Prieš tai 2008 ir 2009 metais šis ekipažas buvo laimėjęs du iš eilės „Vilniaus“ ralius, tačiau jų pergalių seriją pernai nutraukė latviai Maris Neikšanas ir Robertas Jansonas.

Kai kurie žiūrovai juokavo, kad po tokio akibrokšto V. Švedas devintos modifikacijos „Mitsubishi Lancer Evo“ pakeitė naujausiu, dešimtosios.

Vienas pajėgiausų šalies ralio meistrų toje pačioje spaudos konferencijoje pripažino, kad naujausias pirkinys per labai trumpą laiką pasiteisino su kaupu. Neveltui su naujuoju bolidu ralio laimėtojai šiemet sieja labai dideles viltis.

Bendrosios įskaitos ir N4 grupės nugalėtojai visus šešis ralio programoje buvusius greičio ruožus, kurių bendras ilgis 84 kilometrai, įveikė per 46 min. 34,6 sek., važiuodami vidutiniu 108,2 km/val. greičiu.

Nors V. Švedas su Ž. Sakalausku laimėjo keturis greičio ruožus iš šešių, tačiau ralio pradžia nugalėtojams lengvos pergalės tarsi nežadėjo.

Gera pradžia – deja, tik pusė darbo...

Dar daugiau – tikrą pirtį favoritams užkūrė Deivido Jociaus ir Gedimino Žliūbo ekipažas, laimėjęs pirmuosius du greičio ruožus. Pirmąjį, 6,6 km ilgio Daugirdiškių greičio ruožą, trumpiausiąjį ralio programoje, jie įveikė per 4 min. 0,6 sek. važiuodami vidutiniu 98,75 km/val. greičiu ir susikrovė 3,6 sekundės persvarą prieš būsimuosius ralio laimėtojus.

Treti pirmąjį greičio ruožą baigė irgi „Mitsubishi Lancer Evo X“ vairuojantys Dominykas Butvilas su Renatu Vaitkevičiumi, ketvirti - Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu, penkti – Martynas Samsonas su Mindaugu Varža, o šešti – Rokas ir Inga Lipeikiai.

Įdomus, automobilių ralyje itin retas faktas, tačiau ir antrajame, 8,85 km ilgio Semeliškių greičio ruože lyderių šešetukas finišavo lygiai tokia pačia eilės tvarka, kaip ir pirmajame, o lyderiu tapęs D. Jocius šią rungtį įveikė važiuodamas vidutiniu 101, 35 km/val. greičiu.

Deja, stabilųjį lyderių šešetuką gerokai sujaukė trečiasis, Sabartėnų greičio ruožas, kuris daugelio specialistų nuomone turėjo tapti tikra bomba ir lenktynininkams, ir žiūrovams. Ne todėl, kad jis buvo ilgiausias - net 23,9 km ilgio ir kokių jau seniai nebuvo Lietuvos automobilių ralyje. Neveltui kuluaruose buvo kalbama, jog spausti iki dugno čia nepavyks, o šturmanų laukia labai sunkus darbas, nes posūkis čia po posūkio.

Būtent trečiojoje ralio rungtyje dužo šviesios lyderių viltys, kai jų kovinis bolidas sustojo dėl elektronikos gedimo. Dar skaudesnė nesekmė ištiko M. Samsoną, kai jo automobilis kelis kartus vertėsi. Giedrius Firantas su Luku Vosyliumi irgi šiame greičio ruože, atsirenkus jų slystančio „BMW 318 Compact“ galiniam ratui į pakelės akmenį, sudėjo ginklus.

Deja, ir šis ekipažas netapo paskutiniąja auka klastingajame greičio ruože. Tačiau ir jį sėkmingai įveikusiems tai buvo tik ralio pusiaukelė, kurios antrojoje dalyje dar labiau išryškėjo po trečiojo greičio ruožo lyderių estafetę perėmusio V. Švedo pranašumas.

Nugalėtojų garbės pakyla

Tad paskutinis asfaltinis greičio ruožas V. Švedui tapo tik savotišku formalumu. Prieš tai įgijęs gana solidžią persvarą jis čia prarado vos šešias sekundes ir 20,6 sek. laimėjęs ralį džiaugėsi sostinės mero taure, kurią nugalėtojų ekipažui įteikė vicemeras Jonas Pinskus.

Nugalėtojus šiltai pasveikino LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius, Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza, kuriam ne kartą teko išmėginti „Vilniaus“ ralių greičio ruožus, LAK prezidentas Aleksandras Remiševskis, varžybų komisaras Eduardas Jakas, varžybų vadovas Gražvydas Smetonis, kolegos ir varžovai sportininkai.

V. Švedui su Ž. Sakalausku atiteko ir Trakų rajono mero taurė bei praeityje garsaus lenktynininko Leontijaus Potapčiko atminimo taurė, kurią iškovojo nugalėtojų atstovaujama komandinės įskaitos laimėtoja „Juta Racing“.

Antrąją bendrosios ralio, kuris buvo ir Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato antrasis etapas, įskaitos poziciją iškovojo D. Butvilas, o trečiąją – M. Samuitis, nuo lyderio atsilikęs 1 min. 37,4 sek., kaip ir kiti du pagrindiniai jo varžovai, važiavęs su „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu.

Martyno šturmanas R. Šaučikovas spaudos konferencijoje pasidžiaugė, jog ralyje didelių keblumų jiems neiškilo. „Važiuojame vis greičiau, tačiau esu įsitikinęs, jog tai dar ne riba. Galime ir privalome būti dar greitesni, tačiau tam reikia pabaigti sustyguoti automobilį, profesionalai sureguliuoti jo elektroniką“, - sakė R. Šaučikovas.

Ketvirtąją vietą iškovojo Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku, nuo nugalėtojų atsilikę 1min. 54,3 sek, penktoji pozicija šįkart atiteko R Lipeikiui (+2min.12,6 sek.), o šeštoji Benediktui Vanagui su Irina Kolomeytseva (+2min. 51,6 sek).

Dar atkaklesnė kova vyko klasėse, ką liudija dar mažesni laiko skirtumai tarp pirmųjų pozicijų. „Open“ klasėje nugalėjo R. Lipeikis, A2000 grupėje greičiausias buvo svečias iš Rusijos Dmitriy Myachin su „Honda Civic Type R“, L2000 klasėje - Vytautas Baranauskas su „Renault Clio“, o S2000 – Tomas Bilius su „Honda Civic“.

„Vilniaus“ ralyje debiutavo viešnia iš Ukrainos, Rusijos „Playboy“ modelis Inessa Tushkanova. Inessa pasirodė mokanti žavėti ne tik nuo podiumo. Ji su „Mitsubishi Lancer Evo IX“ finišavo devynioliktoje bendrosios įskaitos pozicijoje.

Vilniaus ralis nebuvo lengvas. Iš 48 startavusių ekipažų finišavo 33.
Beje, Vilniaus ralis kartu buvo ir LASF taurės antrojo etapo varžybos, kuriose dalyvavo 12 ekipažų, o finišavo 9. Čia sėkmė lydėjo Nerijų Anužį su Žilvinu Barausku, važiavusius su „Audi S2“. Antrąją vietą iškovojo Mindaugo Jusio ir Donato Mazurevičiaus ekipažas („Honda Civic“), o treti finišavo Dainius Čiplys su Egidijumi Masilioniu (Subaru Impreza GT“).

„Vilnius 2011“ ralio bendroji įskaita:

1. Vytautas Švedas, 46:34,6
2. Dominykas Butvilas, +20,6
3. Martynas Samuitis, +1:37,4
4. Ramūnas Čapkauskas, +1:54,3
5. Rokas Lipeikis, +2:12,6
6. Benediktas Vanagas, +2:51,6
7. Artūras Ežerskis, +3:35,6
8. Valts Zvaigzne, +4:03,7
9. Arūnas Vaičiūnas, +5:16,1
10. Ignas Taletavičius, +5:37,1

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją