Pernai lapkritį Lietuvą pasiekęs „Mercedes-Benz“ B klasės vienatūris pasikeitė taip radikaliai, kad valandėlę su juo pasivažinėjęs įvairiais režimais ne juokais susirūpinau. Naujasis merso šeimovežis iš tiesų patiko. Ar aš toks senas? Ar man taip striuka su fantazija? Galėčiau iškęsti inkvizicijos teismo tardymą, tačiau neprisipažinčiau. Juo labiau kad patys „Mercedes-Benz“ žmonės tokią vertybių metamorfozę gali paaiškinti nesunkiai ir gana įtikinamai.

„Nė vieno naujo modelio pokyčiai „Mercedes-Benz“ istorijoje nebuvo tokie dideli kaip šįkart“, – pristatydamas antrosios kartos B klasės vienatūrį pareiškė šios bendrovės prekės ženklo plėtros vadovas Thomasas Weberis.

Kas gi čia taip radikaliai pasikeitė? Trumpai drūtai – gamintojai iš pagrindų pakeitė šio modelio dizainą ir konstrukciją. Antrosios kartos vienatūris sumūrytas ant visiškai naujos platformos ir, palyginti su 2005-aisiais debiutavusiu pirmtaku, yra beveik po 10 centimetrų ilgesnis ir platesnis, todėl automobiliukas gali pasigirti dviem svarbiais dalykais. Pirmiausia – aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažėjo iki 0,26 Cx. Geresniu rodikliu gali pasigirti tik „Toyota Prius“, tačiau kalbant apie vienatūrius tai visiškai nauja aukštuma.

Antra – B klasė gavo pastebimai erdvesnį saloną. Antai gale sėdintiems vietos daugiau nei (giliai įkvėpkite...) „Mercedes-Benz“ S klasės modelyje. Didesni nebent „Maximos“ krautuvininkų sandėliai.

Vairuotojo darbo vieta suprojektuota nepriekaištingai. Čia dėmesio netrikdo valdymo įrankių ir mygtukų-jungiklių gausa, tačiau, prireikus kurią nors automobiliuko sistemą aktyvuoti ar pasitikrinti pagrindinio kompiuterio informaciją, nekyla problemų net pirmą kartą sėdintiems merso žvaigžde papuoštame aparate.

Viskas, prie ko prisilieti, pradedant 6 laipsnių mechanine pavarų dėže (galima rinktis ir versiją su automatine 7 laipsnių dvigubos sankabos transmisija) ir baigiant galinio vaizdo kamera ar nauju bazinės įrangos žaisliuku iki 9 proc. degalų sutaupančiu „Start/Stop“ mechanizmu, veikia taip, kad šiuos dalykus galima įtraukti į mašinų gamybos chrestomatijas.

Netgi silpniausio 1,8 litro darbinio tūrio dyzelinio varikliuko, siūlančio 109 AG, liežuvis neapsiverčia pavadinti vangiu. Iki 100 km/val. greičio jis įsibėgėja per 10,9 sekundės, tačiau dėl visai padoraus sukimo momento (250 Nm) sukuria neprastą dinamiškumo įspūdį.

Apskritai gamintojas dievagojasi, kad šio automobiliuko ekologiškumui bei efektyvumui buvo skiriama itin daug dėmesio. Naujieji keturių cilindrų varikliai dabar sudegina iki 7 proc. degalų mažiau nei anksčiau ir išsiskiria vidutiniškai 10 proc. mažesne teršalų emisija.

Benzininėse versijose montuojamas vienas iš dviejų 1,6 l darbinio tūrio turbininių agregatų. Silpnesnioji versija generuoja 122 AG ir 200 Nm, o galingesnioji – 154 AG bei 250 Nm jau esant 1250 sūkių per minutę. Dievaži. Neprastas rezultatas.

Po trumpalaikio pasimatymo su naujuoju B klasės mersu liko neatsakytas tik vienas klausimas: kas jo bagažinėje bildėjo važiuojant medžių šaknų išvagoto asfalto ruožu, nors mašinos gale nesimatė jokio pasiklydusio daikto? O gal iš tiesų nėra nieko tobulo?

„Mercedes-Benz B 180 CDI Blue EFFICIENCY“ specifikacija

MUMS PATIKO
Nauja kokybė
MUMS NEPATIKO
Bagažinėje pasislėpęs bildukas
NUOSPRENDIS 8/10
Išmanusis automobilis. B klasės aparatas atlieka šiek tiek daugiau funkcijų, nei tikimasi iš kompaktiško vienatūrio, ir viską, ką siūlosi padaryti, padaro gerai.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 10,9 sekundės, didžiausias greitis
190 km/val., vidutinės degalų sąnaudos 4,4 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
oro pasipriešinimo koeficientas 0,26 Cx, priekiniai varantieji ratai, 1796 cm3, 4 cilindrai, 109 AG, 250 Nm
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
7 colių spalvotą monitorių – labai gražu
VENKITE ŠITO:
važinėtis šunkeliais
KAINA: nuo 83 450 litų, išbandytojo – 118 850 litų