Gamintojai naująją „Micrą“ pristato kaip „pasaulinę kompaktišką mašiną“, kuri pardavinėjama daugiau nei 160 šalių. Automobilis Europos rinkai gaminamas Indijoje, nuo konvejerių jis taip pat rieda Tailande, Kinijoje ir Meksikoje.

Pataikaudami viso pasaulio vairuotojų skoniui, „Nissan“ sukūrė tokį automobilį, kurio dizainas teoriškai turėtų įtikti visiems. Tad nieko keisto, kad naujoji „Micra“ prarado išraiškingumą, kuriuo pasižymėjo ankstesnis modelis.

„DIG-S“ versija nuo įprastos „Micros“ skiriasi keliais akcentais: kiek kitokiu priekiniu buferiu ir ilgesniu galiniu stogo aptaku, o tai turi gerinti aerodinamines savybes (aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažintas nuo 0.33 iki 0.29).

Automobilio salone stengtasi sukurti žaismingą įspūdį, tačiau panašu, kad kokybė buvo pamiršta. Įvairiems paviršiams panaudotas plastikas yra kietas, o triukšmo izoliacija tokia, kad bevažiuodamas gali suabejoti, ar uždaryti visi langai.

Netipinis kompresoriaus vaidmuo

Iki šiol „Micra“ buvo siūloma su 1.2 l, atmosferiniu trijų cilindrų 80 AG varikliu. Dabar pirkėjai turi dar vieną pasirinkimą – kompresorinę šio agregato versiją, kuri „Micrai“ suteikia naujų potyrių.

„Nissan“ žada, kad ši versija ne tik prilygsta turbodyzeliniams agregatams ekonomiškumu, bet ir yra pigesnė. „Micra DIG-S“ išskirtinis tuo, kad yra vienintelis „Renault-Nissan“ aljanso modelis, komplektuojamas su benzininiu trijų cilindrų 1.2 l varikliu, kuris pasiekia 98 AG ir 142 Nm. Gamintojai pabrėžia, kad šis agregatas savo galia prilygsta atmosferiniam 1.5 l, o ekonomiškumu – 1.0 l varikliams.

Įdomu tai, kad įprastai kompresorius padidina variklio galią, o kartu ir degalų sąnaudas, o šįkart jo užduotis yra jas mažinti. Gamintojai nurodo, kad automobilio su mechanine pavarų dėže vidutinės degalų sąnaudos prilygsta dyzeliniams modeliams ir yra 4,1 l/100 km, o CO2 emisija – tik 95 g/km.

To paslaptis – variklis veikia Milerio ciklu (tuomet degalų įleidimo vožtuvai būna atidaryti ilgiau nei įprastame benzininiame, veikiančiame pagal Otto schemą) ir kompresorius įsijungia tik stipriau spustelėjus, o važiuojant ramiu režimu, jis tik „budi“, taip taupydamas degalus. Be to, variklis komplektuojamas su „Stop/Start“ sistema, kuri automatiškai „užmigdo“ variklį kai stabtelite.

Nors gamintojai aiškina, kad „DIG-S“ versija skirta norintiems važinėti ekonomiškiau, vairuotojas (arba dažniau vairuotoja) susidurs su netikėta dilema: važiuoti taupiai ar smagiai? Būtent tai gali pasiūlyti „Micra DIG-S“. Važiavimas toks, kokio nesitiki iš mažo automobilio – jis rieda išties netikėtai energingai, atsižvelgiant į tai, koks motoras suka jo ratus. Įsibėgėjimas greitas, jokio vangumo. Kompresorinė „Micra“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,3 sek. (įprasta versija – per 13,7 sek.). Maksimalus automobilio greitis siekia 180 km/val.

Vis dėlto skriejant su vėjeliu nėra jokių galimybių pasiekti gamintojo deklaruojamas vidutines degalų sąnaudas, kurios tokiu atveju siekia 5-6 l/100 km. Tačiau ir tai nėra prastas rezultatas, kai negalvoji apie taupymą.

Vis dėlto svarbiausia „Micra DIG-S“ misija – ekonomiškumas, o apie taupymą neleidžia pamiršti varikliui „užmigus“ prietaisų skyde pasirodanti informacija, kiek šiam automobiliui jau pavyko „sutaupyti“ CO2. Mūsų išbandyta „Micra DIG-S“ jau buvo nuriedėjusi 4,2 tūkst. km ir per tą laiką automatinė variklio išjungimo/įjungimo funkcija padėjo taršą sumažinti 1 kg CO2.

Mažos taršos nauda – ne lietuviams

Gamintojai teigia, kad „Micra DIG-S“ pirkėjai sutaupys ne tik dėl apetitu nepasižyminčio variklio. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje mažiau nei 100 g/km CO2 emisiją turinčių automobilių savininkams nereikia mokėti metinio kelių mokesčio. O Prancūzijoje perkant mažiau nei 110 g/km CO2 išskiriantį automobilį vyriausybė suteikia 400 eurų paramą. Olandijoje tokių automobilių kaip „Micra DIG-S“ pirkėjai yra atleisti nuo automobiliams ir motociklams taikomo mokesčio, kuris siekia apie 1 tūkst. eurų.

Vis dėlto mūsų šalyje vairuotojai, turintys tokį kaip „Micra DIG-S“ modelį, gali džiaugtis nebent tik pilnesne pinigine po apsilankymo degalinėje - kol kas jokios mokestinės lengvatos „švariems“ ar ekologiškiems automobiliams Lietuvoje negalioja.

Taigi jei įprasta „Micra“ tinka nepretenzingai moteriai, tai kompresorinė DIG-S versija skirta dailiosios lyties atstovei, kuri mėgsta bent retkarčiais spustelėti. Tik ta prasta triukšmo izoliacija ir kieta pakaba gali varyti į neviltį. Bet „Micra“ nėra „Audi A1“ ar bet kuris „Mini“ modelis, kurie yra geriausiai vertinami savo segmente, tad ir stulbinančios kokybės nėra ko tikėtis. Su „Opel Corsa“, „Ford Fiesta“ ar „Fiat 500“ besivaržančio „Nissan“ mažylio trūkumus gali nurašyti kaina, kuri prasideda nuo 35 690 Lt. Tiesa, „DIG-S“ versija įkainota ženkliai daugiau – nuo 44 990 Lt.

Išbandėme aukščiausio lygio „Tekna“ įrangos modelį. Ši komplektacija pasižymi oda aptrauktu vairaračiu, šildomomis sėdynėmis, navigacija, automatine klimato kontrole, stoglangiu, USB ir „Bluetooth“ jungtimis, automobilio statymo jutikliais ir kt. Trumpai tariant, tai yra toks įrangos paketas, kurio įprastai taupyti mėgstantys mažų mašinėlių pirkėjai nesirenka. Ir kaina tokios versijos siekia 53 190 Lt, t.y. daugiau nei kainuoja pigiausias pagal „Micros“ platformą gaminamas padidinto pravažumo automobilis „Juke“.

„Nissan Micra DIG-S“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1198 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 72 kW/98 AG/5600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 142 Nm/4400 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3780 mm
Plotis: 1665 mm
Aukštis: 1520 mm
Važiuoklės bazė: 2450 mm
Svoris: 1505 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
CO2 emisija: 95 g/km
Bagažinės tūris: 265/605 l
Kaina: nuo 44 990 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją