J. Vaitekūnas („Honda Civic Type-R“) A2000 klasės įskaitoje taip pat žengia antras (95 taškai), o pirmauja Dmitrijus Miačinas (110 taškų).

Tuo tarpu beveik po 2 mėnesių pertraukos prie „Juta Racing“ komandos vėl prisijungęs I. Taletavičius į ralio trasą šį kartą išvairuos Lietuvoje dar nematytą „Ford Fiesta R2“ automobilį.

„Ford Fiesta R2“ projektas oficialiai buvo pristatytas 2009 metų gegužės mėnesį WRC „Sardinijos“ ralio metu, o jau po kelių mėnesių pasipylė ir pirmos pergalės su šiuo automobiliu. Šiemet FIA pasaulio ralio čempionate panaikino „Junior WRC“ įskaitą ir įkūrė „WRC Academy“, kurioje jaunimas lenktyniauja vienodais „Ford Fiesta R2“.

Pagal R grupės reikalavimus paruošti automobiliai patenka į dabar egzistuojančių N ir A grupių klases. R grupę galima būtų apibūdinti kaip konkrečiam modeliui homologuotų agregatų, detalių ir techninių sprendimų komplektą, kuris dar dažnai vadinamas „Kit“ rinkiniu. R grupės reikalavimai supaprastina automobilio paruošimą varžyboms, nes agregatų ir detalių („Kit“ rinkinio) homologacija bei gamyba užsiima gamintojas (arba jo įgaliota kompanija).

Pagal paruošimo lygį automobiliai skirstomi į R1, R2 ir R3 klases (šiemet dar atsirado R4 klasė, į kurią patenka modernizuoti „Subaru Impreza“ bei IX ir X „evoliucijų“ „Mitsubishi Lancer“). R1 klasė yra analogiška N grupės automobiliams, o A grupei artimiausi R3 klasės automobiliai. R2 klasė pagal paruošimo lygį ir kainą užima tarpinę padėtį.

Dukart Lietuvos ralio vicečempionas (2007 metų - R2000, 2008 metų - A2000 klasėje) I. Taletavičius nuo savo karjeros pradžios 2006-ais važiuodavo tik priekinius varomuosius ratus turinčiais automobiliais, o nuo 2008-ų - tik su „Renault Clio“. Tiesa, šių metų Vilniaus ralyje pirmą kartą sėdo prie „Mitsubishi Lancer Evo IX“ vairo ir pasirodė gana neblogai – 10-a vieta absoliučioje įskaitoje.

„4WD labai didelio ar netikėto įspūdžio nepaliko, manau, todėl, kad nėra patirties. Visgi du varomieji ratai man yra labiau prie širdies“, - sakė I. Taletavičius. – Stebėdavau R grupės automobilių pasirodymus ralio trasose ir pastaruoju metu dėmesį atkreipiau į „Ford Fiesta R2“, kuris atrodo labai neblogai. Galbūt jis nėra toks konkurencingas ir greitas kaip „Clio“ ar „Civic Type-R“, tačiau kitose šalyse tai atskirų klasių automobiliai, o kadangi Lietuvoje nėra A6 klasės, todėl važiuojama aukštesnėje. Tačiau jo patikimumas ir noras išbandyti įtikino mane pasirinkti būtent jį“.

I. Taletavičius važiuos pas latvius nuomotu „Ford Fiesta R2“. Šiuo automobiliu „nulinukų“ statusu buvo įveiktas „Latgale“ ralis.

„Įdomu važiuoti techniškai pažengusiu automobiliu, o ne dešimtmečio senumo „Renault“ ar „Honda“. „Fiesta R2“ variklis, nors tik 1,6 litro darbinio tūrio, išvysto 170 AG, automobilis turi sekvencinę pavarų dėžę ir iš esmės yra greitas. Žodžiu, nuo šio starto didesne dalimi priklausys ir automobilio pasirinkimas ateityje, nes, tarkim, tikrai geras „Renault Clio R3“ modelis jau kainuoja labai labai brangiai,“ - savo sprendimą komentavo I. Taletavičius.

Likus keturioms dienoms iki „300 ežerų“ ralio I. Taletavičius Latvijoje turėjo progą išbandyti automobilį.

„Labai patiko pavarų dėžė, stabdžiai ir pakabos darbas. Automobilis atrodo tvirtai sukonstruotas, o trasoje važiuoja labai stabiliai. Ko gal pritrūko – tai galios, tačiau tai gali būti susiję su nelabai tinkamais pagrindinės pavaros perdavimo skaičiais“.

Jau paruoštas raliui „Ford Fiesta R2“ kainuotų apie 40 - 45 tūkst. eurų. Šią kainą sudaro bazinio (serijinio) trejų durų „Ford Fiesta 1.6 Sport“ automobilio kaina, „Kit“ rinkinio (apie 25 tūkst. eurų) kaina bei darbo ir kiti kaštai.

„Kit“ rinkinį sudaro saugos karkasas (jam pagaminti sunaudoti 35 metrai vamzdžių), detalės „1.6 Zetec 16V Ti-VCT“ varikliui (stūmokliai, švaistikliai, skirstymo velenėliai, vožtuvų spyruoklės, purkštukai, žvakės, oro filtras ir jo korpusas, variklio tvirtinimo atramos, dujų išmetimo sistema ir išmetimo kolektorius, karterio apsauga, radiatorius, elektronikos blokas), transmisija (pavarų dėžė, sankaba, pusašiai), pakaba (amortizatoriai, spyruoklės), stabdžiai (diskai, apkabos, trinkelės, vamzdeliai), vidinė įranga (sėdynės, saugos diržai, vidinė kėbulo apdaila, vairas, gesinimo sistema).

Techninės „Ford Fiesta R2“ charakteristikos:

Bazinis modelis: „Ford Fiesta 1.6 Sport“
Variklis: 1598 cm3 darbinio tūrio, 4 cilindrų, DOHC, 16 vožtuvų
Galia: 170 AG, esant 7500 aps./min
Sukimo momentas: 182 Nm, esant 5700 aps./min
Transmisija: 5 laipsnių sekvencinė „Sadev“ pavarų dėžė, riboto slydimo diferencialas
Pakaba: reguliuojami „Reiger“ amortizatoriai, „Einbach“ spyruoklės
Stabdžiai: priekiniai – AP aušinami 285 mm (gruntui) arba 310 mm (asfaltui) diskai su 4 cilindriukais, galiniai – AP aušinami 280 mm su 1 cilindriuku, hidraulinis rankinis stabdis
Vairo mechanizmas: su elektriniu stiprintuvu
Ratlankiai: gruntui – OZ 6”x15”, asfaltui - OZ 6.5”x16”
Matmenys: ilgis – 3953 mm, plotis – 1722 mm, aukštis – 1481 mm, bazė – 2490 mm
Svoris: 1030 kg

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją