:
chromuotų 21 colio ratlankių, apie 15 000 litų
Kaina: apie 580 000 litų