S.Girdausko sportinių apdovanojimų kolekcijoje ši taurė – jau ketvirtoji. Saulius analogiškus ralius yra laimėjęs 1996, 1998 ir 1999 metais, kai važiavo su jam tuomet talkinusiu šturmanu Žilvinu Sakalausku. Dabartiniam S.Girdausko navigatoriui A.Šošui toks laimėjimas - pirmasis.

Tris dienas trukusiame 1303,920 kilometro ilgio maratone, nuo nugalėtojų atsilikę tik 16,85 sekundės, antrąją vietą ir Susisiekimo ministro taurę iškovojo Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi. Šis ekipažas Prezidento taures buvo laimėjęs pernai ir užpernai.

Ant trečiojo absoliučios įskaitos prizininkų laiptelio užkopė kylančia ralio žvaigžde tituluojamas Vytautas Švedas, kuriam padeda patyręs Ž.Sakalauskas. Jie nuo nugalėtojų atsiliko 3 minutes 37,71 sekundės.

Tretiesiems prizininkams atiteko Kūno kultūros ir sporto departamento įsteigta taurė.

Iš tiesų jaunas sportininkas V.Švedas kelyje sugaišo mažiau laiko, tačiau už du falšstartus jis buvo teisėjų “apdovanotas” 1 minutės ir 10 sekundžių bauda.

Kova – nuo pirmųjų metrų

Penktadienį prie Kauno Rotušės aikštėje prasidėjusio ralio “Aplink Lietuvą” starto linijos išsirikiavo 71 mašina. 48 ekipažai varžėsi sportininkų įskaitoje, trys panoro ilgą ralio trasą įveikti visureigiais, 7 – motociklais ir 13 ekipažų rungtyniavo žmonių su negalia įskaitoje. Pastariesiems tokie raliai, rengiami Lietuvos automobilių klubo, - vienintelė galimybė metuose kartu su visais išbandyti save ir techniką vienose ir tose pačiose trasose.

Atkakli kova užvirė jau pirmajame Kačerginės “Nemuno žiedo” trasa nusidriekusiame greičio ruože, kurį laimėjo R.Lipeikis.

Pirmąją dieną lenktynininkus egzaminavo lietus, permerkęs daugelį žvyro trasų. Itin nelengva buvo motociklininkams. Tačiau gamtos kaprizai neatšaldė sportinio azarto. Dramatišką lygiaverčių varžovų kovą liudija daugiau nei trapi vienos sekundės persvara, kurią R.Lipeikio ir R.Vaitkevičiaus ekipažas prieš savo pagrindinius varžovus S.Girdauską su A.Šošu buvo įgijęs po visų pirmosios dienos kovų.

Beje, net tris iš pirmųjų penkių greičio ruožų buvo laimėjęs iki šio ralio čempionato lyderių poziciją užėmęs Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro ekipažas. Tačiau užsimezgusią intrigą šeštajame, Kučiūnų greičio ruože nutraukė ukmergiškius ištikusi skaudi avarija, privertusi labai anksti šį, itin azartiškai važiuojantį lenktynininką sudėti ginklus.

E.Čirbos “Mitsubishi Lancer Evo VI” slidžiame žvyre neišsiteko trasoje ir kelis kartus vertėsi.

Jau antrajame greičio ruože išslydęs iš trasos varžybas baigė Vido Onuškevičiaus ir Ramūno Šiaučiukovo ekipažas, Artūrą Ežerskį su Giedriumi Nomeika nuvylė subyrėjusi pavarų dėžė, o Joną Balčiūną su Kęstučiu Zuzevičiumi – sugedęs jų “Subaru Impreza” variklis.

Po pirmųjų keturių greičio ruožų sudėjo ginklus ir motociklus vairavę Valdas Petkevičius su Rimantu Čiviliu, o neįgaliųjų įskaitos atstovų Kazimiero Grigaliūno ir Žydrūno Mišeikio “Audi 90” atlaikė tik du greičio ruožus.

Deja, tai buvo tik nesekmių virtinės pradžia.

Egzaminavo ugnis ir vanduo

Lenktynėms įpusėjus ar joms jau krypstant į pabaigą užvirė dar atkaklesnė kova dėl aukštesnių pozicijų ar net sekundžių. Tačiau važiuoti ties galimybių riba geba anaiptol ne visi sportininkai. O ir laimė ne visiems šypsosi.

Nesunku suprasti patyrusių Vlado Pleskovo ir Arūno Mikeliūno apmaudą, kai antrąją dieną jau įveikusių Gražutės greičio rungtį sportininkų “Ford Escort” variklio skyrius staiga užsiliepsnojo. Laimei, lenktyninkai nenukentėjo, o ir gaisras greitai buvo nuslopintas, tačiau šiam ekipažui jau ne lenktynės buvo galvoje.

Antrosios ralio dienos ankstyvas rytas labai nesekmingai susiklostė Deiviui Astrauskui su Donatu Litvinu, kurių “Opel Vectra” Laukžemės greičio ruože “apkabino” storą medį. Laimei, pagalbos prisireikė tik ištempti iš avarijos vietos automobiliui.

Juodeikių greičio ruože apvirto į aukštas pozicijas pretendavusių Deivido Jociaus ir Ričardo Abelkio “Ford Escort RS”.

Tačiau bene tragiškiausiai galėjo baigtis po dviejų dienų varžybų trečiąją absoliučios įskaitos vietą užėmusių šiauliečių Arūno Strumskio ir Lino Skardžiuko avarija Inturkės greičio ruože, kai iki ralio finišo bebuvo likę vos dvi greičio rungtys.

Jų “Subaru Impreza” apvirto ir aukštyn į ratais įlėkė į vandens kanalą. Laimei, laiku atskubėjo netoliese anksčiau nesekmę patyrę Aurelijus Petraitis su Kęstučiu Binkausku ir du trasą saugoję kareiviai. Jų pastangomis, išdaužus paskendusio automobilio langą, vairuotojas su šturmanu greitai buvo išlaisvinti iš saugos diržų ir ištraukti ant kranto.

Renginio rėmėjas – VĮ “Lietuvos paštas” – pademonstravusius ryžtą bei sumanumą sportininkus apdovanojo specialiu prizu – televizoriumi. Tačiau ralio nugalėtojų bei prizininkų apdovanojimo ceremonijos metu nuskambėjo mintis, jog tiek patys pagalbos ranką ištiesę sportininkai, tiek tie du padėję kareiviai verti ir valstybinio apdovanojimo už skęstančiųjų gelbėjimą.

Beje, šiame ralyje pastebėta ir daugiau vyriško džentelmeniškumo apraiškų. Tik gavę Prezidento taurę S.Girdauskas su A.Šošu pirmieji su šampanu ir gėlėmis pasveikino savo pagrindinius konkurentus R.Lipeikį su R.Vaitkevičiumi. Apdovanojimo ceremoniją stebėję žiūrovai šį nugalėtojų poelgį sutiko aplodismentais. Mat anksčiau vykusiame “Aukštaitijos” ralyje šių ekipažų rezultatai buvo anuliuoti dėl protestų, kuriuos sportininkai parašė vieni prieš kitus.

Visureigiai ir motociklai – egzotika

Daugelio šį ralį stebėjusių žiūrovų padidinto dėmesio nusipelnė motociklininkai bei visureigių vairuotojai. Nors jų technika nebuvo tokia greita, kaip ralio nugalėtojų bei prizininkų, tačiau lenktynininkų, ypač motociklininkų azartas, susilaukė karšto palaikymo.

Įveikti 1303 kilometrus pažliugusių kaimo žvyrkelių – iš tiesų nelengvas uždavinys. Tad netenka stebėtis, jog iš 7 varžybas pradėjusių motociklininkų finišą pasiekė tik keturi. Šioje įskaitoje nugalėjo Gytis Kaziliūnas, važiavęs “Husqvarna” motociklu ir aplenkęs šiemet antroje vietoje likusį pernykštį ralio “Aplink Lietuvą” nugalėtoją Mindaugą Slapšį su KTM.

Trečias finišavo Jurijus Jefremovas su “Yamaha”, o ketvirtas – Andrejus Pavliukas su “Aprillia”.

Visureigių vairuotojų ginčą laimėjo Vitoldas Milius su Remigijumi Kaurynu, važiavę su “Ford Ranger”.

Rokiruotė neįgaliųjų įskaitoje

Pastebima, jog žmonių su negalia įskaitos dalyvių kontingentas mažai keičiasi. Ir pretendentai į šios grupės nugalėtojus bei prizininkus išlieka beveik tie patys. Tačiau jų rokiruotės dažnos.

Pernai antrąja vieta tenkinęsi šeimyninis tėvo ir sūnaus Valerijaus ir Andriaus Korolkovų ekipažas šiemet nuo pirmų ralio kilometrų su “Nissan Sunny” niekam neužleido lyderių pozicijų ir pelnytai nugalėjo. Jie į antrąją vietą nustūmė pernykščius šios įskaitos laimėtojus Arūną ir Džiugintą Kavalus, vairavusius “Toyota Celica”.

Trečiąją vietą iškovojo Alfredas Ukrinas ir Darius Zmitra, aplenkęs svečių iš Maskvos duetą Dmitrijų Frolovą su Igoriu Moutovinu.

Iš trylikos startavusių šios įskaitos ekipažų finišą pasiekė net vienuolika.

Nugalėtojus ir prizininkus šiltai pasveikino Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Vilija Blinkevičiūtė, o ministerija šios įskaitos dalyvius apdovanojo 10 tūkstančių litų čekiu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją