Į lyderio pozicijas V. Švedas su Ž. Sakalausku iškopė po „300 ežerų“ ralio, kuris turėjo Lietuvos, Baltijos ir NEZ čempionatų etapų statusą. Antrą ralio dieną ekipažas turėjo milžinišką persvarą, nors dar prieš metus tame pačiame ralyje V. Švedas ir Ž. Sakalauskas, įveikus paskutinį greičio ruožą, nugalėjo vos 0,5 sek. persvara.

„Trasa patiko, nemačiau jokių problemų dėl dangos būklės, šiemet gal buvo daugiau pervažiavimų. Šaunuolis Dominykas Butvilas, kuris pradėjo greitai važiuoti. Gal iš jo pusės buvo užsibrėžtas per didelis tempas, tad ir menkiausias netikslumas stenogramoje kartais baigiasi blogai – negali gi „perlipti“ per fizikos dėsnius, - įvykius ralyje komentavo V. Švedas. – Ralio pradžia mums klostėsi ne itin gerai: centrinis diferencialas tai dirbo, ta ne, tad buvo nenuspėjama, kaip automobilis pasielgs viename ar kitame posūkyje.

Nusitrynė generatoriaus laidas – akumuliatorius kartais krovė, kartais nekrovė, tad visiškai nebuvo aišku kuo tai baigsis. Dar nukrito stabdžių apkaba. Gerai, kad pirmos dienos viduryje buvo servisas, tad automobilį pavyko kiek aptvarkyti.

Kitą dieną jau buvo statistinis važiavimas, skirtingai nei pernai, kai savyje nori nenori reikėjo surasti greičio rezervų.“

V. Švedo nuomone, iš savų pamokų jau tarsi ir pasimokyta: „Koks skirtumas, jei greičio ruožuose pirmauji 2, 5 ar 10 sekundžių, o kitame jau vertiesi. Anksčiau turėdavau 1 ar 1,5 minutės persvarą, tačiau jaunatviškas maksimalizmas lemdavo avarijas, nebaigtas varžybas ar prarastas vietas, kaip kad yra atsitikę ir Šiauliuose, ir Aukštaitijoje, ir daugybėje žiemos ralių.

Greitis atsiranda smarkiai rizikuojant, o to šiemet daryti jau neturėjau teisės. Šiuo metu perrenkamas automobilis, tad tikiuosiu, jog ateinačiuose raliuose neišlys kokios nors vaikiškos ligos“.

Lietuvos čempionato N4 klasės įskaitoje po penkių etapų pirmauja V. Švedas – 120 taškų, antras yra D. Butvilas – 105 taškai. Kiti vairuotojai į čempionų titulą jau nepretenduoja. Į galutinę įskaitą patenka 5 geriausi rezultatai iš 6, o abu pilotai jau turi po vieną nebaigtą etapą. Tad net D. Butvilo pergalės atveju paskutiniajame „Classic Druskinininkai“ ralyje (+30 taškų), V. Švedui užtektų ir šeštos vietos (+16 taškų) čempiono vardui užsitikrinti.

AWD įskaitoje pirmasis trejetukas išsirikiavo taip: V. Švedas (115 taškų), Rokas Lipeikis (105 taškai) ir D. Butvilas (102 taškai). R. Lipeikio pergalės atveju (+30 taškų), panevėžietis prarastų prasčiausią sezono rezultatą (-18 taškų) ir galutinėje įskaitoje turėtų 117 taškų.

Tad V. Švedui galutinei pergalei pasiekti pakaktų ir 2 taškų už 19-ą vietą (tuomet irgi turėtų 117 taškų, tačiau daugiau geresnių rezultatų). D. Butvilo pergalės atveju, V. Švedui užtektų penktos vietos ir 18 taškų (abu turėtų atitinkamai 132 ir 133 taškus). Analogiška situacija, kaip ir 4WD įskaitoje, būtų ir bendroje pirmų vairuotojų įskaitoje.

Baltijos ralio čempionate beliko etapas rugsėjo 24-25 d. Latvijoje. 4WD įskaitoje pirmauja V. Švedas (38 taškai), antras – latvis Janis Vorobjovas (24 taškai), trečias – estas Raulis Jeetsas (23 taškai). Į galutinę čempionato įskaitą patenka 3 geriausi rezultatai iš keturių, tad V. Švedui pakaktų trečios vietos čempiono vardui užsitikrinti net ir J. Vorobjovo ar R. Jeetso pergalės atveju.

Ralis Latvijoje bus ir septintasis NEZ čempionato etapas. Pirmaujantis V. Švedas jau dabar turi surinkęs beveik maksimalų taškų kiekį (58), nes iškovojo dvi pergales ir vieną antrą vietą.

NEZ čempionate, prieš finalinį etapą „Saaremaa“, įskaičiuojami tik trys geriausi rezultatai. Ralis Estijoje (spalio 7-8 d.) turės koeficientą 1,5 (pergalės atveju iškovojama ne 20, o 30 taškų ir t.t.), tad būtent tik ten, pridėjus finalinio etapo taškus, paaiškės šių metų NEZ čempionai.