Antradienio vakarą Valensoje, pietryčių Prancūzijoje, bus duotas oficialus varžybų startas, tačiau tikrosios kovos prasidės tik kitą dieną, trečiadienį. Iki pat penktadienio vakaro sportininkai varžysis greičio ruožuose, išdėstytuose už Monte Karlo ribų. Trečiadienį jie sudarys 134,7 km, ketvirtadienį – 131,76 km, o penktadienį – tik 77,3 km.

Monake lenktynės prasidės tik savaitgalį. Šeštadienį sportininkai, startavę jau šioje mažytėje šalyje, įveiks 88,44 km greičio ruožų distancijų. Sekmadienį jų laukia tik vienas paskutinis 5,16 km ilgio etapas. Visa lenktynių įskaitinė distancija – 433,36 km.

Monte Karlo ralyje negalios prieštaringai vertinama „SuperRally“ taisyklė – tai reiškia, kad iš kovos vieną dieną pasitraukę sportininkai nebegalės lyg niekur nieko startuoti kitą rytą. Tiesa, visuose kituose etapuose greičiausiai galios senoji tvarka.

Šiame WRC sezone varžysis visi praėjusį užbaigę gamintojai: „Citroen“, „Ford“ ir „Mini“. „Volkswagen“ prie jų prisijungs tik kitąmet, iš kovos šiemet patraukusi Sebastieną Ogier, pernai „Citroen“ automobiliu beveik iki pačios pirmenybių pabaigos kovojusį dėl titulo. Jaunasis talentas šiemet turėtų trumpam pasitraukti į šešėlį, nes lenktyniaus ne aukščiausios S2000 klasės „Škoda“ technika.

Lenktynininkų gretose, tuo tarpu, nemažai pokyčių ir be jau minėto prancūzo perėjimo į vokiečių stovyklą. „Citroen“ liko jau aštuonis iš eilės čempionatus laimėjęs Sebastienas Loebas, o prie jo prisijungė, kaip pats tvirtino, galimo „Ford“ pasitraukimo išsigandęs pagrindinis jo praėjusio sezono varžovas Mikko Hirvonenas. Gamyklinės komandos ruoštus DS3 šiemet gaus ir pernykščio Dakaro ralio laimėtojas Nasseras Al-Attiyah bei jauna kylanti žvaigždė iš Belgijos Thierry Neuville'as.

Čempionato vis nelaiminčioje „Ford“ šiemet pirmu smuiku pagaliau turėtų griežti Jari–Matti Latvala, važiuojantis vis stabiliau ir rečiau įsiveliantis į avarijas. Tiesa, dar neaišku, ar suomiui pavyks pranokti į komandą atėjusį veteraną, 2003 m. pasaulio čempioną Petterį Solbergą, po pertraukos vėl patekusį į gamyklinių ekipų gretas.

Antrinėje „M-Sport Ford“ komandoje šiemet važiuos Markko Martino treniruojamas estas Ottas Tanakas, jau pernai demonstravęs fantastišką greitį. Šiai ekipai atstovaus ir rusas Evgenijus Novikovas, vis neišvengiantis įspūdingų avarijų, bei čekas Martinas Prokopas. „Fiesta“ toliau vairuos šios ekipos senbuviai Henningas Solbergas bei Matthew Wilsonas, tačiau keliuose etapuose startuos šie du lenktynininkai, nėra aišku. Dalyje ralių šiais automobiliais dalyvaus ir Jari Ketomaa bei Madsas Ostbergas.

Pagal pradinį planą jau šiemet dėl čempionų vardų turėjusi kovoti „Mini“, atrodė, apskritai nestartuos pirmenybėse, tačiau komanda visgi užsiregistravo, nors ir kiek pavėlavusi. Gamintojas gerokai apkarpė projektą, palikdamas tik vieną nuolatinį gamyklinį Dani Sordo ekipažą, net neaišku, ar dalyvausiantį visuose čempionato etapuose. Kitas šios komandos lenktynininkas Krisas Meeke startuos tik keliuose raliuose, kitur užleisdamas automobilį už vietą susimokantiems sportininkams.

2012 metų Pasaulio ralio čempionato tvarkaraštis:

2012-01-17 – 2012-02-22 Monte Karlo ralis (Monakas)
2012-02-09 – 2012-02-12 Švedijos ralis
2012-03-08 – 2012-03-11 Meksikos ralis
2012-03-29 – 2012-04-01 Portugalijos ralis
2012-04-27 – 2012-04-29 Argentinos ralis
2012-05-25 – 2012-05-27 Akropolio ralis (Graikija)
2012-06-22 – 2012-06-24 Naujosios Zelandijos ralis
2012-08-02 – 2012-08-05 Suomijos ralis
2012-08-24 – 2012-08-26 Vokietijos ralis
2012-09-13 – 2012-09-16 Didžiosios Britanijos ralis
2012-10-04 – 2012-10-07 Prancūzijos ralis
2012-10-18 – 2012-10-21 Italijos ralis
2012-11-08 – 2012-11-11 Katalonijos ralis (Ispanija).