Šį savaitgalį visi, kas sirgo už lietuvius trasos tribūnose Prancūzijoje bei stebėjo tiesiogiai internete transliuojamus varžybų rezultatus, galėjo pajausti šių lenktynių dvasią bei įtampą. Sportininkų lygis, kaip ir dera tokio rango varžyboms, yra labai aukštas, tad pakliūti į finalinį važiavimą, už kurį sportininkams skiriami taškai, yra kiekvieno dalyvaujančio lenktynėse sportininko pagrindinis tikslas.

Lenktynėse dalyvauja su viena važiuokle pasirinkta iš15-os CIK-FIA patvirtintų skirtingų gamintojų, visiems vairuotojams burtų kelių skiriamų „FIM“ firmos specialiai pasaulio čempionatui pagamintų variklių, bei visi dalyviai startuoja „LeCont“ firmos padangomis „apautais“ kartais.

Reikėtų paminėti, kad vieno etapo lenktynės vyksta tris dienas. Pirma diena skiriama neoficialioms treniruotėms, antra diena – vienam kvalifikaciniam važiavimui, ir keturiems atrankiniams važiavimams, kuriuose sportininko starto pozicija nesikeičia ir priklauso nuo laiko, užfiksuoto kvalifikacinio važiavimo metu.

Trečią dieną pirmiems 34 sportininkams, surinkusiems mažiausią taškų kiekį, skiriami du pusfinaliai, kuriuose kovojama dėl starto pozicijos finale, kur ir paaiškėja etapo nugalėtojas.

Taip pat trečią dieną vyksta vadinamas „B“ finalas, kur startuoja sportininkai atrankinių važiavimų metu užėmę 35-69 vietas, čia kovojama dėl pirmiems šešiems skiriamų įskaitinių taškų. Tad tris dienas pajėgiausi pasaulio 15-18 metų amžiaus sportininkai lenktyniauja tiek dėl bendros įskaitos taškų, kuriuos gauna visi 34 iškovoję teisę startuoti etapo finale, tiek ir dėl aukščiausių pozicijų ant podiumo.

Pasaulio čempionu taps sportininkas surinkęs trijų etapų metu didžiausią taškų kraitį.

Pirmajame etape liepos 10 d. Italijos trasoje, Ortonoje sėkmė aplenkė lietuvius, nei vienam iš sportininkų nepavyko pelnyti taškų bendrojoje įskaitoje.

Šiame etape dalyvavo 7 sportininkai iš Lietuvos: Evaldas Dzialtuvas, Tomas Aniūnas, Paulius Paškevičius, Benediktas Urbonas, Narvydas Janušis, Vadimas Šapovalas ir Justas Pangonis.

Savaitgalį Prancūzijoje vyravo vėsūs orai, temperatūra nuo penktadienio iki sekmadienio svyravo tarp 15-18 laipsnių Celsijaus ir buvo palanki Lietuvos sportininkams. Kadangi mūsų lenktynininkams dažniau tenka startuoti ant „šaltos dangos“ – tai reiškia, kad buvo tikimybė pakovoti su konkurentais dėl vietos finale, kur, kaip taisyklė, dominuoja Italijos sportininkai.

Jau penktadienį, paskutinės treniruotės metu J. Pangoniui pavyko užfiksuoti savo grupėje ganėtinai aukštą 4-ą rezultatą, pagal greičiausiai sesijos metų įveiktą trasos ratą. Kadangi treniruotės vyko dvejuose pogrupiuose, į kuriuos lenktynininkai buvo suskirstyti pagal lyginius ir nelyginius startinius numerius, dienos pabaigoje bendroje rikiuotėje Justo rezultatas buvo vienuoliktas, o tarp sportininkų važiuojančių su „Parolin“ firmos važiuokle lietuvis tapo lyderiu.

Šeštadienio kvalifikaciją laimėjo sportininkas iš Olandijos Dave'as Blomas, jis užfiksavo 49,883 sek. rato įveikimo laiką. Lietuvos sportininkų rezultatai bendroje lentelėje po kvalifikacijos atrodė taip: J. Pangonis – 41-as (50,549 sek.), V. Šapovalas – 55-as (50,671 sek.), E. Dzialtuvas – 58-as (50,695 sek.), T. Aniūnas – 59-as (50,742 sek.), P. Paškevičius – 61-as (50,776 sek.), N. Janušis – 66-as (51,103 sek.), B. Urbonas - 72-as (51,724 sek.).

Šie rezultatai lėmė sportininkų startines pozicijas visų keturių atrankinių važiavimų metu, o tai reiškia, kad visi startavo žemiau rikiuotės vidurio. Tai pridėjo papildomo darbo mechanikams ir treneriams derinant tiek technikos nustatymus, tiek ieškant sprendimų dėl tolimesnės lenktynių taktikos.

Sekmadienį paaiškėjo finalininkų sąrašas, kuriame pirmą kartą per dvejus metus šio čempionato istorijos sąrašuose puikavosi lietuviška pavardė - iš 30 pozicijos pusfinalyje startavo J. Pangonis.

Varžybose pagal reglamentą numatyti du pusfinaliai. Pirmame - sportininkai rikiuojami pagal kvalifikacinių važiavimų rezultatus, o antrame - atvirkštinė tvarka, tai reiškė, kad Justas antrame pusfinalyje startavo iš 5-os pozicijos, kas suteikė vilčių finale startuoti iš labai palankios pozicijos taikant į „dešimtuką“, nes finale sportininkai rikiuojami į startą pagal taškus, pelnytus abiejuose pusfinaliuose.

Pasibaigus pirmam pusfinaliui lietuvių stovykloje vyravo optimistinės nuotaikos, nes Justo pasiektas 18-as rezultatas ir aplenkti 12 varžovų suteikė vilčių pasiekti užsibrėžtą tikslą.

Tačiau antro pusfinalio starte įvykęs incidentas tarp priekyje važiavusių sportininkų, kurio metų smarkiai nukentėjo Justo technika, o ir pats sportininkas patyrė smarkų nugaros sumušimą, po kurio nebegalėjo tęsti važiavimo, nubloškė visą komandą atgal iki 29-os pozicijos finalo starte.

Reikia pasidžiaugti profesionalių ARTkart komandos mechanikų darbu bei Justo tėčio palaikymu, be kurio paramos dalyvavimas U-18 pasaulio čempionate būtų sunkiai įsivaizduojamas. Komanda mažiau nei per pusantros valandos visiškai atstatė ir tinkamai sureguliavo incidento metu nukentėjusi kartą, lenktynininkui buvo suteikta visa reikalinga pagalba.

Finalo startas – be abejonės svarbiausios visų lenktynių akimirkos – buvo pažymėtos įspūdingais lenkimais, Justui pavyko aplenkti 6 sportininkus ir pakilti į 23-ą vietą, viso finalinio važiavimo metu įvykiai trasoje buvo prikaustę visų žiūrovų dėmesį, nes iki pat finišo buvo neaišku, kas nugalės antrajame U-18 etape d'ESSAY trasoje.

Finale lyderiai keitėsi tris kartus, o nugalėjo prancūzas Anthoine'as Hubert'as, aplenkęs suomį Pyry Ovaska tik 0,2 sek., trečia vieta atiteko Italijos etapo nugalėtojui Matthew Grahamui.

J. Pangonis iškovojo 13-ą vietą, finale aplenkęs 16 pajėgiausių pasaulio sportininkų. Tikėtina, kad galėsime pasidžiaugti rezultatais, kuriuos III etapo metu pasieks vis geriau lenktyniaujantys Lietuvos sportininkai.

Reikia paminėti, kad „B“ finale geriausiai sekėsi T. Aniūnui, iškovojusiam 15-ą vietą. Deja, bet pagal čempionato taisykles už tai bendroje įskaitoje jis taškų nepelnė. N. Janušis buvo 17-as, V. Šapovalas - 24-as, E. Dzialtuvas - 31-as, P. Paškevičius - 32-as.

Pasaulio kartingo čempionato III etapas vyks lapkričio 4-6 dienomis, Sorno trasoje, Italijoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją