Griežtėjant automobilių taršos normatyvams (o šio dešimtmečio pabaigoje gamintojo modelių gamos CO2 emisijos vidurkis negalės būti didesnis nei 95 g/km) variklių darbinis tūris juda tik viena – mažėjimo – kryptimi. Panašu, kad „Renault“ į švaresnę ateitį žvelgia pakankamai atsargiai. Prancūzai kartu su partneriais iš „Nissan“ pasiryžę būti lyderiais elektromobilių srityje, tačiau kol elektra varomų automobilių populiarėjimo sparta kelia abejonių, jie investuoja į ekonomiškesnius variklius.

Naujasis „Renault“ „Energy dCi 130“ dyzelinis variklis atspindi šias tendencijas. 1.6 l darbinio tūrio agregatas „Renault“ gamoje pakeis pasenusį 1.9 l variantą, kuris irgi turėjo 130 AG, bet naudojo 20 proc. daugiau degalų, jo CO2 tarša buvo 30 g/km didesnė, o sukimo momentas – 20 Nm mažesnis.

Ne mažiau nei 30 patentų, 700 tūkst. km bandymai kelyje ir 230 mln. eurų investicijos – taip galima iliustruoti „Renault-Nissan“ aljanso pastangas vystant šį variklį, kuris nuo tuščio popieriaus lapo pradėtas kurti dar 2006 m. Kompanijos teigimu, „Energy dCi 130“ yra „galingiausias pasaulyje tokio darbinio tūrio dyzelinis variklis“, kuris suderina galią, vairavimo malonumą ir ekonomiškumą. Bene didžiausias „Renault“ inžinierių pasiekimas - itin maža CO2 emisija, kuri siekia tik 114 g/km. Tiesa, toks rezultatas įspūdį kelia tik vakarų europiečiams, kurie moka automobilio mokestį pagal taršą, tačiau tikrai ne lietuviams, nes šis rodiklis kol kas mūsų šalyje yra bereikšmis.

Nuo praėjusių metų vidurio naujasis „dyzelis“ pirmiausia pradėtas montuoti „Scenic“ vienatūriuose, vėliau eilė atėjo „Megane“ šeimai. Be to, taip pat jis jau tiekiamas ir kompaktinės klasės „Nissan“ modeliams, pavyzdžiui „Qashqai“ jau taip pat siūlomas su šiuo varikliu.

Vienatūriui suteikia energingą kibirkštį

Teisingas variklis. Tokie žodžiai nuskamba iš „Renault“ pardavėjo lūpų prieš perduodant „Renault Grand Scenic“ raktelius. Užbėgant įvykiams už akių, galime patvirtinti, kad šie žodžiai nėra tik akių dūmimas.

Pirmiausia, į ką atkreipiamas dėmesys, yra variklio garsas. Tik užvedus variklį prieš pradedant važiuoti net galima suabejoti, ar tai dyzelinis, ar benzininis agregatas. Aiškesnis dyzeliniam varikliui būdingas riaumojimas girdimas tik stipriau išmynus greičio pedalą.

Iki 1500 aps./min. variklis yra gana vangus ir nieko gero nežadantis. Tačiau perkopus šią ribą žemesniais sūkiais važiuoti nebesinori. Maksimalus 320 Nm sukimo momentas sukuriamas pasiekus vos 1750 aps./min., tad beveik visą laiką jaučiate, kad automobilis gali be rūpesčių žvaliai pagreitėti. Nors šio vienatūrio paskirtis – tiesiog patogiai transportuoti šeimą, naujasis „dyzelis“ jam suteikia energingą kibirkštį ir priverčia pamiršti, kokio tipo automobilį vairuojate.

Variklio garsas pakankamai gerai prislopintas, o šešių laipsnių pavarų dėžė dirba sklandžiai. Pakaba minkštai įveikia duobėtus kelius, tad važiavimas pakankamai patogus.

Tai užtektinai „kvapo“ turintis, vairavimo malonumą galintis suteikti variklis, tačiau ar iš tiesų jis toks ekonomiškas? Su „Grand Scenic“ praleidus savaitgalį ir nuvažiavus daugiau nei 300 km būtų galima tuo abejoti. Degalų sąnaudų vidurkis buvo 6,5 l/100 km, o prie gamintojo deklaruojamo 4,4 l/100 km vidurkio niekaip nepavyko priartėti. Tiesa, reikia pripažinti ir tai, kad už lango esant -20 laipsnių ir bandant gelbėtis kone maksimaliu pajėgumu dirbančiu oro kondicionieriumi bei šildomomis sėdynėmis, ekonomiškumo rekordų tikėtis būtų naivu.

Įdomu ir tai, kad su „Energy dCi 130“ standartiškai montuojama „Stop/Start“ sistema, tačiau gamintojų taip giriama kuro taupymo pagalbininkė per visą savaitgalį nė karto nesuveikė. „Renault“ atstovai aiškina, kad ji veikia tik esant palankioms aplinkybėms, t.y. jei akumuliatorius yra pakankamai įkrautas, jei variklis įšilęs, jei temperatūra salone drastiškai nesiskiria nuo oro kondicionieriui duoto „užsakymo“ ir pan. Taigi žiemą neveikianti automatinė variklio išjungimo/įjungimo sistema taip pat turėjo įtakos mūsų užfiksuotiems ekonomiškumo rodikliams.

Tačiau turime ir gerų pastebėjimų. Kartais tenka išgirsti abejonių, kad „Stop/Start“ sistema esą gali padaryti meškos paslaugą paspaudus šaltukui, kai įprastai dyzeliniai varikliai sunkiai užvedami. Tačiau mūsų išbandytas „Scenic“ nė akimirkai nesudvejojo ir iškart užsivedė akimirksniu, nors ir keletą naktų praleido kieme spaudžiant daugiau nei -20 šalčiui.

Apie automobilio saloną daug kalbėti neverta – viskas pažįstama iš 2009 m. debiutavusio modelio, išskyrus informacinį kompiuterį su spalvotu ekranu, kuriame integruota „Carminat TomTom® Live“ navigacijos sistema. Medžiagų kokybė būdinga „Renault“ markei – viskas atrodo tvarkinga, tačiau kai kuriose vietose pigus plastikas ir neaiškiai išdėlioti valdymo mygtukai gadina šio modelio įvaizdį. Vairuotojas gali mėgautis geru apžvelgiamumu, aukštesne sėdėjimo pozicija. Gale sėdintys keleiviai jaučiasi it limuzine, vietos tiek kojoms, tiek galvai daugiau nei reikia, tad penki žmonės su „Grand Scenic“ gali keliauti karališkai. O esant poreikiui gali išlankstyti bagažinėje paslėptas dar dvi sėdimas vietas.

Nors prieš 15 metų „Renault“ tapo kompaktinių vienatūrių pradininke, tačiau šiandien šiame segmente konkurentų netrūksta: „Peugeot 3008”, „Citroen C4 Picasso“, „Seat Altea“, „Ford C-Max“, „Opel Zafira Tourer“ ir kt. Kiekvienas jų gali pasirodyti savaip patrauklus ar turintis neigiamų savybių. Pavyzdžiui, „Ford C-Max“ gali pasiūlyti didesnį malonumą vairuotojui, o „Opel Zafira Tourer“ – šiuolaikiškesnį dizainą. Panašu, kad „Renault Scenic“ taikosi į viduriuką, siūlydamas tiek erdvų saloną, tiek patogų važiavimą, o nuo šiol – ir dėmesio vertą dyzelinį variklį.

Naujasis „dyzelis“ „Renault Scenic“ paverčia patraukliu vienatūriu. Tiesa, už šį džiaugsmą ir reiks nemažai primokėti. Penkiavietis „Scenic“ su „Energy dCi 130“ varikliu kainuoja nuo 84,3 tūkst. Lt, septynvietis „Grand Scenic“– dar 4,3 tūkst. Lt brangesnis. Palyginimui, pigiausias „Scenic“ kainuoja nuo 63,3 tūkst. Lt, „Grand Scenic“ – nuo 73,7 tūkst. Lt.

„Renault Grand Scenic“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 96 kW/130 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4573 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1671 mm
Važiuoklės bazė: 2770 mm
Svoris: 1563 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,1 sek.
Maksimalus greitis: 195 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Bagažinės tūris: 564/1863 l
Kaina: 83,3 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 73,7 tūkst. Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)