Lyderiais tapo po 3 GR

2009 ir 2010 metais šiose automobilių sporto klubo „Slikas“ rengiamose lenktynėse nugalėjęs ekipažas į pirmą vietą pakilo šeštadienio vakarą, kai įveikė trečiąjį, asfaltinį, Šiaulių miesto gatvėmis nusidriekusį greičio ruožą.

Už geriausią pasirodymą pirmąją lenktynių dieną sportininkams atiteko Šiaulių miesto mero Justino Sartausko įsteigta taurė. Tiesa, pirmąją dieną lyderių pranašumas buvo minimalus: antrą vietą užėmusį Deivido Jociaus ekipažą jie lenkė 0,2, o Dominyko Butvilo – 0,3 sek.

Sekmadienį, kai lenktynės persikėlė į žvyrinius greičio ruožus Kelmės ir Kražių apylinkėse, V. Švedo ekipažo pranašumas pradėjo augti. Be to, iš kovos dėl lyderio pozicijų buvo priversti pasitraukti du greiti ekipažai: D. Jocių dėl šturmano klaidos komisarai pašalino iš lenktynių, o Martyno Samuičio „Mitsubishi“ variklis po šeštadienio važiavimo šlapiomis gatvėmis nenorėjo veikti visu pajėgumu.

Rimčiausiu V. Švedo konkurentu ilgokai buvo Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas. Tačiau patyręs lenktynininkas, kurio tempą lėtino kojos trauma, šeštame greičio ruože prarado beveik minutę ir taip pat pasitraukė iš potencialių pretendentų kovoti dėl pirmos vietos absoliučioje ralio įskaitoje.

Galutinėje rikiuotėje V. Švedas 41,6 sek. aplenkė antrą vietą užėmusius Dominyką Butvilą ir Renatą Vaitkevičių, o treti bendroje įskaitoje ir N4 klasėje liko Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas (visi važiavo „Mitsubishi“ automobiliais).

Su pastaruoju ekipažu iki pat paskutinio greičio ruožo finišo labai atkakliai kovojo Benediktas Vanagas ir Irina Kolomeyceva. Vis dėlto „Subaru“ automobiliu važiavęs ekipažas liko penktas: juos prieš pat finišą aplenkė ir R. Lipeikio ekipažas, nugalėjęs „Open“ klasėje. Šioje klasėje antri finišavo Rokas Kvaraciejus ir Marius Samuolis („Mitsubishi Colt“), treti Artūras Ežerskis ir Giedrius Nomeika („Subaru Impreza“).

Greiti svečiai iš Švedijos

Labai atkakli kova vyko 2WD automobilių klasėje. Čia tradiciškai greitas buvo Dovilas Čiutelė, važiavęs su nauju šturmanu – Aleksandru Dainiu. „VAZ 2105“ automobiliu važiavęs ekipažas lapo L2000 klasės nugalėtoju ir greičiausiu tarp Lietuvos atstovų.

Bet tarptautiniame Saulės ralyje jie turėjo pripažinti „Seat Ibiza“ automobiliu važiavusių svečių iš Švedijos Danielio Emstedo ir Hakano Bercičiaus pranašumą. Svečiai gyrė ralio organizavimą bei labai įdomias trasas ir pažadėjo atvykti kitais metais, tiesa, sakė, atvairuosiantys galingesnį 4WD klasės automobilį, kad galėtų konkuruoti bendroje Saulės ralio įskaitoje.

Nesėkmingas ralio finišas buvo Vytautui Baranauskui ir Mindaugui Čepuliui – „Renault Clio“ automobiliu važiavęs itin greitas ekipažas dėl automobilio problemų gavo 40 sekundžių baudos ir liko trečias tarp 2WD klasės ekipažų.

S2000 klasėje nugalėjo Matas Melaika ir Jonas Paukštė, beje, pelnę ir NEZ 2WD Junior įskaitojos nugalėtojų vardus.

Drauge su Lietuvos ralio čempionato dalyviais kiek trumpesnę trasą įveikė ir ekipažai, kovoję dėl Lietuvos automobilių sporto federacijos taurės. Čia absoliučią pergalę iškovojo „Audi“ automobiliu važiavę Nerijus Anužis ir Mindaugas Mumėnas.

Skaudžios avarijos

Automobilių sportas yra pavojingas. Deja, Saulės ralis šią tiesą irgi patvirtino. Be techninių gedimų (iš viso finišą pasiekė 33 ekipažai iš 49 startavusių) buvo ir keletas avarijų, kurioje nukentėjo ne tik technika.

Labai skaudžiai vertėsi „Sliko“ atstovų Giedriaus Kriptavičiaus ir Daliaus Strižano „Honda Civic“ automobilis. Ilgame, 26 km, greičio ruože, automobilis išlėkė iš trasos ir buvo stipriai apdaužytas. Abiems ekipažo nariams prireikė medikų pagalbos, tačiau rimtesnių sužeidimų sportininkams, atrodo, pavyko išvengti. Iš Kelmės lenktynininkai buvo nugabenti į Šiaulių ligoninę.

Tame pačiame greičio ruože iš trasos išlėmė vieno iš LASF taurės įskaitoje važiavusio sportininko vairuojamas automobilis: jis kliudė šalia trasos buvusį penkiametį žiūrovą. Vaikas po pradinės apžiūros Kelmėje irgi buvo nuvežtas į Šiaulius, jo gyvybei pavojus negresia.

Stipriai savo „Mitsubishi Lancer Evo IX“ ralyje apdaužė ir vienintelis svečių iš Latvijos ekipažas – Valtas Zvaigznė ir Martinas Jerumas.

Nepaisant šių incidentų, be kurių automobilių sporto renginys sunkiai įsivaizduojamas, visi, pasiekę finišą, gyrė įdomias gerai parinktas trasas ir gerą organizatorių darbą.

Liepos 2-3 dienomis Latvijoje vyks Latgalės ralis, tai bus ir ketvirtas Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją