Ar esate kada važiavę golfo automobiliu? Ne? Tuomet vaikystėje tikrai kaulijote iš tėvų 50 kapeikų, kad atrakcionų parke Palangoje pasivėžintumėte elektriniais automobiliukais. Labai panašus jausmas apima sėdus prie ką tik Lietuvoje pasirodžiusio itališko elektromobilio „Tazzari Zero“ vairo. Didžiausias skirtumas tas, kad priešingai nei vairuojant golfomobilį ar juo labiau atrakcionų automobiliuką, su „Zero“ nekils noras bakstelti buferiu į priešais važiuojančią mašiną. Ir ne tik dėl to, kad „Zero“ toks mažas, jog šalia stovinti „Toyota Yaris“ atrodo tikra milžinė. „Zero“ gatvėje saugai lyg kiniško porceliano servizą, nes jis kainuoja beveik 100 gabalų.

„Zero“ neturi nei vairo, nei stabdžių stiprintuvų. Pakaba tokia kieta, kad kiekvieną gatvės nelygumą jauti ne tik raumenimis, bet ir kaulais. Tačiau į tai galima pažvelgti ir iš gerosios pusės – automobilis varomas galiniais ratais, o iki 50 km/val. įsibėgėja per 5 sekundes. Sportiškas charakteris, galima sakyti. Bet tai ne „Porsche“, tai – gokartas. Važiuojant juo apie komfortą reikia pamiršti, bet jei norite pramogos – tinka puikiausiai.

Lietuvoje „Zero“ kainuoja nuo 87 000 litų. 100 km įveikti reikia energijos už 6 litus. Visiškai įkrauta baterija jis gali nuvažiuoti iki 140 km. Sunkoka būtų surasti serijinį automobilį, kuriam „Zero“ prilygtų savo ypatybėmis. Bet jei kaip pavyzdį pasirinktume pigiausią 45 000 litų kainuojančią „Toyotą IQ“, varomą 1 litro benzininio variklio ir vidutiniškai sunaudojančią 4,4 l/100 km, skaičiuojant vien degalų kainą „Zero“ atsipirktų nuvažiavus daugiau nei 300 000 km. Finansinė motyvacija pirkti „Zero“ padidėtų, jei elektromobiliams nebūtų taikomi stovėjimo aikštelėse mokesčiai ar jų baterijas nemokamai galėtumei įkrauti miestuose specialiai įrengtose vietose. Net jei nereikėtų mokėti už elektros energiją, „Zero“ neatsipirktų niekada. Tad jo pirkėjas turėtų beprotiškai mylėti gamtą arba dėl kitų sumetimų investuotų į savo ekoįvaizdį.

Kalbant apie įvaizdį, „Zero“ tikras šaunuolis. Su 15 colių lengvojo lydinio ratlankiais ir šviesos diodų žibintais šis mažylis spinduliuoja žavesiu. Pridėkite 700 litų ir gausite sportines juostas ant variklio dangčio. Mes visą dieną juo važinėjomės po Vilnių ir mėgavomės aplinkinių dėmesiu – Rotušės aikštėje mus fotografavo turistai, Žvėryne iš remontuojamo namo išlėkė būrys statybininkų, o Gedimino prospekte paplepėti sustabdė policininkai. Kai sankryžoje prie Arkikatedros sustojome šalia „Porsche Cayenne Turbo“, pradėjo spragsėti fotoaparatų blykstės. Fotografavo „Zero“, tikrai ne „Porsche“.

Viduje vaizdas gerokai nykesnis. Oda aptrauktas sportinis vairas puikus, kaip ir odinės sėdynės. Tačiau visa kita, kas telpa šiame mažyčiame salone, derėtų traktoriuje, bet ne kalną pinigų kainuojančiame automobilyje. Tiesa, jo gamintojai italai turi pasiteisinimą – automobilio salonas kurtas naudojant tik perdirbtas medžiagas, todėl jis toks kuklus lyg kapucinų celė.
„Zero“ – automobilis pramogai. Vieną dieną praleisti atrakcionų parke gal ir smagu. Bet ar norėtumėte ten linksmintis kasdien?

Tazzari Zero specifikacija

MUMS PATIKO
„Zero“ telpa visur. Mes netgi įvažiavome į redakciją, kad įkrautume jo bateriją

MUMS NEPATIKO
Salono apdailos kokybė – nepateisinamai prasta. Net ir naudojant antrines žaliavas galima išspausti šį tą daugiau

NUOSPRENDIS 10/20
„Zero“ puikiai sugeba išspausti praeivių šypsenas. Tai – ne automobilis, o rinkodaros priemonė.

EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 50 km/val. per 5 sekundes, didžiausias greitis 100 km/val.

TECHNINIAI DUOMENYS:
3 fazių asinchroninis elektrinis variklis, 150 Nm; baterijos įkrovimo laikas – 9 val. (standartinis 220 V įkrovimo įrenginys) arba 50 minučių (80 proc. baterijos, naudojant 380V trifazį kroviklį)

PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
oro kondicionierių, kad po didžiuliu stoglangiu nesijaustumėte lyg šiltnamyje

VENKITE ŠITO:
jis toks asketiškas, kad nėra ko vengti

KAINA: nuo 87 000 litų (Lietuvoje)