„Subaru“ pabrėžia, kad XV sukurtas specialiai Europos rinkai, o įvairiose Senojo žemyno šalyse dirbo kelios grupės specialistų, kurie aiškinosi, kaip sukurti europiečiams patinkantį automobilį. Išskirtinį dėmesį Europai esą geriausiai įrodo faktas, kad šio modelio pasaulinė premjera įvyko Frankfurto automobilių parodoje šį rugsėjį. Pasauliniu debiutu Europoje iki šiol negalėjo pasigirti nė vienas šios markės modelis.

Beje, serijinė versija mažai kuo skiriasi nuo šio modelio koncepcijos, kuri buvo pristatyta pavasarį Šanchajaus automobilių parodoje.

„Miesto nuotykiui“ (tokiu šūkiu gamintojai pristato mašiną) pagal įprastos „Impreza“ platformą sukurtas „Subaru XV“ yra 4,45 m ilgio, 1,78 m pločio ir 1,57 aukščio. XV yra daugiau nei 10 cm trumpesnis ir žemesnis už SUV visureigį „Forester“, tačiau jo važiuoklės bazė (2,63 m ilgio) yra didesnė, todėl salonas, „Subaru“ teigimu, – erdvesnis. O jei XV lyginsime su dabartine „Impreza“, abiejų išmatavimai panašūs, išskyrus aukštį - padidinto pravažumo modelis už hečbeką aukštesnis 10 cm.

Automobilio dizainas, kurio bruožai jau matyti JAV pristatytoje naujos kartos „Imprezoje“, nėra įspūdingas ar kažkuo išskirtinis, ypač jei lygintume su drąsiais korėjiečių bandymais, tačiau dizaino šedevrais niekada negarsėjusioje, o patikimumą ir tvirtumą akcentavusioje „Subaru“ šeimoje XV užims stileivos vietą. Vien ko verta oranžinė spalva, kurią taip akcentuoja gamintojai, bandydami šios markės gerbėjus priversti įsimylėti būtent tokį ryškiaspalvį automobilį. Tai aiški pretenzija į jaunų vairuotojų simpatijas.

„Subaru“ dizaino vadovo Masahiko Kobayashi teigimu, XV įkvėpimo šaltiniu tapo „North Face“ prekės ženklas. „Su šios kompanijos striuke gali įveikti Everestą, bet žmonės ją dėvi ir mieste. Mes manome, kad praktiški daiktai tampa madingesni. Kameros anksčiau buvo tik juodos spalvos, tačiau dabar gali rinktis kokią nori spalvą ir tai nesumažina šio daikto funkcionalumo“, – dėstė M.Kobayashi.

Jo teigimu, tokiu požiūriu buvo vadovaujamasi ir kuriant XV: „Svarbiausia yra funkcija, automobilis nebuvo kurtas akcentuojant dizainą“.

XV salone, kuris kaip ir dizainas identiškas naujajai „Imprezai“, nebandyta nustebinti neįprastais akcentais, o stengtasi rasti aukso vidurį – sukurti šiuolaikišką interjerą, bet kartu išsaugoti ir santūrumą. Tai tarsi kontrastas tai oranžinei spalvai, kuri nuteikia laukti staigmenų ir automobilio viduje. Galima spėti, kad pasirinkę tokią spalvą pirkėjai norės ir išskirtinio salono, tačiau tokių lūkesčių geriau nepuoselėti, nes liksite nusivylę.

Gamintojo atstovai teigia, kad XV – pirmas „Subaru“, kuriame akcentuojamas „kokybiškas salonas“. Jokių stačių kampu, visos detalės nugludintos, daug nišų daiktams sudėti, daugumai paviršių naudojamas minkštas plastikas ir oda, tad vaizdas kur kas geresnis nei dabartinėje „Imprezoje“, bet nereikia pamiršti, kad konkurentai per tą laiką, kol „Subaru“ kūrė „kokybišką saloną“, taip pat nesėdėjo sudėję rankų.

Bagažinės talpa siekia 380 l (su atsarginiu ratu - 310 l), nulenkus galines sėdynes – 1250 l, tačiau jos negili forma gali tapti rimtu trūkumu mažų vaikų turinčioms šeimoms, kurioms nuolat reikia su savimi gabenti nemažai įvairaus dydžio daiktų.

Šoninio vaizdo veidrodėliai – 20 proc. didesni už kitų šios markės modelių. Taip stengtasi pagerinti galinio vaizdo matomumą ir sumažinti vadinamą „akląją zoną“. Be to, veidrodėliai sumontuoti ant durelių, o ne ant priekinių statramsčių, kurie yra itin ploni ir taip pagerina priekinį matomumą.

„Subaru XV“ variklių gamoje – trys pasirinkimai. Tai bus pirmasis modelis, kuriame montuojamas naujasis 1.6 l, 114 AG benzininis variklis, taip pat atnaujinta automatinė grandininė „Lineatronic“ pavarų dėžė. Benzininių variklių gamoje yra ir 2.0 l, 150 AG agregatas, o dyzelinių variklių gerbėjams siūlomas vienintelis 2.0 l, 147 AG variantas.

Tradiciškai visos versijos standartiškai siūlomos su visų varančiųjų ratų AWD sistema. Visi benzininiai modeliai turės automatinę „Start/Stop“ sistemą. Teigiama, kad lyginant su dabartine „Impreza“, XV priekinės pakabos standumas pagerintas 30 proc., o galinės – 20 proc.

„Subaru“ žada, kad XV sugriaus mitą, jog visais ratais varomi automobiliai yra neekonomiški ir itin teršia aplinką. Žadama, kad benzininės versijos CO2 emisija bus 146 g/km, o šis skaičius pranoksta net ir tik priekiniais ratais varomų konkurentų duomenis (pavyzdžiui, priekiniais ratais varomos „Volkswagen Tiguan“ 1.4 TFSI versijos CO2 emisija – 156 g/km). Išskirtinį „Subaru“ dėmesį degalų taupymui rodo ir tai, kad vairuotojas 4,3 colio dydžio informacinio kompiuterio ekrane gali stebėti įvairias diagramas ir ataskaitas apie sunaudojamą degalų kiekį. Benzininių versijų vairuotojai gali matyti, kiek laiko kelionės metu dėl automatinės „Start/Stop“ sistemos buvo išjungtas variklis ir kiek degalų tai padėjo sutaupyti.

Automobilio pristatyme Taline daugiausiai laiko praleidome vairuodami dyzelinę versiją, kuri siūloma tik su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže ir kainuoja nuo 84,7 tūkst. Lt. Gamintojai pabrėžia, kad šis 2.0 l dyzelinis agregatas buvo pritaikytas europiečių poreikiams. Variklis išvysto 147 AG (esant 3600 aps./min.) bei maksimalų 350 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas jau esant 1600-2400 aps./min.

Variklis ir transmisija – būtent tai, ko reikia šiam automobiliui, galima spėti, kad šis derinys patenkins kiekvieną XV pirkėją. Žvalus veržlumas jaučiamas vos paspaudus akceleratoriaus pedalą, o važiuojant greičiau nei 110 km/val. ir norint skubiai lenkti, net nebūtina jungti žemesnės pavaros - automobiliui vis dar užtenka „kvapo“ pagreitėjimui. Vidutinės degalų sąnaudos bandymų metu siekė apie 7,5 l/100 km, ir nors gamintojai žada dar mažesnį rodiklį (5,6 l/100 km), automobiliui su AWD sistema tai yra išties neblogas rezultatas.

XV svorio centras – žemiausias segmente (58,5 cm), todėl tai turėtų suteikti stabilumo. Iš tiesų, įsitaisius vairuotojo pozicijoje nesijauti sėdintis labai aukštai, lyginant su įprastais hečbekais ar sedanais, todėl išties sunku patikėti, kad XV prošvaisa yra 22 cm. Šis skaičius leidžia XV vairuotojui ne tik nebijoti šaligatvio bortelių (o dauguma kitų „parketinių džipukų“ gali džiaugtis tik tuo), bet ir drąsiai važiuoti ten, kur jo konkurentai net nosies nekištų. Ir nors XV manevringumas, įsibėgėjimo galimybės ir kitos važiavimo savybės artimos įprastai lengvajai mašinai, siūbavimai posūkiuose, azartiškesnio bei sportiškesnio XV charakterio trūkumas neleidžia pamiršti, kad vairuojate didesnį automobilį, kuris nepasižymi itin komfortiška pakaba, o tai tikrai praverstų „miesto džiunglėse“.

Triukšmo izoliacija galėtų būti ir geresnė, tačiau nereikia pamiršti, kad tai – kompaktinio automobilių segmento atstovas. Be to, priekinių sėdynių šoninis prilaikymas toks, kad posūkiuose vairuotojas gali jaustis lyg sėdėtų ant sofos.

Subaru XV
Gamintojo atstovai neslepia lūkesčių, kad XV turėtų tapti populiariausiu „Subaru“ modeliu, kuris konkuruos su tokiais varžovais kaip „Nissan Qashqai“, „Mitsubishi ASX“ ir „Hyundai ix35“ bei panašiais padidinto pravažumo automobiliais.

Kaip ir visi Europai tiekiami „Subaru“ modeliai, naujasis XV bus gaminamas Japonijoje, Gunmos gamykloje. Automobilis Lietuvoje kainuos nuo 69,7 tūkst. Lt. Tiesa, standartinėje versijoje siūlomo 1.6 l, 114 AG benzininio variklio galimybės neatrodo įkvėpiančiai, o galingesnės 2.0 l, 150 AG versijos kainos prasideda nuo 75,3 tūkst. Lt.

Kompanija tikisi, kad daugumai XV pirkėjų tai bus pirmasis „Subaru“, tad viena iš šio modelio misijų – pritraukti naujų klientų. Nenustebintų tai, jeigu dauguma jų niekada nebūtų girdėję apie WRX. „Subaru XV“ pirmiausia bus perkamas dėl patrauklaus dizaino, pakankamai erdvaus salono ir gausios standartinės kompklektacijos, kurios sąraše bus automatinė klimato reguliavimo sistema, šildomos priekinės sėdynės, šildomi šoniniai veidrodėliai, elektra valdomi langai, daugiafunkcis ekranas, 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, priekiniai rūko žibintai, dinaminės kontrolės sistema ir kt. „Euro NCAP“ jau išbandė šį modelį ir suteikė 5 žvaigždučių įvertinimą. „Subaru XV“ standartiškai turės 7 oro saugos pagalves, apie saugos diržų neprisisegusių keleivių įspėjimo sistemą, stabilumą garantuojančią VDC (japoniškas ESP atitikmuo) sistemą ir kt.

„Subaru XV“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 108 kW/147 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1600-2400 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4450 mm
Plotis: 1780 mm
Aukštis: 1570 mm
Važiuoklės bazė: 2635 mm
Prošvaisa: 220 mm
Svoris: 1510 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,3 sek.
Maksimalus greitis: 198 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,6 l/100 km
CO2 emisija: 146 g/km
Bagažinės tūris: 380/1250 l
Kaina: 84 700 Lt (standartinė versija – nuo 69 700 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)