Būtent į praktiškus vairuotojus pirmiausia ir orientuotas taupusis „Nissan Qashqai“, turintis naują dyzelinį variklį. Bendrovės teigimu, šis 1,6 litro darbinio tūrio turbininis dyzelinis agregatas yra galingiausias šio litražo variklių klasėje. Palyginti su ankstesniuoju 2 litrų darbinio tūrio varikliu, kurį jis keičia, naujasis variklis turi keliomis dešimtimis arklio galių mažiau, tačiau sukimo momentas išlieka nepakitęs. Vadinasi, padėti įsibėgėti automobiliui jis turėtų lygiai taip pat, kaip ir senesnis modelis.

Kalbant apie šio variklio praktiškąją pusę, vidutinės skelbiamos degalų sąnaudos turėtų siekti vos 4,9 litro 100 km. Gana įspūdinga tokios klasės automobiliui. „Nissan“ teigia nepamiršusi ir klimato atšilimo bei automobilių, turinčių šį variklį, išmetamą anglies dioksido kiekį sumažinusi iki 129 gramų vienam kilometrui. Tai irgi nemažas pasiekimas. Beje, dar ekonomiškesnius važiavimo parametrus turėtų užtikrinti automatinė variklio įjungimo ir išjungimo sistema. Tik ji į naujus „Qashqai“ automobilius bus montuojama 2012 metų pradžioje.

Naujus „Nissan Qashqai“ savininkus turėtų pradžiuginti ir dar viena šio automobilio naujovė – 360 laipsnių kampu veikiančios kameros. Jos automobilyje įrengtame monitoriuje leidžia matyti visą vaizdą aplinkui. Ši funkcija gali būti nepakeičiama stengiantis pralįsti pro siaurą įvažiavimą ar įsprausti savo transporto priemonę į nedidelį plyšį prigrūstoje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Tiesa, kai automobilio gamintojas apie savo naują produktą pradeda kalbėti pažerdamas daugybę skaičių, gali įtarti, kad kai jo automobilio ratai prisiliečia prie asfalto, pasigirti nėra kuo. Aišku, „Nissan Qashqai“ nėra tobulumo viršūnė.

Kelyje naujasis dyzelinis variklis elgiasi kiek įnoringai. Šiam varikliui pajusti prireiks laiko. Kadangi didžiausias jo sukimo momentas pasiekiamas esant maždaug 1800 sūkių per minutę, o stovint prie išvažiavimo iš šalutinio kelio ar sankryžos jo sūkiai nukrinta iki 800 per minutę, šį tarpą galima vadinti „mirties zona“. Kad ir iki dugno spustelėjate akceleratorių norėdami greičiau pajudėti, atrodo, kad taip variklį tik pabudinate iš miego būsenos ir kiekvieną kartą jam prireikia kelių sekundžių atsitokėti.

Staigesnį truktelėjimą pajusite tik priartėjus maksimaliam sukimo momentui. Tačiau įgavus greičio ir variklio sūkius išlaikant tarp 2000–3000 per minutę, daugiau sunkumų dėl jo mieguistumo nekyla.
Automobilio pakaba palyginti minkšta ir susidoroja su mažesniais kelio nelygumais. Tačiau nemanykite, kad nė nepastebėję galėsite praskrieti tokias kliūtis kaip gulintis policininkas ar aukštesnis įvažiavimo slenkstis. Minkšta pakaba ir kėbulo aukštis yra tie veiksniai, kuriuos reikėtų įvertinti dideliu greičiu įlekiant į posūkį. Nors į vairo pasukimus automobilis reaguoja paklusniai, posūkiuose jo kėbulas linkęs pasvirti.

Ankstesnė „Nissan Qashqai“ versija pelnė kritikos dėl prastos garso izoliacijos ir salono viduje girdimo kelio triukšmo. Atrodo, kad šį kartą automobilio gamintojams su tuo pavyko susidoroti geriau. Tačiau jeigu jame norėtumėte klausytis muzikos, geriausia tai daryti išjungus variklį, atidarius bagažinę ir atsistojus jo gale. Būtent ten muzikos skambesys maloniausias. Užvestas dyzelinis variklis pradangina dalį žemų garso dažnių, vadinasi, šio variklio izoliacijai reikėjo panaudoti daugiau sluoksnių medžiagos.

„Nissan Qashqai“ – tai daugeliu atžvilgių praktiškas automobilis praktiškiems žmonėms. „Nissan Juke-R“ galėtų išpildyti svajonę, o „Nissan Qashqai“ tiesiog atlieka savo funkciją. Nei daugiau, nei mažiau.

„Nissan Qashqai 1.6 dCI N-TEC 360°“ specifikacijos

MUMS PATIKO
Variklio įjungimo sistema, galimybė matyti vaizdą aplink automobilį
MUMS NEPATIKO
Dyzelinio variklio skleidžiami virpesiai, užgožiantys muziką
NUOSPRENDIS 6/10
Sėkmingai nuvešite vaikus į mokyklą ar parsivešite žmoną su pirkiniais iš parduotuvės. Važiuodami gatve nekrisite į akis, nes sėdėsite eilinėje, nuobodokoje, praktiškoje transporto priemonėje.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 10,3 sekundės, didžiausias greitis 190 km/val., apytikrės degalų sąnaudos 4,9 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
1598 cm3, 4 cilindrai, priekiniai varantieji ratai, 130 AG, 320 Nm, 2085 kg, CO2 emisija 119 g/km
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
priekinio ir galinio buferių apsaugas, šoninės puošybos juostas „Protection Pack“, 1200 litų
VENKITE ŠITO:
odinės priekinių sėdynių apdailos
KAINA: 79 900 litų